prikje ging niet goed......

Discussion in 'Zwangerschap' started by lennylenn, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal!!

ik ben vanochtend naar de v.k geweest voor de standaard controle, nou alles was goed, bloeddruk god, baby goed enz. alleen wilde ze toch nog even bloedprikken voor mijn ijzergehalte. nou prima. klein prikje zo gebeurd. pleister erop klaar.
    nu zaten we nog even een afspraak in te plannen voor de volgende keer en ik zat daar en dacht..wat voel ik nou toch? kijk ik naar mijn arm waar ze geprikt had..zat mn hele mouw onder 't bloed! ik schrok me dood en zei heel dom tegen de v. k...ooooo kijk nou eens!
    nou zij schrok zich ook lam en pakte gauw meer verband en pleisters, de vorige ervan afgehaald want die kon je zowat uitwringen. nou goed ok...niks aan de hand dacht ik verder(hoewel ik en zij ook dat nog nooooit hebben meegemaakt)
    na mijn bezoekje ging ik boodschappen halen en dat plekje bleef gevoelig. eenmaal thuis haalde mn vriend en ik de pleister ervan af, het bloeden is wel gestopt maar dat plekje is nu opgezet en rood/paars..het is een soort driehoekje geworden met aan de uiteinden elk een rood dik lijntje van ongeveer 1 cm lang en het doet niet echt pijn maar het is toch een naar gevoel.

ben ik nou stom aan het doen of zouden jullie je ook een beetje zorgen maken als dat bij jou gebeurde?

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ijzer prikken ze toch normaal gewoon je vinger?
    jemig.. wat vreemd zeg...

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb je het wel ff goed dichtgedrukt gelijk nadat er geprikt is? Het is gewoon nog even door gaan bloeden, en nu gestopt toch? Zou me er niet druk om maken hoor!

4. lennylenn

@cherie: ...dat is suiker toch? zo een vingerprikje? tenminste dat dacht ik.

@violettiot: ik had er nog wel op gedrukt idd nadat ze de pleister erop had gedaan. nu is het wel gestopt met bloeden, alleen dat plekje ziet er zo raar uit...het lijkt wel een soort dikke rode ufo :D
    ach je hebt gelijk ik zit me (hopelijk) om niks druk te maken

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid ik heb dat altijd ;)

mij kunnen ze gewoon niet fatsoenlijk prikken altijd gaat het mis.
    en altijd ben ik blauw maar erg is het niet.

mocht je nu nog een keertje moeten prikken. hou dan een minuut of 5 je arm helemaal gebogen met een watje er tussen zodat er druk op staat

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Normaal prikken ze idd toch in je vinger??? Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze je in de arm prikken.
    Maar zou me niet te druk maken, vast iets verkeerd geprikt. ;)

7. lennylenn

:D thanks allemaal nu ben ik weer gerust gesteld.. haalde al een hoop enge beelden naar boven waarin mijn arm morgenochtend zwart en afgestorven zou zijn enz.

8. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    suiker. maar bij de vk doen ze bij mij ijzer ook met een vingerprikje. en dat gaat dan in een of ander apperaat (stuk groter dan een suiker meter)

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    :D:D:D whahaha. hier moet ik dan toch wel heel hartelijk om lachen ;)

ze heeft je humor iig nog niet uitgezogen:p

10. lennylenn

@cherie: oo oke..bij mij is het altijd gewoon geprikt en het bloed wordt dan opgestuurd naar het lab.
    hihiiiiihii laat me lekker met mijn horrorbeelden :D

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    whahaha.. dan snap ik t wel.. maar vreemd dat ze je zelf prikt? nog nooit gehoord dat vk zelf bloedafneemt voor t lab.

maar andere hebben vaak een apparaat staan voor vinger prikje. dan heb je gelijk de uitslag.

nou.. succes met je horrorbeelden he. hoop dat je er geen nachtmerries van krijg:D

12. lennylenn

ja..snap er niks van, normaal moest ik naar de star om bloed te prikken.

ik laat het nachtlampje wel aan vanavond..kan ik elk uur mijn arm checken hiiihiiihh

13. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn VK heeft mij ook in de elleboog geprikt, niets raars aan hoor.
    Als je na die tijd niet goed afdrukt krijg je wel eens een blauwe plek en/of bloed in je kleding. Ik zou me er niet al te druk over maken.

14. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan geen kwaad hoor. Morgen ziet het er misschien zelfs rood/paars/blauw uit en over paar dagen geel. Dan zakt het wat weg. Kan ook nog wel paar dagen beetje gevoelig zijn.
    En nee ik overdrijf niet. Maar sommige mensen hebben dit heel snel (ben zelf verpleegkundige).
    Idd wat al genoemd werd, volgende keer extra goed vast houden en je arm buigen zodat je minder last hebt.

15. lennylenn

goed, zal ik doen mocht er nog eens bloed worden geprikt. ik schrok alleen omdat mij dit nooit overkomen was en omdat er zoveel bloed uitkwam.vandaar ook die enge beelden die ik naar boven haalde hiiihh
    mutsefruts ik;)

bedankt voor je tip en je uitleg

Share This Page