hallo dames, Volgende maand hebben we een afspraak in het ziekenhuis om te beginnen aan het zh rondje, alleen heb ik geen idee wat ik moet verwachten??!! Graag hoor ik jullie ervaringen... Ik merk des te dichterbij het komt des te erger! Ik vaag me ook af in welke fase van je cyclus je het beste het zh kan bezoeken ??? ik ben bang dat ik net na mijn ongi/ laatste dag zit met deze afspraak... ik heb niet zo veel zin om met de benen wijd te gaan als de zone nog niet helemaal veilig is Even kort ons verhaal: in April zwanger alleen is dat misgegaan... ik wist nog niet precies hoe lang ik zwanger was. Daarna vrij onregelmatige cyclus (ik weet dat veel erger kan) In mijn studententijd eens chlamydia gehad en dat maakt me ook een beetje onzeker. Na bezoekje aan de huisarts doorverwezen. Kor gezegt dus wat kan ik verwachten??? moet ik me druk maken??
Spannend he die eerste afspraak bij de gyn. Meestal doen ze toch een inwendige echo, dus zou het dan niet tijdens je menstruatie doen. Denk dat er bloed afgenomen wordt en een afspraak voor spermaonderzoek gemaakt wordt.
Idd inwendig onderzoek, gesprekje met veel vragen, en mogelijkheden die er zijn bespreken. Dont worry over het onderzoek als je ongesteld bent (ik weet het ik had het ook). Als je echt in het traject komt heb je grote kans dat je een keer die 'tijd' moet. Eerste uitgangsecho, vaak net na de menstruatie. Ze zijn daar echt wel wat gewend hoor.
dank julliewel voor de reacties. Ik heb besloten gewoon af te wachten en hopen op een korte cyclus deze maand zodat de ongi al voorbij is als ik naar ziekenhuis moet. Bij mijn man wordt al gelijk op de zelfde dag zaad onderzoek gedaan. Op de één of andere maier wordt ik steeds meer zenuwachtig nu het dichter bij komt... wil ik echt wel weten of er iets "mis" is. hoe hebben jullie het ervaren? als een geruststelling of als een extra zorg??
Je krijgt een vragenlijst of een vragen gesprekje over je gezondheid en levensstijl. Allemaal in het kader van fertiliteit. Soms krijg je meteen een echo, niet iedereen krijgt dat. Gezien je eerder doorgemaakte ziekte denk ik dat je daar ook een onderzoek voor krijgt, misschien een HSG? Maar dat zal zeker niet direct gebeuren hoor ! Maar ik heb er geen ervaring mee dus pin me er niet op vast. Je zegt dat je vrij onregelmatig bent, maar er zit maar maximaal 4 dagen verschil in je laatste 3 rondes. Daar zou ik me dan echt niet druk om maken. Je hoeft niet elke ronde excact even veel dagen te hebben. Misschien heb je wat aan fertiliteit.info
OOoowww zooo'n enorme geruststelling... Heel stom, maar vanaf het moment dat we weten wat het is, ben ik zo rustig geworden (daarvoor was ik echt een draak ) Wil niet zeggen dat het overal zo is, maar bij mij heeft het veel geholpen.. Ik duim voor je dat je snel zwanger mag zijn, met of (liever) zonder MMM