Welke zorgverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kangerootje, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zitten bij FBTO al een paar jaar weer. Basisverzekering en de aanvullende dingen zetten we aan wanneer we het nodig hebben. Je betaalt dan de rest van het jaar uit. Maar het scheelt toch. Al een paar keer iets in okt of nov gehad. Betalen 2/3 maanden premie en gewoon de vergoeding.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij zitten allemaal bij zilveren kruis. Niet de goedkoopste maar ik ben wel heel tevreden. Ik word altijd goed geholpen en heb 2x wat gedeclareerd en daar waren ze ook heel snel. Ik ga niet overstappen.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij zijn collectief verzekerd bij menzis pma heet dat al jaren stuk goedkoper als de rest en super service
    Ook aanvullende goedkoper betaal nu maar 11.00 pm voor alleen fysio max 9x en tandarts max250
    Kam prima uit ga 2x pj naar de tandarts en mondhygiëniste en ook wel een x of 7 na de fysio

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb dit jaar nog een (klein) aanvullend pakket en mijn man niet. Ik denk dat ik hem volgend jaar er weer af haal. Ik had hem nu voor de kraamzorg enz en een bril mag ik voor mij en voor mijn zoontje toch volgend jaar niet declareren en ik denk dat ik voor wat extra eigen risico goed. Volgens mij heb ik in al die jaren 1 keer mijn volledig eigen risico opgebruikt.
    Ik ga denk niet voor de volle 885 euro, maar bijv 585. Dat is nog wel te overzien.

5. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten allemaal bij avero achmea. vooral omdat die er bij hebben staan dat ze volledig vergoeden en niet conform marktwaarde. We hebben ook een vrije keuze polis omdat we liever zelf kunnen kiezen dan dat we moeilijk moeten gaan doen met een aanbieder. Ik en de kinderen straks zijn wel aanvullend verzekerd met het royaal pakket. dat geeft meer fysio behandelingen die ik ook echt nodig heb en het geeft extra tandarts dekking.

Via de site van avero achmea kan je op zoek naar een collectiviteit en je daar aanmelden. Ik zit daar nu via een assurantiekantoor waar ik verder nog nooit iets mee te maken heb gehad.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kijk altijd naar of ik vrije keuze heb qua zorg. En hoeveel fysio erin zit.

Vrije keuze vind ik het allerbelangrijkste.
    En fysio ben ik elk jaar 27 keer minstens nodig. Dus ik betaal dan liever iets meer per maand.
    Verder kijk ik naar andere zaken die dan in dat fysio pakket zijn mee verzekerd. De verzekering die dan het meeste uitkeert van dingen die ik evt nodig zou kunnen zijn heeft geluk.

Zo ben ik vorig jaar bewust naar umc gegaan omdat k een 4e icsi poging vergoed wou hebben. Kostte per maand 10 euro extra dus 120 euro maar kreeg wel een volle poging aan 6000 of meer vergoed.

Daarvoor zat ik altijd bij interpolis. Die voldeed elk jaar aan m'n voorwaarde. En interpolis is geen verzekering die moeilijk doet of zannikt. Daarom hebben we daar het huis ook.

Maargoed. Goed vergelijken en bedenken wat je nodig bent. Echt elke tip die ik verder kan bedenken is al gegeven.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit vindt ik altijd een beetje lastig, heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
    Maar wat nou als je ergens anders in nl bent en er overkomt jouw wat, dan gaan de hulpverleners echt niet eerst kijken welke ziekenhuizen zijn opgenomen in jouw selectieve pakket 😅 Dus dat houdt mij er vanaf om ervoor te kiezen

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik werk in het ziekenhuis en wij krijgen wel een melding van het systeem al iemand een bugdetpolis hebben (dus niet de gewone natura variant, maar echt een bugdetpolis) en dan is iig de electieve zorg voor eigen rekening.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    En verder kijk ik altijd gewoon waar ik het meeste krijg voor het minste geld :)

Tijdens de zwangerschap was FBTO de enigste van alle zorgverzekeraars die wekelijks bloedprikken tijdens de zwangerschap wilde vergoeden voor mij zonder eigen risico. Dus toen was de keuze niet zo heel erg moeilijk 😁 En dit jaar zijn wij blijven plakken bij hun, door de goeie service.

Bevalt erg goed bij hun maar ga zeker weer shoppen om te kijken of wij ergens anders nog gunstiger kunnen zitten. Maar wij krijgen collectiviteiskorting bij ze dus kans is groot dat wij er toch weer blijven zitten.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het ging dan niet om de zorgverzekering...
    het huis van de buren was afgebrand en voor de zekerheid was haar huis ook nat gehouden.
    na een tijdje kwamen er heel veel schimmels in haar huis maar fbto wilde niemand sturen tot het huis naast haar weer opgebouwd werd ivm met eventuele nieuwe schade.
    ondertussen werd haar zoon ziek door de schimmels waar niet tegenop te poetsen was.
    na heel veel gedoe wilde fbto eindelijk een expert sturen.
    ten tijde van de opnames moest haar zoon nog steeds regelmatig naar het ziekenhuis voor de problemen die hij had opgelopen door de schimmel in huis.

11. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Ik vind het ieder jaar weer een lastige klus.
    Vergelijken jullie via vergelijkingssites? Zo ja, welke zijn er onafhankelijk?

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik betaal 129 collectief aanvullend zorg en aanvullend tandbij vgz. Zit er al jaren en erg tevrede. Vergoeden precies wat nodig, vrij keus ( betaal daar graag meer voor) oa fysiotherapie, Agne behandelingen, bril etc)
    Man betaald meen 114 of 119. Collectief met korting Basis en aanvullend tand

Daarnaast eigen risico a 35 per maand voor mijn en eigen bijdrage sommige medicatie . Man is nooit ziek. Betaald wel eigen bijdrage soms voor tandarts.

Al met al ruim 300 pm aan zorg. Zorgtoeslag 0 omdat we net boven de max grens uitsteken. Kregen 2 jaar terug nog samen 40 euro ;) en toen ineens niks meer

Deel Deze Pagina