Door het eigen ontwerp van het geboortekaartje is er eigelijk geen plaats voor de tweede naam. De naam staat is een soort kader en dat wordt te groot, te lang met twee namen. Maar die willen we wel geven en natuurlijk bij de burg. stand aangeven. Zouden jullie net zo lang puzzelen tot de tweede naam er toch op komt, of denken: wie interesseert de tweede naam eigelijk echt??? Als de eerste roepnaam maar goed erop staat. Zolang wij het maar weten...
Mijn dochter der tweede naam is echt een vernoeming en ik vond het heel belangrijk dat die dus wel op het kaartje stond. Dus ik zou em er wel op willen hebben.
Als wij voor een tweede naam zouden kiezen zou ik deze toch wel op het kaartje willen hebben, hoort er toch echt ij dan.
Ik neem aan dat een tweede naam net zo bijzonder is als de eerste, ook al noem je het kind waarschijnlijk nooit bij de tweede naam. Je geeft een kind zo'n naam niet voor niets en het lijkt mij dat als je een beetje trots bent op de namen die je gekozen hebt, je die ook op het kaartje wilt hebben..!
bij mij stond de tweede en derde naam niet op het kaartje ,, ging veel te kwetsend zijn voor mijn boma aangezien ze vernoemd is naar haar overleden zoon en mijn broer (jaja je leest het goed en ja is vreemd )
als die overleden zoon van je oma je broer is is het idd raar... maar ja er zijn wat rare families op de wereld Hier wilde ik perse die 2e naam er ook op. Dan maar een ander geboortekaartje desnoods. Die 2e naam hebben ze toch niet voor niks en anders weet niemand de 2e naam?
ja dat is wel raar... vooral voor je vader/stiefopa??? haha maar ja meid, daar kan jij ook niks aan doen he
OMG, zit het zo in elkaar zoals ik dénk dat het in elkaar zit?! Weer on-topic: Ik zou zeker de tweede naam bij op het kaartje willen hebben. Maar kan het niet dat je de naam buiten het kader nog een keer noemt? Wij hadden bij onze jongste de roepnaam ook in een kader. Daaronder stond de volledige naam nog een keer, maar dit was dus alleen aan de binnenkant van de kaart te zien en niet door het kader.
Ik zou ze er zeker op willen hebben. Hier is de derde naam van jongste dochter vernoeming naar mijn moeder/oma en van de oudste dochter heeft de naam met mijn opa te maken. En deze namen zijn we ook erg blij mee en mag iedereen lezen.
Nee het is geen vernoeming. Heb ik bij geen enkel kind gedaan. Met de eerste naam ben ik super blij, en de tweede is meer omdat de initialen dan mooier staan.... Het is meer een naam die we eerst als eerste hadden maar het net niet was en nu is doorgeschoven naar plaats 2. Dan zou ik nu weer met de drukker contact op moeten nemen om die tweede naam ergens tussen of aan te hangen..... en weer een proefdruk vragen. Ben er nog steeds niet uit....
Heb je het bij je andere kinderen er wel opgezet? in dat geval vind ik eigenlijk dat je het er nu ook zeker op moet zetten. (niet lullig bedoeld hoor, maar beetje raar voor dit kindje later. Ik zou het niet begrijpen als het bij mijn broertjes en zusjes er wel op zou staan en bij mij niet. alsof mijn ouders de naam eigenlijk helemaal niet mooi vonden... snap je.) Als ik jou was dan zou ik de roepnaam in het kader zetten en de hele naam er in het klein nog een keer onder (of naast, of op de andere kant.... mogelijkheden genoeg lijkt me)
Blijkbaar erg gevoelig in NL? Hier hebben kinderen vaak 2e, 3e en soms 4e naam (dikwijls verwijzing naar doopmeter/peter), maar op kaartjes staat enkel de roepnaam... Heb zelf maar 1 naam, onze dochter ook maar zou er nooit alle namen opzetten. Als het echt belangrijk is en je wil niemand voor de borst stoten, zou ik het proberen op het kaartje te zetten. Kan je de overige namen niet erbij zetten, ter hoogte van de onderste kaderlijn (die dan onderbroken is) vb l_____________________Jip & Janneke______________l
Ik zou het eerlijk gezegd niet zo'n ramp vinden als een tweede naam niet op het kaartje staat. Zeker aangezien je aangeeft dat het geen vernoeming is en eigenlijk alleen vanwege de initialen. Of anders een tekstje eronder, 'haar volledige naam is ...' ofzoiets?