krampjes; HA van Nutrilon versus Extra Care Kruidvat

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lexie74, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hallo dames,

Ik vroeg mij af heeft een van jullie meegemaakt dat jullie kleine meer last had van krampjes bij de voeding van Kruidvat?

Onze Demi heeft eerst Nutrilon HA gehad en daarna zijn we overgegaan op Extra Care van Kruidvat, dit krijgt ze inmiddels een week en sinds gister hebben we eigenlijk het idee dat ze meer krampjes heeft.
    Maar nou is de vraag zou dat van de voeding komen of zou dat niet uitmaken in dit geval. Ik wil niet zomaar weer switchen van voeding, want daar krijgt ze ws ook weer meer krampjes van als ik niet uitkijk.

Dus wat is jullie ervaring in deze en hebben jullie tips?
    De cinababy druppels van vsm gebruiken we al en die lijken niet afdoende te werken..

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    misschien is het toch nog gewenning.
    maar als de krampjes te overzien zijn zou ik toch nog even doorgaan met die extra care, want het hoeft niet daar aan te liggen.
    er wordt volgens mij altijd geadviseerd om toch minimaal 2 weken de voeding te gebruiken, voor je een oordeel kan vellen (uitzonderingen daargelaten)

hier trouwens ook kruidvat extra care en hij doet het er goed op :D

heel veel succes

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    heej dat van die 2 weken wist ik niet, goed om te weten!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, hier kreeg ze enorme krampen van die Kruidvat voeding, we zijn na een paar dagen weer terug gegaan naar Nutrilon, want ze brulde het uit na een voeding. Was gelijk weer over toen we Nutrilon gaven. Ik had geen zin om 2 weken lang met een kind te zitten dat compleet van slag was en pijn had.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Maar jo dat had ze dus meteen?
    Want Demi heeft al sinds vorige week donderdag Kruidvat voeding en pas sinds afgelopen 2 dagen heb ik zoiets van dat de krampjes wel heel erg worden nu.

6. Kinderen moeten altijd wennen aan nieuwe voeding. Dus dat heeft niets te maken met het soort voeding of het merk. Je moet er even doorheen. En dan is de vraag wat je wilt. Even door de krampjes heen en dan beter voor de portomonnee.. of zelfde voeding blijven houden en duurder maar minder krampjes.

Ik zou het gewoon nog even vol proberen te houden. Wij hadden de extra care van de kruidvat en daar is echt niets mis mee. Scheelt qua inhoud ook maar 2 ingredienten van de nutrilon. Dus daar kan het haast niet aan liggen. Meer de samenstelling waar ze dan weer even aan moeten wennen. Succes!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, de eerste paar voedingen leken wel goed te gaan, maar na een of 2 dagen kon ze alleen nog maar heel hard huilen. Geloof dat we dat nog 2 dagen volgehouden hebben, maar ja, dan geef ik liever wat meer geld uit, jammer dan, dan dat ze nog 1,5 week enorme krampen zou hebben gehad.

8. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie had dat in het begin van extra care ook.
    Maar heb toch de voeding door gezet en nu gaat het prima. Je hoort vaker dat ze krampen krijgen als je overgaat op een ander merkt.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Maar het stomme is dat ze deze voeding al bijna een week kreeg toen ze meer krampjes leek te krijgen....
    gelukkig is het niet zo erg als hierboven wordt omschreven door Jo, dus ik durf het nog wel even aan te kijken.

Ach en misschien is het ook wel een utopi hoor om je baby helemaal krampjesvrij te krijgen...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helaas krampjes horen er toch vaak een beetje bij.
    Je moet niet alleen naar het soort voeding kijken, maar vooral ook naar de manier waarop ze drinkt. Hoe sneller ze drinken en hoe meer lucht ze binnenkrijgen, des te meer krampjes, vaak.

Deel Deze Pagina