Hoe koelen van kamertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama Sylvie, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo dames,

Het kamertje waar Björn slaapt is vrij warm. Zeker de afgelopen dagen. Zodra hij niet slaapt, staat het raam wagenwijd open en als de zon fel schijnt houden we de gordijnen dicht om de warmte buiten te laten.

Gelukkig kan Björn goed zweten en dat doet hij dan ook elke nacht....

Mijn vraag: hoe kan ik zijn kamer goed laten afkoelen. De temperatuur is vaak rond of boven de 20 graden...

Wie heeft er tips??

Groetjes

2. Tese

Tese Niet meer actief

Tja het enige wat bij ons goed geholpen heeft zijn rolluiken. Wat een verademing is dat!

3. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    heeft iemand anders ervaring met een mobiele airco op de slaapkamer?

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Yep, ik heb een mobiele airco!
    Hij doet wel z'n werk maar ik doe liever overdag (als er een windje staat tenminste) even alle ramen tegen elkaar open!
    Alles lucht dan lekker door en binnen 2 uurtjes was de temperatuur hier gezakt van 30gr (!!!) naar 21gr ..

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    20 vind ik eigenlijk niet eens zo slecht met dit weer :) . Je zou bij het extreme weer (als goedkoop alternatief voor een rolluik) aan de buitenkant van z'n raam een laken of doek kunnen spannen. Dit houd de warmte van buitenaf weg. Maar dan moet je er verder ook voor zorgen dat de warmte niet uit de andere kamers komt.

6. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    haha nee met dit weer is 20 graden niet slecht, maar gisteravond was het er 25 graden. wel erg warm hoor. we proberen alles tegen elkaar open te zetten en hebben vaak nog een ventilator aan, maar het blijft warm...;)

nou ja, dan maar goed zweten...haha

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb overdag de verduisterende rolgordijn naar beneden en het raam open, maar het blijft moeilijk.... gelukkig schijnt de zon bij ons alleen 's ochtends op zijn kamertje, maar dan nog is het 's avonds wel 22/23 graden daar...

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    het beste kun je overdag de ramen en gordijnen dichthouden (zo hou je de warme lucht buiten) en als de zon uit de kamer is en het zo rond etenstijd iets begint af te koelen alles tegen elkaar openzetten.

Verder zetten wij dan een ventilator in het raam, zodat die de iets koelere lucht van buiten naar binnen trekt.

En tjsa als het buiten 20-25 graden is, zul je het zonder airco in huis niet koeler krijgen..... Gisteravond was het op de slaapkamer van onze dochter dan ook 25 graden, vanmorgen was het gezakt naar wel 23 graden... tsja dat is dan niet anders. Gelukkig slaapt ze wel goed ondanks de warmte.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben binnen verduisterend gordijnen. en ik heb van die gordijn stof buiten ook gordijnen gemaakt en opgehanden. als je zonlicht totaal buiten houdt dan schelt dat ook een paar graden.

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    hier was het gisteravond 28 graden en vanmorgen 26 graden :)

Wij hebben al verduisteringsgordijnen maar het helpt allemaal niet echt. Rolluiken is voor ons te duur, dus wij zijn gestuit op raamfolie wat zonwerend en warmte afstotend is.
    Dit is een stuk goedkoper.. en je kan het zelf aanbrengen.

11. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Dag mamavankirsten,

waar kan je die raamfolie kopen? Ik heb zelf al onderzoek gedaan vanmorgen naar rolluiken en ze zijn niet bepaald gratis.

Bij een mobiele airco zit je met de slag die door een raam naar buiten moet en dan krijg je alsnog de warmte binnen lijkt me....

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    veel via internet maar ook bij speciaalzaken, geloof dat bouwmarkten het ook verkopen. Google maar is op zonwerende raamfolie.

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Bjorn is 6 dagen jonger dan mijn meisje zie ik nu ineens aan je banner:D

Deel Deze Pagina