Welke zwangerschapscursussen doen jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Penny123, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL

Ai! Ik hoor vaker slechte verhalrn over hechten!

2. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Goed om te weten dat het niet persee nodig is.

3. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar ben en was ik veel te nuchter voor. Pff jeetje ja het doet pijn voor iedereen op een andere manier. Bij ons in de buurt worden er veel zwemcursussen aangeboden voor zwangeren schijnt heel ontspannend te zijn.

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb de cursus via Kraamzus gevolgd. Vond het fijn om een moment in de week te hebben om bewust stil te staan bij de zwangerschap en bevalling. Maar uiteindelijk heb ik er voor de bevalling zelf niet veel aan gehad.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij deden eerst haptonomie. Was niet ons ding.

Toen de samen bevallen cursus gedaan, de korte versie. Ik vond het fijn, zo wisten we beide wat ons te wachten stond. Al was ik alle puf tips compleet vergeten. En, ze noemen de eerste vier cm de appeltaartbakfase. Nou dikke doei, daar ben ik het niet mee eens haha.

Maar een aanrader vind ik het wel!

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb een gewone zwangerschapscursus gevolgd (uitleg over hoe bevallen in werk gaat, leren ontspannen, ademhalingstechniekrn). Vond ik ontzettend fijn en geen zweverig gebeuren.

Uiteindelijk vind ik beste tip: veel bevallingsverhalen horen (heb je iig enig idee hoe of wat het echt gaat) EN je man / vriend goed instrueren.
    En qua voorbereiding ligt het er ook maar net aan hoe je gaat bevallen. In geboortehuis of thuis met VK heb je constante coach erbij die je aanmoedigt en helpt. Medisch bevallen: tot het persen wordt je aan je lot overgelaten (mijn ervaring) dus weet dan wat jij/je man moeten doen. Dus goed voorbereid zijn als stel is in mijn ogen wel belangrijk. Zorg dat je man uit zichzelf de washandjes op je voorhoofd ververst met koud water ;) En dat hij continu stilstaat bij: is dit nu het beste? Ik kon niet meer praten en moest hele bevalling weeen opvangen staande over een stalen prullenbak ivm helemaal ingesnoerd... niemand die x dacht dat dit wellicht niet de meest prettige houding is...

7. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik vind het ook lastig.

Ik wil geen puf cursus, maar andere dingen zoals zwanger bootcamp/fitness zijn hier echt prijzig.

De verzekering vergoed echt bijna niks, alleen cursussen zoals een puf club.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niets. Ik doe thuis zwangerschapsyoga en krijg straks, in week 36, twee sessies van de verloskundige met tips over ademhaling en houding.

Deel Deze Pagina