ik ben 46 euro kwijt... via de thuiszorg. In principe kan ik zelfs gratis via de kraamzorg (DAT). Zij bieden het gratis aan (diverse dingen, yoga, zwemmen, gym) alleen die van de thuiszorg is net wat praktischer vanwege de plaats waar het gegeven wordt, vandaar dat ik dus voor die van de thuiszorg kies.
Ik ga wel zwangerschapsbegeleiding (gym) volgen. Over 2 weken beginnen de lessen. Echt heel veel leer je er niet, maar het kan wel handig zijn. Maar er zijn heel veel vrouwen bevallen zónder een cursus. In het ziekenhuis of van je verloskundige krijg je vast genoeg aanwijzingen om de bevalling tot een goed einde te brengen. Je moet het volgens mij alleen maar doen omdat je het leuk vindt. Eventueel voor de contacten (zoals ik..) @Wendy: ik krijg het 100% vergoed door de verzekering. De hele cursus kost zo rond de 30,-.
30 euro? Hmm... heb dan vast een apart lijstje gekregen van de verloskundige! Had het nagekeken, maar er stonden prijzen op waar ik koud van werd! 30 euro valt dan nog wel mee!
Zwangerschaps zwemmen doe ik erbij...dat zit bij me sportschool in dus kost me nix. Tuurlijk krijg je goede aanwijzingen..daar mag je toch wel een beetje van uitgaan Alleen daar worden je sluitspieren niet strakker van...geef toe ik heb geen zin om straks een lekkend urine monster te zijn En de cursus waar ik heen ga is met fitness apparaten dus krijg je nog wel het idee dat je wat doet. En net wat Lotte zegt, de contacten met dames die in het zelfde schuitje zitten ist och ook heel leuk...kan wel wat vriendinnen/speelkamaraatjes voor me beeb gebruiken Trouwens een ex-collega van me was papa geworden voordat de vk er was dan heb je geen aanwijzingen ...
vinden jullie de zwangerschapscursussen ook niet erg duur? ik was laatst ff online aan het rondkijken voor een cursus in de buurt, maar kwam diverse tegen die minstens 250 euro kosten! en dat krijg je niet terug van de verzekering. ik vind het best veel geld wie weet er trouwens een cursus zonder het gym gedeelte? ik ben chronisch ziek en zit niet te wachten op rekken en strekken hihi
Iedereen moet ook lekker doen waar ze zelf zin in hebben! Ik heb er geen behoefte aan en vind dat dat niet gek gevonden moet worden! Ik denk niet dat iedere vrouw die niet zo'n cursus doet nu een "lekkend urine monster" is! En ik denk dat de garantie voor het omgekeerde er ook niet is... Ik ben inmiddels tante van 12 neefjes en nichtjes en heb al veel gehoord over hun ervaringen maar nog niks over urine monsters oid... Iedereen is weer anders, ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat straks als het zover is en erna!
Denk ook niet dat het iets is wat een moeder graag zal vertellen...maar ik heb wel eens diepe gesprekken met moeders (als ik iets wil weten vraag ik er ook naar...) Maar ik loop nu al te slepen met inlegkruisjes ivm witte vloed ... wil dan wel eens klaar zijn met zulke dingen Tuurlijk als jij er geen behoefte aan heb moet je het ook niet doen simpel!
Ik ga de cursus van de thuiszorg doen: info over de bevalling en over het herstel erna. Het kost wat geld en tijd, maar ik vind het ook leuk om zo met deze zwangerschap bezig te zijn.
Niet iedere moeder loopt er mee te koop natuurlijk maar als je close bent met iemand is alles bespreekbaar, en dat is zeker het geval met zussen onder elkaar! En ik ken genoeg vrouwen die echt geen blad voor de mond nemen hoor! Dacht van de week al bij een paar collega's: te veel info!
ik ga zwangerschapsgym doen meer om er even uit te zijn en toch wat oefeningen te doen en lijkt me wel gezellig tussen alle zwangere vrouwen Moet wel zeggen jullie moeten veel betalen zeg ik hoef maar 9 euro te betalen
Samen met mijn man ga ik naar zwangerschapshaptonomie en ik ga naar de gratis (via de thuiszorg) zwangerschapscursus/gym. Verder, om nog een beetje te sporten, ga ik een keer in de week naar het zwangerschapszwemmen.
ik ga ook niks doen heb ik met jason ook niet gedaan deed het op me eigen gevoel en het is helemaal goed gegaan