Hallo allemaal, Soms vraag ik me wel eens af of je er ook te veel mee bezig kan zijn... zwanger worden. Hebben jullie dit gevoel ook wel eens?? Mijn vriend zegt dat het ook tegen je kan werken. Lekker makkelijk praten... :x Het lijkt wel alsof iedereen ineens zwanger wordt in mijn omgeving. Zou jullie mening wel eens willen horen hierover.. Liefs, Annemie
he Annemie, je kunt er inderdaad te veel mee bezig zijn. En dat zou ook weleens tegen je kunnen werken. Dan ben je zo bezig met het zwanger worden dat je lichaam ook zo gaat reageren, terwijl je dan niet echt zwanger bent. Wij willen erg graag een kindje, probeer er zelf ook niet al te veel mee bezig te zijn. In onze omgeving zijn wij vrij laat, vrienden hebben al een kind of meerdere. We krijgen ook steeds meer vragen van mensen 'zijn jullie al bezig' enz. Tja men weet niet dat we bezig zijn, maar die vragen zijn soms hard. Zeker als je het zo graag wil.
Ze zeggen weleens dat als je er teveel mee bezig bent, je niet zwanger raakt. En als je het loslaat, je in 1 keer zwanger raakt. Dat vind ik dus de grootste onzin! Hoe zou veel nadenken invloed kunnen hebben op je vruchtbaarheid? Ok, als je echt veel stress hebt kan dat wel invloed op je lichaam hebben. Maar dan moet je je wel heel erg druk maken hoor. Ik was er bij mijn zoontje heel veel mee bezig: ovulatietesten, elke dag op internet van alles opzoeken, en ik was in 1 keer zwanger! Wat bedoelt je vriend precies met 'het kan ook tegen je werken'? Dat je geen eisprong krijgt ofzo? Ik ben het er dus totaal niet mee eens!
Je kunt er inderdaad wel eens te veel mee bezig zijn... En dat kan ook idd tegen je gaan werken. Maar goed het is ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn, weet ik uit ervaring... Helemaal als het voor je gevoel niet opschiet hihi Maar probeer dan toch je gedachten te verzetten en je bezig gaan houden met andere dingen.
Oja, zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik dacht alleen aan de kans om zwanger te worden. Maar je kan natuurlijk allerlei zw-klachtjes voelen terwijl je niet zwanger bent. Die heb je normaal dan ook, maar dan let je er niet op. De meeste klachtjes passen zowel bij zwanger zijn als bij ongi worden.
Best lastig als je geen baan heb... ergens anders mee bezig zijn. Dat is denk eens van de grootste oorzaken. Bij iedere prikkel wat met zwanger zijn te maken heeft ga je al denken, ja het is zover... het is gelukt... (terwijl ik weet dat ik niet mag klagen want we zijn nog maar "net" begonnen.) ik weet van mezelf, dat ik me behoorlijk gek kan maken... Zwem nu eens in de week met mijn schoonzusje... kan ik goed mee praten en ze heeft zelf ook 2 kinderen. (Bij mij in de familie ben ik de eerste die er zo mee bezig is dus het is best fijn om een ervaren iemand om raad te vragen en hoe het bij haar is gegaan...) Ben ik twee weken geleden op visite, komt ineens... tjaa wij zijn zwanger van de derde.. Dat is dan best even moeilijk, je gunt het ze van harte maar eigenlijk wil je het liefst dan niet horen omdat je het zelf zo graag wilt. Het is heerlijk even met mensen te praten die in dezelfde fase zitten zonder dat er veel naar gevraagd wordt. Mijn vriend wil dolgraag kinderen... maar we hebben ook ervaren (in onze vriendengroep) dat je een kindje niet neemt, maar krijgt. Misschien dat hij daarom niet te hard van stapel wil lopen. bedankt dat jullie mij aan willen horen... moet echt af en toe even mij ei kwijt... ehh.. ik wil dat hij gevonden wordt... (dat is een betere verwoording ) liefs..
Laat ik vooropstellen: Je kunt jezelf niet onvruchtbaar maken door (te) veel aan zwanger worden te denken. Laat staan dat het zaad van je partner zich iets van jouw gedachten zal aantrekken! Het is voor jezelf wel vervelend als je er constant aan denkt. Je kunt inderdaad allerlei zwangerschapskwaaltjes krijgen rond je nod. En als je dan toch ongesteld wordt kan de teleurstelling groot zijn. Maar dit vermindert echt niet de kans op zwanger worden hoor! Dat is echt een fabeltje. "Ja maar... je hoort zo vaak van mensen die op vakantie gingen en toen zwanger werden." Ja, allicht. Ik kijk maar even naar mijn eigen relatie: ons 'gemiddelde' wordt in de vakanties flink opgekrikt. We werken allebei fulltime, zijn meerdere avonden weg vanwege sport en andere hobby's of vanwege werk, in het weekend zijn we vooral bezig het huishouden te combineren met bezoek van en aan familie en vrienden. Kortom: er blijft wat minder tijd over voor andere dingen. En als er tijd over is, staat je hoofd er niet altijd naar. In de vakantie daarentegen... tralalalalaaa. De kans is dan gewoon groter dat je zwanger raakt. MAar dat heeft echt niks te maken met 'ermee bezig zijn'.
Nou meid, we kunnen elkaar de hand schudden! Ik ben ook werkeloos, en hoezo ergens anders aan denken? Het enige wat bij mij helpt is slapen, en dan droom ik nog over beebs!!! En vorige maand was ik er niet mee bezig (heel veel te doen) Zwanger! En ja hoor, een vmk! :x Ik vind het juist fijn om ermee bezig te zijn! Ik koop ook alvast allerlei spulletjes. Lekker van marktplaats, gewoon elke dag snuffelen. Ik wordt alstijd helemaal panisch tijden de bijna testperiode. Nou dan praat ik even mijn buuf de oren van der kop en dan ben ik weer rustig. vooral nu ben ik helemaal zenuwachtig! (zie banner)
echt even goed om jullie reactie's te lezen... Bedankt allemaal... @ zina, echt balen hé, zonder baan zitten... heb je daardoor nooit getwijfeld of jullie wel door zouden zetten om te proberen zwanger te worden? Is het bij jullie ook de eerste?? Ga voor je duimen... kus!
Ik weet inderdaad hoe het is om thuis te zitten. Je denkt de hele dag nergens anders aan... Een kennis van me is paranormaal... ze zegt dat ik deze keer niet zwanger ben en dat ik er inderdaad ook te veel mee bezig ben. Dat het daarom niet wil lukken... Ik ben inmiddels ook al een jaar bezig... echt om gek van te worden.
Ik denk dat we ons erbij neer moeten leggen... en alleen maar genieten van het moois wat voor ons allemaal nog gaat komen..
Ik heb die angst ook wel hoor, er teveel mee bezig zijn. Zou het misschien kunnen komen doordat je er zoveel mee bezig bent, je ook een beetje gestresst zou kunnen raken en dat de vruchtbaarheid negatief beinvloedt??
maar hoe doen we dat? onze gedachten ergens anders op zetten? dat is ontzettend moeilijk als je de hele dag thuis zit...
Je snapt het niet omdat het niet bestaat! Meiden, dat soort praat is onzin! Behalve dat je er ongelukkig en erg nerveus van kan worden, kan het echt geen kwaad om 24 uur per dag eraan te denken. @ iedereen die wel in dat soort dingen gelooft: hoe denk je dan dat het werkt? Raken de zaadjes in de war, gaat je ei opeens niet springen?
Ter geruststelling: ik dacht NERGENS anders meer aan toen ik gestopt was met de pil, maar zie handtekening... Ik heb er een prachtig kereltje aan overgehouden! Het enige vervelende aan er heel veel mee bezig zijn is dat elke maand werkelijk voorbij kruipt. Wel of niet zwanger heeft bijzonder weinig met je hersenen te maken, hoor; vraag maar eens aan een willekeurige gyn. Die zouden allang blij zijn als iedereen zwanger werd door er simpelweg minder of niet meer aan te denken
weet je dat ik soms gewoon echt bang ben dat ik ontvruchtbaar ben?? Ik ben nu al een jaar van de pil af... en het is nog steeds niet raak... ik ben echt bang dat er iets mis is... de HA zegt dat er niets aan de hand is... maar die heeft ook niets onderzocht verder...