Hoi, Sophie word over 2 weken 1 jaar! maar nu is de opvolgmelk bijna op... zouden jullie dan nog de 2 of al de 3 nemen? Edit Moderator: Voedingsvragen horen thuis onder het topic voeding. Goed kijken dus! Groetjes,
ik zou overgaan op gewone melk Ik kies er toch nog voor om 1 x per dag ik denk met haar pap om opvolgmelk tegeven!
je hebt nu ook papmelk(geloof dat het zo heet), hoef je alleen nog maar water aan toetevoegen en je hebt pap. is dat dan niet iets?
Oh ja dat is waar....ja misschien wel,heb je dat ook van af 12 mnd? ik dacht dat ik bij de drogist alleen maar 8 maanden zag staan...
ik twijfel ook enorm,maar ze krijgt nu nog 3 keer opvolgmelk...hoe kan ik dat minderen... Dit is haar schema: 08.45 bordje pap met bambix en opvolgmelk 10.30 diksap met een soepstelngel of iets anders 12.00 halve tot hele boterham en flesje met 150 opvolgmelk slapen 1.5 a 2 uur 15.00 fruit 17.00 groente 100 a 200 gram en toetje 19.00 pyamapapje Dit schema heb ik echt al een tijdje...wat kan ik anders doen?
Je kunt in de ochtend de diksap+snackje bijvoorbeeld om 11 uur geven. Boterham dan ook een half uurtje opschuiven naar half 1. 1 to 2 boterhammen aanbieden, daarna 100cc gewone (volle) melk. Doordat alles een half uurtje later is, kan ze ook een half uurtje later naar bed en komt ze er dus ook wat later uit. Dan kan je om half 4 a 4 uur haar fruit aanbieden, daarna een flesje drinken. Om half 6 a 6 uur warm eten + toetje. Rond half 7 flesje drinken (bijvoorbeeld thee, diksap oid), nog even spelen/kroelen en dan naar bed. Als je de warme hap op deze manier opschuift, heb je grote kans dat ze daarmee makkelijk de nacht doorkomt, zodat je dus dat pyamapapje kan laten vervallen. Hier heb ik die laatste melkvoeding met 9 maanden al laten vervallen.. En de pap maak je gewoon van 180 tot 200cc gewone (volle) melk. Dan zit je aan 300cc melk per dag en dat is ruim! voldoende.
Wij hebben ook vanaf een week of 3 voor de eerste verjaardag de overstap gemaakt naar nr. 3. En wat schema betreft: 's ochtends fles 150 + 5 tussendoor fruit lunch 1 boterham en diksap tussendoor koekje oid en diksap avondeten met pot mee of potje voor slapen gaan fles 150 + 5
Gewone melk joh, die opvolgmelk en pyamapap voegt weinig toe en kost scheppen met geld. Misschien kun je bij het brood gewoon wat water of thee gaan geven?