welke zwangere eet weleens turks brood? waarschuwing!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik begrijp uit je eerdere posts wel dat je iets hebt meegemaakt. Ook ik heb iets meegemaakt en hierdoor was mijn laatste zwangerschap niet onbezorgd.
    Maar wat jij mee hebt gemaakt, zal toch niet komen door iets verkeerds te hebben gegeten? Dan zou ik je zorgen wel kunnen begrijpen. Het uit zich wel namelijk in allemaal topics over voeding.
    Sommige mensen uiten zich negatief tegen je, maar ik denk ook dat een aantal anderen het wél goed bedoelen als ze zeggen dat het opvalt dat je erg zorgelijk overkomt.
    Dan reageer je in mijn ogen best defensief. Logisch dat je je aangevallen voelt als mensen zich lelijk uiten. Maar nogmaals, er zijn er ook genoeg die het goed bedoelen.

2. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Noujaaaa zeg!! Ik zeur niet eens... Ik stel een vraag een vraag waarop ik antwoord wil, een normaal antwoord... Als je dat zeuren noemt?

3. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

En even iets serieus om over na te denken misschien; ipv je te stressen over voeding etc, zou ik me meer zorgen maken over je gestress, want geloof me dat is niet goed tijdens een zwangerschap.

Dus zoek hulp, of zoek iets waardoor je je rust vind, en ik zeg dit in je eigen belang meid. Ga lekker genieten!

4. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Amen!

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    AMEN!! Dankjewel

6. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ben benieuwd of ts nu gerustgesteld is en iets met de adviezen in dit topic kan en doet?

7. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik stress ook niet gelijk. Als ik iets gegeten hrn en dan denk oe dit had ik mosschien niet moeten eten. Ga ik het vragen hier .. Als ik reactie zou krijgen van oe ja dat is idd niet goed!!! Dan ga ik stressen want dan weet ik dat ik iets niet goed heb gegeten. Krijg ik geruststellende berichtjes dan heb ik niet eens stress.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nou bij deze: No worry wat van die zaadjes kan geen kwaad :)

9. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Zeg Ssaar, ik heb nog nooit gereageerd op je eettopics. Natuurlijk moet je als zwangere opletten, maar dat wil niet betekenen dat je in een plastic bubbel moet gaan leven.

Er zijn veel mensen, waaronder ikzelf, die nare ervaringen gehad hebben tijdens eerdere zwangerschappen. Daar zul je tijdens je huidige zwangerschap mee moeten dealen. Als er dan mensen adviseren hulp te zoeken is dat met de beste bedoelingen en niet omdat ze denken dat je gek bent. Dat je in het gewone leven nergens last van hebt is prima, maar nu is je angst gewoon te groot. Geen schande hoor om daar hulp bij te zoeken.

Wat betreft de vijandige reacties. Ik denk dat je zelf ook wat vriendelijker mag reageren naar de mensen die het beste met je voor hebben en hulp aanraden.

10. Brightness2013

Oke gelukkig, maar probeer voortaan eerst google, want nogmaals zo kan je onbedoeld wel stress veroorzaken bij andere zwangere dames. En daarnaast, gewoon je vragen blijven stellen..daar is dit forum voor. ;) Wie wil reageren, reageert, wie er inmiddels geen zin meer in heeft, doet het lekker niet..

11. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon toevallig in Turkije met mijn man en ik ben over 3 weken uitgeteld. Ik heb heel de zwangerschap gwn brood gegeten..ook het brood met die pitjes. En onze zoon is tot heden kerngezond verklaard :D ze zien duidelijk dat ik zwanger ben dus als het echt schadelijk of iets was hadden ze me dat allang duidelijk gemaakt...

Dus gwn lekker eten!

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dit dacht ik dus ook....die zullen wel denken...komt ze weer aan....

13. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Pure aandacht trekkerij mensen, zowel positieve als negatieve aandacht wordt om geschreeuwd. Jammer genoeg wordt dan alleen op de negatieve aandacht gereageerd, blijkbaar een blinde vlek voor opbouwende kritiek of daadwerkelijk goede bedoelingen. Het enige sat ssaar zal helpen is om niet meer te reageren!

14. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn god wat ben jij een triest mens. Gadverdammr. Sorry voor mijn uitval maar dat je dit durft te zeggen. SCHAAM JE!! Alleen jij helpt mij door voortaan je mond te houden. Blegh

15. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Eens!

16. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Sssst!

17. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja Sssstt jij maar. Dit is mijn vraag. Jij hebt er de pest aan, hou je dan ook SSsstt..of geniet je hier soms van?

18. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ssshh!

19. Brightness2013

Lees je vorige post nog eens over dan.. als het enige wat haar gaat helpen negeren is..voorwat blijf je dat (negatieve) aandacht geven?

20. Evientje

Evientje Niet meer actief

Jij vind dat je er geen hulp bij nodig hebt, dat is heel wat anders dan dat je er geen hulp bij nodig hebt! Misschien moet je jezelf in deze eens afvragen hoe het komt dat je deze onzekerheden en angsten hier deelt ipv bij bijvoorbeeld de huisarts/verloskundige/gyneacologe/diëtiste. Je geeft aan dat ze weten hoe je bent hierin, maar eigenlijk als ik je reacties alleen al in dit topic lees dan vraag ik me af of zij daadwerkelijk weten hoe je bent en hoe je hier over komt! Ik hoop, en dat hoop ik oprecht, dat ze je in ieder geval wel hebben aangegeven wat de gevolgen van de stress en spanning kunnen zijn voor jouw gedurende je zwangerschap maar ook voor je ongeboren kindje! Juist hoe je hier overkomt geeft mijn gevoel aan (ik ben nou eenmaal een gevoelsmens, en dat gevoel zit over het algemeen goed) dat je huisarts/verloskundige/gyneacologe je allang voor hulp had doorgestuurd als je daar hetzelfde aangeeft als je hier op het forum doet, ter bescherming van jouw maar ook van je ongeboren kindje! Mijn gevoel zegt dan ook dat je het daar niet zegt en doet en daar de 'perfecte' 'onbezorgde' zwangere pretendeert te zijn. Hier kom je in ieder geval in mijn ogen over als een zwaar overbezorgde zwangere met heel veel issues danwel een heel groot issue! Misschien niet wat je graag wil horen, maar zo kom je naar mij wel over (en als ik de reacties zo lees biet alleen bij mij).
    En even voor de duidelijkheid, het is niet aanvallend bedoeld, maar oprechte bezorgdheid over jouw gezondheid in de ruimste zin van het woord en die van je ongeboren kindje.
    Overigens worden de desbetreffende zaadjes waar je voor waarschuwt door natuurgeneeskundige juist aangeraden wanneer je bloedsuikerspiegel verhoogd is tijdens je zwangerschap maar dan moest je er wel wat meer van eten als 1 Turks brood per dag! Maar juist afgeraden wanneer je vóór je zwangerschap diabetes hebt.

Deel Deze Pagina