welke zwangere eet weleens turks brood? waarschuwing!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nou dan moet je niet meer reagere en lezen.. Jij kent heel veel mensen met nare ervaringen.. Dat is heel triest voor je, maar zei zullen andere dingen mee gemaakt hebben als ik. En elk mens reageert anders op iets wat hij/zei heeft mee gemaakt. Dus dat afkeurende gedoe heb ik liever niet

2. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Zie je 😃😄.. Bedankt voor het opzoeken. Misschien word jij wel geloofd

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik probeer er zoveel mogelijk gewoon niet op te letten. Maar het is wel gek dat je dat elke keer als excuus gebruikt. Net of het dan niet gek is, zonder te zeggen wat er is. Het is heel vervelend dat je je zo druk maakt, maar je kan toch ook googelen? En ik snap oprecht niet dat je naasten dit normaal vinden. De stress die je doormaakt lijkt me niet normaal? Ik gun je positiviteit en een goede zwangerschap, maar ik begrijp de reacties wel na het zoveelste eet topic.

4. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Kijk meid, natuurlijk ben je bezorgd om je zwangerschap en of het allemaal goed gaat en blijft gaan met jou en de baby. Ik was ook heel bezorgd tijdens mijn vorige zwangerschap, maar ik weet nu bij de 2e zwangerschap dat ik juist beter kan denken aan alle dingen die wel goed zijn voor mij en de baby in plaats van wat niet goed is of kan zijn. Stress doet een baby meer 'pijn' dan per ongeluk een keer iets verkeerds te eten.

Je hebt het over nare ervaringen uit je vorige zwangerschappen waardoor je nu zo bezorgd bent, maar als wij die allemaal niet weten kunnen we er ook niet mee omgaan. Misschien begrijpen we je topics een stuk beter als je verteld wat er is gebeurd, en je hoeft dan echt niet in details te treden hoor. Ik snap de reacties wel dat je met dit soort topics misschien juist ook anderen onzeker maakt, terwijl je dat dan denk ik beter voor jezelf kunt houden. Ik denk dat alle goed voorbereide dames hier het bekende lijstje wel kennen met producten die niet goed zijn tijdens de zw.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Net als jij blijft plaatsen, blijf ik lezen en reageren.
    En afkeuren maak je er zelf van, mss wordt je eens wakker geschud door alle reacties.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik pak een bakje chips :D

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik kan heel goed begrijpen dat je zo angstig bent, maar na 100 topics over dit soort dingen kun je denk ik beter of googlen of serieus hulp inschakelen

8. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Wat ik dan niet snap is dat je niet éérst denkt over eten en het dan pas opeet (n.a.v je andere topics) Dat zou je een hoop paniek schelen.

Voedingscentrum zegt over nigellezaad 'niet dagelijks innemen', dus een turks broodje kan echt geen kwaad.

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Kijk maar even op het voedingscentrum. Daar staan die zaadjes ook tussen tussen.....

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Misschien kunnen wij je juist wel helpen als je verteld wat je nare ervaring is.
    Er zitten hier zoveel vrouwen, grote kans dat er iemand zit die het zelfde heeft meegemaakt.

11. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Als je iets stellig beweert, is het ook wel handig als je zelf hier een link neerzet met het betreffende artikel of website waar je het gevonden hebt.

'Het staat op google' is nou niet bepaald onderbouwd. Alles staat op google, aangezien het een zoekmachine is ;)
    En al noem je het 'het staat op internet', dan nog betekend het niet dat het ook meteen de waarheid is. De grootste oetlul kan een artikel online zetten ;) Je hoeft niet alles te geloven wat mensen je vertellen of wat je online leest hè.

Daarnaast; beetje minder paniekerig doen over wat wel en niet mag lijkt me goed voor je. Er staat op het voedingscentrum dat er wordt afgeraden Nigelle dagelijks in te nemen.
    Blijkbaar lees jij dat meteen als: 'Het mag totaal niet'.
    Iets minder spastisch proberen te doen dus.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Een paar zaadjes kunnen echt geen kwaad hoor
    Je moet er geen bakken van gaan eten,maar dat is met meer dingen zo

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hypochonder, smetvrees iets in die richting, wordt altijd erger in zwangerschap. Maar daar moet je wel in begeleidt worden. En daar is een forum absoluut geen goed middel voor.
    Ook voor je andere kinderen niet als die mama 9mnd zo over de flos zien gaan om een zaadje, pitje, beestje oid

En je geeft al eerder aan eerst te doen dan te denken. als je dat nu eens omdraait heb je zelf ook meer rust.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Alles waar je te veel van eet is niet goed.

15. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Het had netter geweest als je zelf had aangegeven welke zaadjes je bedoelt ipv mensen te laten raden, en zelf de link neer te zetten....

16. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ze zegt dus dat het geen kwaad kan...(mits je niet leeft op turks brood met kilo's zaadjes)

17. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hahahaha, geniaal! :D

18. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Je had arts moeten worden. Lekker met stempeltjes op mensen drukken. Gelukkig heb ik geen stoornis of aandoening .. Ik weet wat er is en wat jullie dsar van denken zal ne een rotzorg zijn eerlijk gezegd.

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Tsja..........

20. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    +1 ..je haalt de woorden uit mijn mond scheelt mij typen.

Deel Deze Pagina