Gaat mijn relatie straks ten onder door mijn kinderwens?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Floddertje, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    In februari ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend en ik zijn allebei klaar voor een kindje. We willen het heel graag, al ben ik iets ongeduldiger dan mijn vriend.

Nu was ons sexleven voor ik stopte met de pil niet zo heel bloeiend om het zo maar te zeggen :( Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, we hebben er veel over gepraat en hoewel ik nog steeds veel vaker wil dan hij (de afwijzing doet nog steeds pijn!) hou ik teveel van hem om de relatie om deze reden te verbreken.

Nu echter, nu willen we een kindje. Maar om zwanger te raken is regelmatige sex wel een aanrader ;) Het doet mij nu dus extra zeer als ik afgewezen wordt door mijn vriend. Ik hou van hem, ik ben gestopt met de pil, maar wil het lukken met zwanger worden dan lijkt het mij dat je het wel iets vaker dan 1x per week moet doen...

Jullie zullen begrijpen; de discussie thuis is weer geopend. Ik wil vaker. Vaker omdat ik het lekker vind, vaker omdat ik van hem hou én vaker omdat het de kans op zwangerschap nu eenmaal vergroot.

Mijn vriend wil van niks weten. Hij zegt "ik werk 60 uur per week". Ja en? Denk ik dan. Dat is werk. Sex is ontspanning. Sex is samen zijn, sex is (onder andere) het verschil tussen een vriendschapsrelatie en een liefdesrelatie. Waarom heb je wel energie om elke avond tot 01 uur tv te kijken, te internetten, playstation te spelen, met je vrienden te bellen, boeken te lezen etc, etc. en geen energie om met mij te vrijen?

En ja, verder denk ik ook nog wel "Ik ben verdomme toch gewoon een lekker wijf? Daar wil je zeker toch wel even op kruipen?" Heel plat, ik weet het.

Nu ben ik alleen bang dat onze relatie straks ten onder gaat dankzij deze discussie. Als ik er alleen al aan denk springen de tranen in mijn ogen. Hoe moet ik hier nu mee omgaan?

Ik ben blij dat ik op dit forum tenminste even mijn verhaal kwijt kan (dit vertel je niet even aan je moeder met een kopje thee en een stroopwafel...). Bedankt voor het lezen en als er iemand wijze raad of bemoedigende woorden heeft... Ze zijn zéér welkom!

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Pffoe het is inderdaad een moeilijke situatie, meid ik weet echt niet wat ik je moet adviseren ik wil je niet de verkeerde kant op wijzen, er zullen heus wel andere dames zijn op dit forum die je mischien een goed advies kunnen geven, ik wilde je alleen laten weten dat ik het een moeilijke situatie vind en dat ik jou goed begrijp, maak je niet druk meid ik hoop dat alles heel goed zal gaan verlopen en dat het ook nog is lekker snel raak is. Maak je niet te druk het zal goed komen

3. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt! Dat is heel erg lief!

4. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Beste Floddertje,

Ik herken best wel veel in je verhaal. Ook mijn vriend en ik liggen qua sex drive wat uit elkaar, hoewel we ook ontzettend veel van elkaar houden.

In eerste instantie was het mijn vriend die meer sex wilde, maar ik ben meer van de weekendsex, als ik niet de druk voel van "over 5 uurtjes gaat de wekker" (mijn vriend is een avondmens). Na verloop van tijd paste hij zich aan aan deze situatie. En toen stopte ik met de pil...

Door een combinatie van het stoppen met de pil EN natuurlijk ook mijn (onze) wens om zwanger te worden wilde ik toen opeens wel meer. En mijn vriend vond dit moeilijk (ik heb hier alle begrip voor hoor), hij voelde zich toch een beetje gebruikt.

Vriendlief was ook meer van "het gebeurd wanneer het gebeurd" (zwanger worden) dan er gericht op de sexen. Na een half jaar was ook hij er voor om wat gerichter te klussen en meer dan alleen in het weekend (hij was ook weer omgeschakeld ;)). Zo gezegd, zo gedaan. Maar... ondanks het netjes "elke 2 dagen" en vooral in de week voor de eisprong niet zwanger.

Uiteindelijk was ik het een beetje zat, de teleurstelling en het gerichte klussen. Dus hadden we een maandje "rust" afgesproken. Je voelt hem al aankomen en ziet onder het resultaat. ZWANGER. Terwijl we het die maand geloof ik maar 2 keer gedaan hadden. Omdat we er toen echt zin in hadden.

Wat ik je zou willen aanraden is dus.. heb geduld. Stressen maakt de situatie er niet leuker op, en ook met 1 keer per week kun je goed zwanger raken. Het duurt alleen iets langer. Misschien, want je leest hier op het forum ook genoeg verhalen van mensen die heel lang erg gericht klussen, en waarbij het dan toch niet sneller gaat.

Als je heel veel van elkaar houdt is het toch zonde dat je relatie eronder lijdt, dat kan nooit de bedoeling zijn van een kindje krijgen toch?

5. Twins

Twins Actief lid

Mar 18, 2007
    472
    1
    0
    België
    hey meisje... begrijp hoe super vervelend dat voor je is. Maar ik begrijp ook je vriend. Op het einde dat ik de pil pakte had ik ook maar heel weinig zin meer. De pil werkte echt op mijn 'libido' om het zo te zeggen ;) en dan het gevoel te hebben van moeten was echt lastig :oops:

nu geloof ik dat er nog veel andere factoren spelen op het 'zin hebben' oa door bepaalde tekorten van mineralen en vitaminen en zo... toen ik vegetarisch koken volgde gaf die leerkracht heel regelmatig aan dat de tekorten die wij binnen de westerse wereld hebben in onze voeding dit oa een effect heeft op ons libido... één mineraal dat ik mij herinner was zink. Of dat dat helpt of niet hebben we nog niet uitgeprobeerd. Tot nu toe nog niet echt het gevoel dat het nodig zou zijn maar misschien iets om in het achterhoofd te houden?

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Jeetje meid dit is een lastige situatie. Ik kan me ook goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Probeer het toch met elkaar te bespreken voor zover dat mogelijk is. En je kan het zeggen dat je het niet leuk vindt dat hij voor alles tijd heeft maar voor dat ene niet. Helaas kan je iemand niet dwingen om te vrijen. Ik zou zelf ook niet willen vrijen met iemand als ik weet dat diegene er geen eens zin in hebt. Sowieso zullen jullie kansen af nemen als je 1 keer per week vrijt maar misschien kan je proberen met ovulatietesten dat je in iedere geval in de goed periode vrijt.

veel succes met alles en hoop dat jullie er samen uit komen en een mooi gezond kindje gaan krijgen.

Liefs vruchtje

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo is het bij ons thuis een beetje.
    Ik ben van de 's avonds klussen, en hubby doet het het liefst overdag (in het weekend).
    Tot nog toe gaat het wel goed. Sinds ik met de pil ben gestopt heb ik veel vaker zin, en hebben we het een paar keertjes 's avonds door de weeks gedaan. Geloof niet dat dat door mijn verleidkwalitieten komt. Want bij hubby is nee toch echt nee. Tot mijn verdriet.

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Waarom ga je geen ovulatietesten gebruiken? Hiermee meet je je eisprong, en weet je dus op welke dagen je moet klussen. De rest van de dagen kan je dan zonder enige druk klussen (of niet).
    Veel plezier! ;)

9. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Misschien dat het voor hem een beetje een sleur geworden is? Misschien kun je hem eens heel speciaal verleiden met een nieuw lingeriesetje dat je voor hem gekocht hebt, of dergelijke?

Bij ons heeft het in ieder geval geholpen ;)

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat het advies van Speeters beter zal werken.
    Het moeten staat voor veel mannen tegen. Dus als je ze verteld wanneer , kan dat tegen werken.

11. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

Oct 22, 2006
    233
    0
    0
    Tja, ik weet in ons geval hoe lastig de discussie is inderdaad. Dit is zoiets waar je nou écht samen voor nodig bent ;) . Gevoelskwestie waar je allebei niet om elkaar heen kunt. Ik herken de situatie ook andersom. Ik wees hem altijd af (pijnlijk) en nu ik gestopt ben is mijn drive ook ten positieve veranderd (en de stimulans nóg meer omhoog ;) ) en werd ik afgewezen... Zit je je allebei een beetje verongelijkt te voelen :( .

Ondanks hij niet zo'n prater is en ik het onderwerp liever vermijd (omdat hij dus ook vet gelijk heeft haha en een beetje schaamte) heb ik het op een rustig moment toch aangesneden. Mijn mening (en ervaring) is dat je dit beter niet in een ruzie kan bespreken, maar als je je allebei goed voelt... Tis zo'n uitermate gevoelig onderwerp en het gaat zo diep, tis nu eenmaal makkelijker om open te praten als je het gevoel hebt dat de ander zijn best doet om je te begrijpen en je wensen/ gevoelens niet bruut van tafel veegt omdat ie boos is. Helpt ook soms om er juist niet over te praten maar een sexy smsje te sturen en de kaarsjes aan te steken.
    (uhh, briefje op de playstation plakken dat je boven bent! ;) )

Okay, des te vervelender de afwijzing dan ja, maar dán de hoop niet opgeven en er later begripvol over proberen te praten als je beide "afgekoeld" bent... Ideale situatie dit natuurlijk maar je zal samen elkaar tegemoet moeten komen en dan zonder te lol te verzieken dmv schema's enzo :D . Wanneer je een patstelling bereikt de discussie stoppen dus. Ik weet ik weet het is zóó moeilijk dit en het klinkt allemaal zo makkelijk.
    Ik hoop dat je hieruit komt, je relatie stuk omdat je juist een hoger niveau probeert te bereiken zou zo zonde zijn :( ...

Heel erg veel succes! Leef met je mee...

12. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Superbedankt voor al jullie lieve woorden! Het geeft me echt weer een oppepper.

Ik weet ook van mezelf dat ik er waarschijnlijk een beetje té veel mee bezig ben. Maar ja... probeer er maar eens een dag niet aan te denken. MOEILIJK!

Zeker nu mijn schoonzus zwanger is (en ik dus niet degene ben die mijn ouders hun eerste kleinkind op de wereld zet...) ligt het onderwerp me extra zwaar.

Ik heb mezelf voorgenomen om veel afleiding te zoeken. Maar zoals ik al zei; dat valt niet altijd mee.

Ik voel me al wat rustiger dan gisteren, toen zat het me echt heel hoog. En vooral na het lezen van het verhaal van iemand die met 2x klussen toch zwanger werd... Als het ons gegeven is dan komt het echt wel.

Ach, laten we het erop houden dat ik stiekem véél te ongeduldig ben. Maar ja, als je stopt met de pil is dat een weloverwogen keuze (voor ons althans) en is het kindje vanaf dat moment welkom.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Dit had ik kunnen schrijven :oops:
    Ben het hier helemaal mee eens. En zeker het stukje van afwijzing (van beide partijen) is heel herkenbaar :oops:

En, ik heb inderdaad goeie resultaten bereikt met sexy sms-je :oops:

Een goed moment om dingen te bespreken is echt heel erg belangrijk!
    Ik had de fout gemaakt om mijn kinderwens te bespreken op een dag waarop hubby hard gewerkt had, moe was, en niet toe was aan serieuze gesprekken. En ik werd me toch afgesnauwd. Enkele dagen later konden we het er rustig over hebben. En inmiddels kunnen we er zo goed over praten dat ik zelfs eerder heb kunnen stoppen met de pil dan we in het serieuze gesprek besloten hadden.

14. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd meis! Goed van je!

Ik ga proberen het onderwerp voorlopig even te laten rusten. Wie weet wat ik daar weer mee bereik.

Ik heb alles wat te maken heeft met zwanger zijn, zwanger worden en kinderen ook opgeruimd. Ik wil het even niet meer zien. Er moet weer even 'rust in de tent komen'. Wie weet...

15. Vraagtekentjes

Oct 22, 2006
    233
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat het goed is om er ook niet te veel mee bezig te zijn hoor (uhh, kijk mij schrijven :oops: hahaha op het ZWNGRSCHPSFORUM ;) ).
    Als je iets zo graag wilt en een ander daar wat "makkelijker" mee omgaat werkt dat elkaar tegen. Vriendje hier snapte dat niet en voelde zich daardoor onder druk gezet, werkte ook compleet averechts dus.
    En hier slingeren niet eens de bladen rond, hij keek eens in mijn history en vind dit topic dus al "obsessief bezig zijn met". Kreeg ie spontaan last van het "help, wordt mogelijk papa syndroom"!

Ik schreef het ergens ook al eens, ik heb het toen ook even laten rusten, ruimte gegeven en gekregen. Hoe moeilijk ik dat ook vond, ik plan graag en weet het liefs tot in detail waar ik aan toe ben (zou een schema voor sex op kunnen stellen haha :( ) maar zo werkt hij nu eenmaal niet. Even een periode rust gehad en nu zitten we redelijk, zo niet goed, op 1 lijn. Hij begrijpt mijn ding, ik het zijne, dat gesprek resulteerde in een gezellige dag uit, goeie sex, posi test! (jammergenoeg niet in een zwangerschap) maar dat was voldoende om de grootste druk ervan af te krijgen; het gevoel "het kan ook leuk".
    Ik zeg nu niet meer wanneer mn ei komt (althans, niet gelijk als ie uit zn werk komt haha) en hij begrijpt nu wél wanneer het belangrijk is. :D

Het sexleven kan nog alles beter hier (ook na 10 jaar beetje sleur ja), maar het begin is er en de rest komt wel.
    En hier lekker mijn verhaal kwijt kunnen hielp ook ;) .
    Succes!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zeg helemaal niet wanneer ik mijn ei heb, maar weet het wel, want ik doe ovu-testen. Deze ronde wil ik proberen om zonder ovu-testen te werken. Lang leve de LOL, zonder extra info in mijn achterhoofd, hoop ik.
    Ik was begonnen met de ovu-testen, omdat ik bang was. Maar nu ik weet dat ik een ei heb, en dit ook in mijn temp terug zie... ik ga het eens proberen.
    Maar ik weet niet of het gaat lukken. Ik ga wel door met tempen.

17. Vraagtekentjes

Oct 22, 2006
    233
    0
    0
    Ik temp ook, ik heb namelijk 4 dagen eipijn en snapte er niets meer van! Omdat we dus weinig klusten en vermoedelijk op het verkeerde moment, meldde ik het op een gegeven moment wel aan vriendje (achteraf deden we het wel goed gelukkig)... Heb nu een redelijk stabiele cyclus en klussen nu gewoon wanneer het rood/bruin met de noorderzon is, tót in ieder geval na de eipijn. Maar aangezien ik tot ongeveer dag 12 ongi ben en dag 16 ongeveer mn ei, is onze serieuze klusperiode maar kort (scheelt wel). Daarna komt het wanneer het komt ;) .
    Na deze tempronde ga ik er denk ik wel mee stoppen, die thermometer vóór je elkaar goeiemorgen zegt werkt dus ook niet drukverlagend ;) . Maar eventueel voor de gyn heb ik ze klaarliggen dan.

Wat wel posi werkte aan de kaartjes, ik heb vriendje in een biologische discussie uit kunnen leggen dat het dus wel redelijk verschil maakt wanneer je klust, ik denk dat ie vroeger niet zo goed heeft opgelet bij bio :D . Nu arriveren de zwemmers dus op tijd ;) en maak ik me weer minder druk hahha...
    Tja, tis wat met dat zwanger worden! Gelukkig is het niet te koop want dat zou slecht zijn, maar pfjieuw, wenste dat het iets makkelijker kon in ons geval hihi...

18. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan heel goed zwanger worden van niet zo vaak klussen.
    Toen ik zwanger werd van Eliza hield ik alles heel goed bij, wanneer een ei, wanneer klussen e.d (ook niet altijd er romantisch)
    Nu ben ik weer zwanger, en mijn man was die maand heel erg weinig thuis we hebben 1 keer geklust.
    Het was niet de bedoeling om zwanger te worden maar gebruikte de pil ook niet ivm toch binnenkort proberen voor een brusje.
    Zo zie je maar weer, een condoom is ook niet altijd veilig! ;)

19. pinklady

pinklady Bekend lid

May 10, 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    ik vertel mijn man helemaal niks! hij vindt het allemaal maar niks. wij klussen gewoon wanneer we zin hebben en we zien wel waar het schip strand. het moet leuk blijven. maarja, ieder doet het op z'n eigen manier natuurlijk en de 1 is er meer mee bezig dan de ander. ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. dan is de teleurstelling ook niet zo groot als het niet zo zou zijn.

groetjes esther

20. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Bij m'n zwangerschap van aidan ben ik zwanger
    geworden van 2x klussen. Wilde toen wel graag een kindje maar door omstandigheden, kwam het er die maand niet echt vaak van, en ja hoor, toen was het dus toch raak.

Kan me je frustratie goed voorstellen hoor, maar kan me ook voorstellen, dat hoe meer jij aandringt, hoe minder hij wil (helaas zelf meegemaakt toen ik door de pil zelf geen libido had)

Maak er iets speciaals van. Een x naar de bios, diner met kaarsjes, avond strand of boswandeling. zonder er te veel druk op te leggen.
    Misschien als je na zo'n avond niet zelf het innitiatief neemt, maar de zijne afwacht dat hij er dan wel zin in heeft?

succes er mee.

Share This Page