Wat doen jullie nog aan het eind van zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sportmeisje, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Hi,

Over 2 dagen ben ik 37 weken. 'Laatste loodjes' dus..
    Ik ben nog niet op orde in de babykamer zoals ik wil en nog druk in mn hoofd, maar ook weinig puf om dit voor elkaar te krijgen (kleine meid die rondloopt maakt dit ook niet makkelijker ;))

Zwangerschapspagina heb ik inmiddels aardig uitgelezen en ben benieuwd naar wat jullie bezig houdt deze laatste weken/dagen...
    Heb je nog veel zin/energie om iets te ondernemen of zit je echt de dagen af te tellen?
    Onderneem je nog veel met je andere kids? (Dit lukt mij niet zoals ik zou willen)

Kortom, nieuwschierigheid en een klein beetje verveling (ondanks de klusjes die ik voor me uit schuif :p)

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik ben nu bijna 39 weken en heb ook peuter rondlopen. Tussen 36,5 en 37.5 week was ik vooral moe (ff bijkomen van feestdagen en hard werken voor m'n verlof denk ik) en heb ik vooral geprobeerd rust te pakken. Niet makkelijk met een drukke peuter dus tot zijn plezier wat vaker de tv aan.

Sinds een week voel ik me beter dus meer erop uit. Doen vooral kleine dingen: boodschapjes, naar de opa's en oma's, uurtje kinderboerderij, op z'n fietsje naar speeltuin in de wijk etc. En hebben al koekjes, cake en vruchtenbowl gemaakt waarbij hij mag helpen met alles (we hebben toch tijd zat haha). Verder wat nieuw speelgoed zoals aanvulling op zn treinbaan, playdoh kleiset, puzzel zodat hij weer wat nieuwe uitdagingen heeft.

M'n mentale energie is veel beter dan m'n fysieke energie haha dus wissel veel af qua activiteiten en eigen houding. Ben best druk van mezelf dus voel me redelijk beperkt maar merk dat als ik echt 1-2 dingen buitenshuis plan (hoe klein ook) dit voor ons beiden fijn is. En regelmatig zet ik gewoon ff timer en speelt zoon alleen terwijl ik ff plat ga. Merk zelf dat na 15-20 min liggen ik er vaak beter tegen kan dan wanneer ik gewoon ga zitten. M'n zoontje kan ik dit ook prima uitleggen dus dat scheelt.

Succes met laatste stukje. Mijn zoon is (voor mij totaal onverwachts)) geboren met 37.1 dus merk dat ik in m'n hoofd veel bezig ben met "het kan ieder moment gebeuren" maar dwing mezelf ook om te denken dat deze dame gerust tot 42 weken kan blijven zitten en ik dan gek wordt als ik nog 3 weken op de bank/binnen moet zitten

3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Alle klusjes was ik klaar mee toen ik 37 weken was. Dus nu is het alleen een kwestie van bijhouden.
    Dochter gaat 2 dagen per week gewoon naar het kinderdagverblijf, dan doe ik lekker rustig, kijk wat Netflix, creatieve dingen doen, en 's middags even liggen.
    Als ze thuis is is het vooral samen boekjes lezen, beetje spelen. Twee keer per dag met de hond eruit. Verder dan niet zoveel energie om ook nog andere dingen buiten te doen. Wel een keer nog naar de winkel, of naar de bieb. Komende week een keer op kraamvisite en zo kom ik de dagen wel door.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb mij voorgenomen mijzelf lekker te verwennen, dus echt nog zwangerschapsmassages nemen, (kraambedmassage staat ook in de planning)
    Dagjes sauna zeker tot aan de uitgerekende datum, lijkt me echt heerlijk!
    Het boek vrije geboorte nog lezen.
    Nog wat gesprekken met de doula

5. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Fijn dat je weer wat meer energie hebt! En indd nog even genieten van je zoon.
    We zijn ook af en toe cake of taart aan het bakken en zover mogelijk probeer ik wat te ondernemen zoals je omschrijft. Maar volgens mij ben jij fitter op het moment ;)

Met 37 weken al bevallen! Je hoort het meer, lijkt mij heel gek omdat je er in eerste instantie niet vanuut gaat, maar het kan dus wel

Geniet nog even van de laatste dagen! En succes alvast :thumup:

6. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Dat klinkt als een heerlijk verlof! Alles klaar en niks wat echt moet (behalve de huishoudelijke dingen :D)

2 dagen naar kinderdagverblijf en jij je handen vrij dat klinkt erg fijn. Heb zelf erg moeite met mijn dochter naar schoonouders brengen zodat ik een dagje voor mezelf kan doen, hetzij klusjes/rommelen of boodschappen. En maak het mezelf erdoor weer lastiger..

Veel plezier op kraamvisite, altijd leuk!

En succes met de laatste loodjes :)

7. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Groot gelijk heb je!! Ervan genieten nu het nog kan in je eigen tempo! Is het je eerste?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee de derde

9. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014