Even een vraagje. Welke zorgverzekering hebben jullie dat deze behandelingen goed vergoed worden? En wat betalen jullie voor deze verzekering per maand.
Ik zit bij de friesland. Ik ben collectief aanvullend verzekerd via werk, maar de behandelingen worden bij hen uit de basisverzekering betaald. Ik geloof dat de basisverzekering daar ongeveer 100 euro kost.
Alle behandelingen komen uit de basisverzekering, dus in principe maakt het niet uit welke verzekering je neemt.
Meeste vergoeden er maar 3. Dus vraag me af welke aanvullende verzekering van welke zorgverzekeraar goed is.
Voor mij bekende is er inmiddels geen enkele verzekering die er meer dan 3 vergoeden. Ook niet aanvullend. Unive heeft dit wel gehad, maar inmiddels ook niet meer. Mag ik vragen waarom je denkt dit nodig te hebben als je nog maar net gestopt bent met de pil? Gewoon nieuwsgierig hoor...
Onvz vergoedde eerst bij hun duurste pakket ook een 4e en evt 5e poging, maar als je eenmaal bij een gyn. bent geweest wordt je nooit meer toegelaten want je moet eerst een vragenlijst invullen. Ben daar 2 jaar geleden ook afgewezen.
Dan heb je het al over ICSI/IVF-behandelingen. Vaak gaat daar eerst nog een traject van IUI-behandelingen aan vooraf. En IUI wordt onbeperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Maar ik las in een ander bericht dat ze vermoeden dat jij PCOS hebt? Dat proberen ze eerst gewoon met medicijnen aan te pakken. Volgens mij met Chlomid als ik het goed heb. Van IUI, IVF of ICSI is volgens mij dan voorlopig nog helemaal geen sprake.
Geen enkele verzekering vergoed nog uit de aanvullende verzekering meerdere IVF pogingen. Er worden wel 3 pogingen uit de basisverzekering vergoed en die is bij elke verzekeraar gelijk.
Pco behandelen ze eerst met Clomid en ovulatie inductie, zelf klussen. Daarna wellicht iui en daarna IVF. Afhankelijk van de semen van je partner natuurlijk.