Nachtvoeding te weinig!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ennas86, May 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Onze dochter weegt ruim 5700 gram. Ze krijgt nu 5 flessen van 150+5 en de nachtvoeding mocht, van het cb, max 120+3 schepjes. Alleen nu is ze na de fles snachts heel erg onrustig. Meteen na de fles al en daarna moeilijk weer in slaap kunnen komen. Ik heb echt het idee dat ze meer wil snachts.

Ik heb al eerder met het idee gelopen om over te stappen op de forte, want ze is echt een hongerlapje!
    Maar is dat verstandig?

2. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Ik zou dan meer geven in de fles. Leuk dat het cb verteld wat je moet doen maar ieder kind is anders. Honger is eten naar mijn idee. En dat een kindje iets meer krijgt dan "mag" is helemaal geen ramp. Vaak regelt het zich vanzelf is mijn ervaring

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Dus dan snachts bijvoorbeeld 150 Cc water met 4 schepjes ipv 5...

4. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Nee ik zou gewoon 150+5 geven. Het kan ook een periode zijn dat ze wat meer honger heeft, had mijn oudste toendertijd ook vaak.belangrijkste is dat ze tevreden is toch. Zo komt er vast ook nog een periode dat ze juist minder drinkt, helemaal niet erg

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Oke, want haar geboorte gewicht was 4070 en nu weegt ze 5746 gram. Ze is 10 weken, dus ze is enorm gegroeid. Vandaar dat ik ook bang ben dat ze dan teveel voeding krijgt. Ze zit dan namelijk op het maximale aan schepjes. Maar met de nachtvoeding nu van 120 met 3 schepjes komt ze 2 uur later alweer!

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Mijn zoon heeft ook de forte gehad als baby zijnde, dus dacht misschien is zij dan ook zo'n hongerlapje 😊

7. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Als je met de Forte goede ervaring hebt kan je dat eerst proberen natuurlijk. Mocht ze dan nog hongerig blijven dan gewoon iets meer geven. Mijn jongste is 12 wkn en die drinkt juist weinig, weer het andere uiterste haha.

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Stom he, ik heb bij m'n 2e kindje meer vragen en onzekerheden dan bij de 1e! 🤔😊

9. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Haha ja herkenbaar. Ik dacht voor de tijd van ach nummer 2, je maakt het allemaal voor de tweede keer mee dus appeltje eitje bij wijze van maar niks is minder waar. Elk kind heeft een andere gebruiksaanwijzing. En doordat je anders gewend bent bij je oudste maak je je zorgen omdat de jongste het anders doet.

hoe oud is je oudste? En ben je al helemaal gewend qua ritme enz?

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    M'n oudste is bijna 7, dus is alweer een tijd geleden dat hij de fles dronk! Ja, wel helemaal gewend, maar zo anders. Bij mijn zoon had ik vrij snel een ritme te pakken. Dat probeer ik nu bij m'n dochter ook, alleen het probleem is een beetje dat zij met het ritme van m'n zoon mee moet.
    Eerder legde ik m'n zoon in bed als ie moe was, dus komt het altijd zo uit dat ze moe word, nét voordat we weer naar school moeten of ergens anders heen moeten. Dus dat maakt het ritme vinden wel een beetje lastig.

11. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Lijkt me idd lastig. Ik heb het ook en mijn oudste is bijna 3. Hij lag ook altijd in bed te slapen,de jongste ook zoveel mogelijk maar dus ook weleens als we onderweg zijn. Niet ideaal maar hele dagen thuisblijven met een actieve peuter is geen optie :)
    Het wordt vanzelf weer makkelijker!

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Nee daarom! Dat is idd geen optie en mijn oudste moet gewoon naar school. Dus zusje heeft geen keus! 😊

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Je zou kunnen kijken of ze overdag op een bepaalde tijd minder drinkt en aan een kleinere fles genoeg heeft, en dan snachts gewoon 150/5 geven, dan blijft de hoeveelheid hetzelfde.
    Als ze honger heeft, heeft ze honger, ze is nog zo klein, lekker geven dus.

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Ze drinkt alle flessen schoon op. Ik heb niet het idee dat een bepaald tijdstip minder hongerig is... Ik ga, denk ik, toch de forte halen... En dan 50/50 geven.. T is toch een beetje uitproberen

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Kan je niet gewoon meer voeding geven? Vanaf 2 maanden kreeg mijn zoontje 6x per dag 150+5, dit mocht ook van het CB en ook volgens de verpakking. Hij was toen 5 kg. Sinds een paar dagen krijgt hij 5x 180+6, maar dat komt op hetzelfde neer.
    Met minder krijg ik hem echt niet rustig.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    ik zou gewoon 150/5 geven.
    Heel leuk hoor die adviezen van het cb. Maar je kindje moet ook wel tevreden zijn hoor. Als hij na 2u alweer komt voor een volgende voeding, dat klopt ook niet.
    En misschien groeit je kindje straks niet meer zo hard.

17. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik snap niet waar dat advies op slaat! Je moet nou toch opstaan om de voeding te geven. Dus dan gelijk voldoende geven dat jij en je kindje zo snel mogelijk weer slapen :)

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Ben toch overgestapt op de forte, m'n gevoel zei dat dat goed was. En geef haar gewoon de 150+5... Tenzij ze 4 uur of later komt, dan 4 schepjes, omdat ivm de oudste onze dag om 7 uur begint

Share This Page