Welke zuigelingenvoeding is de beste?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pitahaya, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje krijgt tot nu toe alleen maar borstvoeding maar mijn productie loopt zo erg terug dat ik genoodzaakt ben om aan te vullen met kunstvoeding.

Nu wil ik graag biologische kunstvoeding kopen (nr. 1, ook al is mijn zoontje al 6 maanden).

Welk merk kan ik het beste kopen? Iemand tips? En is geitenmelk beter of gewoon normale?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    #2 Deedee91, 21 apr 2016
    Laatst bewerkt: 21 apr 2016
    Alle zuigelingen voeding is goedgekeurd en even goed. Alleen je hebt wel weer verschil in voeding zoals voor kindjes met allergie, wat jij opnoemt biologisch. In het ziekenhuis kreeg mijn dochter het bekende merk van de reclame maar ze zeiden gelijk al dat de huismerken net zo goed zijn. Is maar net wat je er ( onnodig extra) voor wilt uitgeven en wat bij je kindje werkt. Wij geven ah huismerk en hier doet ze het goed op zonder problemen.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Dat maakt niets uit

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Maakt idd niks uit. En zover ik weet is geitenmelk niet perse beter.

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Mijn zoontje krijgt pap met opvolgmelk van HIPP verder krijgt hij nog borstvoeding.
    Ik geef hem pap omdat hij geen brood wil eten.
    Voor HIPP gekozen omdat hier geen maltodextrine in zit en biologisch is.

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik geef nutrilon 2 puur omdat ze op het kdv dat ook geven (kon kiezen uit hero of nutrilon). gaat prima.

waarom wil je nr 1 geven? dl was hier constant hongerig door op een gegeven moment en ging goed bij overstap na 2 met 6 maanden. bv verandert ook van samenstelling rond 6 maanden. maar goed je kan natuurlijk prima 1 geven als je dat wil maar ben even benieuwd :)

hipp hoor ik wel vaker als biologische optie. succes met je keus! hou er trouwens wel rekening dat een open pak een max periode houdbaar is.

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Denk wel dat je het beste 2 kan geven, want vanaf 6 maand wordt de samenstelling en dikte anders, dit naar de behoefte van kinderen van die leeftijd. Ze hebben weer andere hoeveelheden voedingstoffen nodig etc. Waarom zou je nog 1 geven?

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik geef Hero en ben daar zeer tevreden over. Ben met Hero H.A. begonnen, omdat datvolgens de adviezen het meest op bv zou lijken. Maar ik denk dat de controles zo streng zijn dat alle NLse merken goed zijn.

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik geef hipp biologisch. Er zit geen maltodextrine en aluminium in. Dat vind ik belangrijk :)
    Qua voedingsstoffen maakt het niks uit, alle voeding is prima :)
    Wel zou ik nr2 geven.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je kan prima nr 1 blijven geven.
    nr 2 is in het leven geroepen om juist reclame te kunnen maken omdat het voor nr 1 niet mag.
    maar qua merk maakt het niks uit wat je geeft.
    het is allemaal goed.
    wij geven wel geitenmelk omdat dl met de voeding op basis van koemelk niet poepen kon.
    de lactatiekundige adviseerde geitenmelk omdat dat dichter bij bv ligt dan koemelk en licht verteerbaar is.

11. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken Hipp bio combiotik en zijn zeer tevreden.de kraam valt het zelfs op hoe de poep van de kleine op bv poep lijkt.
    Ieder merk moet idd aan hoeveelheden vitamines etc voldoen maar ze mogen wel zelf kiezen of ze bv maltodextrine (=suiker) gebruiken.
    Of ze wel of niet visolie of probiotica toevoegen.
    En zo zijn er dus echt wel verschillen.
    Wij eten en drinken zelf ook biologische zuivel dus dat wilde ik voor mijn baby ook. Geen hormonen en antibiotica in de melk.
    Geitenmelk vond ik echt te duur (40 euro per pak?)
    Ah biologisch is betaalbaar, goed, alleen mist het visolie en probiotica. Kun je dan wel in de vorm van supplementen toevoegen maar dat vond ik teveel gedoe.

Deel Deze Pagina