ik heb een vraagje: ik gebruik de paarse ovulatietesten van clearblue. eerstgister een lege smiley, gister een knipperende en vanmorgen een stilstaande (terwijl ik normaal wel een dag of 3/4 een knipperende heb). vind het vrij apart dat hij zo snel stilstaat, is dat gebruikelijk? Wat ik me verder nog opvroeg is of je ovulatie plaatsvind tijdens de periode dat die smiley stilstaat of daarna?
Na de vaste smiley springt je ei tussen de 24 - 48 uur, ik zou voor de zekerheid 48 uur aanhouden, succes!
Je vruchtbare periode kan per maand verschillen , ik heb de ene maand een halve dag een vaste smiley maar ook wel eens 2 dagen op rij gehad.
Ik ging aan mezelf twijfelen haha, dank Je! ( Ik gebruik de cb testen sinds afgelopen maand erbij) dus ben zelf nog geen pro ermee hahaha
Begrijp ik dan goed dat je ovulatie pas plaatsvindt als de smiley al weer leeg is? Dus dat de stilstaande smiley alweer weg is maar dat je in die dagen wel het meest vruchtbaar bent en dus de meeste kans hebt om zwanger te worden. Maar dat de ovulatie pas daarna komt? Of valt je ovulatie in de periode dat de smiley stilstaat??
De test meet je LH piek, dan kun je er vanukt gaan dat binnen 24-48 uur je eitje springt. Als het rondje leeg is, betekend dat je LH piek geweest is. Tijdens je smiley zowiezo gemeenschap hebben dan zit je goed
Nee leeg rondje na een stilstaande smiley betekent niet dat je eisprong die dag plaatsvind. Stel je hebt vandaag een vaststaande smiley. Morgen en overmorgen een leeg rondje. Dan kan je eisprong idd morgen zijn, maar ook overmorgen!
Ja. Veel gemaakte fout bij gebruik van ovulatietesten is dat mensen denken dat ze een eisprong hebben op het moment van hun piek(stilstaande smiley in jou geval). Je eitje springt in jou geval morgen of overmorgen. Dus lekker vandaag en morgen klussen en als je van zekerheid houd overmorgen ook nog x en dan is het wachten geblazen.
Ok bedankt voor alle antwoorden. Gister ochtend om 7 uur had ik een knipperende smiley en vanmorgen in 7 uur een stilstaande. Kan het ook zo zijn dat mijn eisprong dus al geweest is? Donderdag voor het laatst sex gehad ivm werk van mijn man. Dus misschien een gemiste kans? Vanavond komt hij weer thuis
Ik heb in de tussentijd dus niet meer getest, dus wellicht was hij gisteravond ook al positief (wat op zich niks uitmaakt want man was er toch niet) dus zou kunnen dat we vanavond al te laat zijn?????
Meis je bent prima op tijd. Je eisprong volgt in de regel na een piek, als je dus seks hebt op de dag van en de dag na de stilstaande smiley is je timing prima . Alle vrij partijen er voor zijn alleen maar mooi meegenomen. Maak t vooral vanavond even gezellig met je man