Bij mij is de kleine ook iets kleiner dan de gemiddelde baby (dit was 2 weken geleden gezegd toen ik in ziekenhuis lag vanwege epileptische aanval) ze zeiden dat nog een groeispurt kan komen maar de baby was niet zo heel veel kleiner. En ach ja mijn vriend en ik waren als baby ook kleiner dan 50 cm en nu zijn we toch groter dan de gemiddelde mensen in Nederland
Onze dochter was ook erg klein. Dit was al gezegd tijdens de zwangerschap. Met 38 weken dachten ze tussen de 1800 en de 1900 gram. Het viel mee: 2300 gram. Nu ben ik weer zwanger (36 weken) en het gewicht is weer lager dan gemiddeld. Onze zoon zit nu tussen de P5 en de P10. Gemiddeld is P50. Hoe was je zelf als baby? En je partner? En je hebt nu eenmaal grote en kleine mensen. Wil trouwens niet zeggen dat je baby kleiner blijft hoor! Onze dochter heeft de achterstand bijna helemaal ingehaald. (Ze is nu 2,5 jaar) Mocht je je zorgen maken zou ik vragen om een extra groeiecho. Groetjes, Lotte
Hoi hoi, Onze kleine is ook te klein, dit werd gezien bij de 20 weken echo. Ons 1e dochtertje was 3500 gr. dus vonden ze het raar dat dit kindje kleiner was, dit gebeurt volgens hun bijna nooit. Ik heb nu zo'n beetje elke 3 weken een echo gehad. Toen ik 34 weken was woog het kindje zo'n 1800 gr. dus dit is ook nog iets te klein. aankomende dinsdag moet ik weer voor een echo, dus ik ben benieuwd hoeveel het gegroeid is. Maar ze kunnen er ook vaak naast zitten hoor.
Onzo kleine heeft ook een achterstand al gezien bij 20w wij krijgen echo's in nijmegen en in ons eigen ziekenhuis. Maar de kleine is helemaal gezond dus maak me nergens druk om ook niet omdat mijn man en ik ook niet echt heel groot zijn.