temp klopt niet met ovu test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Musty, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey meiden

normaal gebruik ik de ovu testen van wondfo alleen geen posi test gehad afgelopen week, mn temp was ook redelijk laag, dus gister naar de winkel gegaan en kv ovu testen gekocht, gister heb ik er 2 gedaan deze waren heel licht dus ik heilig overtuigt dat ik mn lh piek gemist heb

vanochtend is mn temp als een raket omhoog geschoten dus ei geweest..... net na de wc dacht ach wat heb er nog 3 over, voor de zekerheid..... nu is ie dus knalpositief, donkerder dan de teststreep

je kan toch geen lh piek hebben pas na je ei? of? mn temp is echt goed genomen

2. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Musty , sorry ik heb het niet zo op de kruidvat testen na wat ik er allemaal over heb gehoord , ik gebruik ze zelf niet .

Op de dag van je eisprong kan je wel een positieve ovulatietest hebben in ieder geval , heb het zelf een paar keer gehad ;)

Mooie tempstijging :D

Natuurlijk gewoon wel door blijven tempen dan kan je ook echt zien of je ei is geweest , maar denk het wel;)

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ kim ik snap er ook werkelijk geen snars van vertrouw FF eerder en als ik nog 2 hoge temps invul zet ie de kruis op gister (al had ik mn ei voor mijn gevoel vrijdag)

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Je kan ook je laatste groei voelen van je ei , dat kan ook voelen alsof je ei is geweest.

Ben erg benieuwd wat je temp doet , je kan hem trouwens wel positief zetten op FF .

Dan kan je ook zien wat FF doet waar je kruis komt te staan.

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    effe geprobeerd dan zet ie t kuis gestippelt op gister

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hmm zal dan die laatste 2 ook opmaken kijken of de streep weer netjes lichter word

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Musty,

Een stijging zegt alleen dat er een eisprong heeft plaatsgevonden óf nog bezig is.
    Pas na 3 dagen een hoge temp kan je zeggen dat er een eisprong is geweest.

Dus een stijging op de dag van je eisprong en een positieve ovulatietest is goed mogelijk.
    (dus dan kan het zo zijn dat de eisprong nog bezig is)

En het geval met kruidvat ovulatietesten, ik zal ze als er een volgende keer komt lekker in de winkel laten liggen, dure en nutteloze dingen ;)

8. Aprill

Aprill Niet meer actief

Musty ik heb het zelfde als jij, hihi... ik temp ook (zie kaartje) en ik snap er ook niets van deze keer ;) ik temp al langer dan 2 jaar en heb het nog nooit meegemaakt :)

Ik gebruik nu geen kruidvat-ovulatietesten (heb het wel vorig jaar gebruikt, totdat ze te lang positief bleven toen ben ik overgegaan op Matcare) om je ei te vinden zijn ze wel betrouwbaar, maar dan kun je beter stoppen ;)

FF gaat morgen bij mij ook mijn eisprong aangeven... ook een gestippeld kruis met de melding erbij dat het niet zeker is door de ovulatietesten :p

Ik ben eens benieuwd bij jou en ga je even volgen ;)

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi meiden,

of mn ei is geweest is nu allemaal onduidelijk voor de zoveelste maand op rij koorts, begon gister avond 38.3 vanochtend vroeg 38 graden en net 38.6

heb vanmiddag na 4 uur telefonische afspraak met de gyn
    en vandaag bloedprikken op progesteron ook

was hiermee al naar de ha geweest en die kon niks bijzonders in mn bloed ontdekken dus ben benieuwd wat ie te zeggen heeft

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) normaal heb ik de kv ovu testen niet maar omdat de andere op waren en ze niet nog even snel in huis kon krijgen...

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Kv ovu testen zijn in mijn ervaring waardeloos, temp is veel betrouwbaarder moet idd wel eerst 3 dagen hoog blijven.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ik geloof echt niet dat dit klopt temp stijging komt pas na de eisprong. In mijn ervaring kan het wel voorkomen dat je temp een dagje later pas stijgt en dat ff dus een dagje te laat je eisprong aangeeft. (ik ben nu ook 1 dagje langer zwanger dan volgens ff)

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Het komt niet veel voor, maar het is wel mogelijk.

Weet uit ervaring dat ik een keer een tempstijging had, die dag een FM maar eitje zat er nog volledig en was waarschijnlijk nog bezig.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dat is wel apart, fijn te weten dat de gegevens die uit het tempen komen dan ook maar om en nabij zijn ;)
    Gelukkig hoef ik voorlopig niet meer. Hopelijk is dat bij jou ook vlug het geval ik zie dat je al heel wat achter de rug hebt.

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ mime... dat had ik bij mn dochtertje ook dat de temp pas omhoog ging de dag na mn ei

al met al t is me een groot raadsel ik wacht straks t gesprek wel af

vandaag nog wel een kv ovu test gedaan en deze is iets lichter

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm bij ons meisje had ik positieve ovu testen na mijn eisprong....wist zeker dat ie geweest was! 2 dagen erna was die nog positief...waren van babyboom....

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nou meiden de test was vals posi en temp klopt ook niet, progesteron was maar 6.8 dus geen ei

word later terug gebeld door gyn ook ivm met verhogingen en koorts elke keer

Deel Deze Pagina