hallo meiden. ik heb de volgende vraag vorige maand ben ik een beetje begonnen met tempen maar dan niet echt.in deze maand had ik wel verhoging 37.5 op het hoogst. deze maand zorgvuldig begonnen met tempen. nu zit ik in de vierde week dag 24 maar heb helemaal nog geen temp verhoging gehad. ik schommel altijd tussen de 36.6 en 37.0 heb de ei sprong donderdag gehad als het dus goed is. drie dagen daarvoor had ik elke dag 36.7 vandaag ineens 37.0 heb ik nou wel of niet een ei sprong gehad? wat denken jullie? liefs annelies
Hangt er een beetje vanaf wat je temp komende dagen doet. Als ie in elk geval komende 2 dagen nogsteeds zo hoog is als vandaag is het inderdaad je eisprong geweest. Nog even afwachten dus...
maar ik heb wel vaker 37! ja zal zien hoe het morgen is erg spannend hoop wel dat ik een ei sprong heb gehad liefs
Omdat je altijd moet tempen voor je opstaat, anders zul je nooit een verhoging zien. vroeg het me gewoon af
hoe bedoel je zul je nooit een verhoging zien. overdag is mijn temp hoger dan overdag. of is overdag je temp altijd hetzelfde ofzo? ja veel vragen maar wil graag alles weten daarover want ik snap er nog niet zoveel van liefs
ik denk dat je hem wel idd gehad hebt, het is maar een heel klein beetje verschil wat je ziet meestal. hij zou dan wel zo rond die 37 moeten blijven. Je moet idd meteen tempen als je wakker wordt, liefst ook rond dezelfde tijd. dus niet eerst gaan plassen lopen of wat dan ook maar meteen tempen dat geeft het zuiverste resultaat!
je temp overdag doet er verder niet toe, het gaat echt om je temp bij het opstaan spreek uit jarenlange ervaring maar heb het er voor overgehad zie mijn banner...
Het gaat nml om je bassale lichaamstemperatuur. Dus voor je dat je ook maar iets gedaan hebt. Als je eerst naar de wc gelopen bent dan is het al niet nauwkeurig meer. 37.5 voor 's morgens vroeg (dus direct bij het wakker worden) lijkt me best wel hoog. Waarom ga je geen ovu testen of een persona gebruiken? Dat is veel duidelijker!
Je moet je temperatuur 's ochtends voor je opstaat - en elke dag op hetzelfde tijdstip - meten omdat zodra je iets doet (of al even wakker in bed ligt) je temperatuur stijgt. Je temp kan na het plassen zo 0.2 hoger zijn dan voor je je bed uitging. Hierdoor kan je temp rare sprongen gaan vertonen, terwijl ie normaal gesproken redelijk gelijk zou moeten zijn. Ik heb zelf vaak in de eerste week een temp van rond de 36.5, voor mijn ei zakt ie dan naar 36.3/2 en na mijn eisprong is ie meestal 36.6-8. Bij mij is het dus ook zo dat ie in de eerste week niet zoveel lager is dan na mijn eisprong, maar de dagen vóór de eisprong zakt ie behoorlijk.
ja ik temp gelijk bij wakker worden! omdat ik het niet leuk vind om op comando sex te moeten hebben, oh ik ben nu op het vruchtbaarst dus we moeten ervoor nee daar hou ik niet zo van als ik het maar ong 1 keer in de twee dagen doe, zitten we altijd op maar dan omdat we het zelf willen! ik temp om te kijken of ik uberhaupt wel een ei sprong heb. liefs
Denk je dat er een reden is waarom je geen eisprong hebt? Ik heb wel es van iemand gelezen dat temperaturen niks opleverde maar dat ze wel gewoon een eisprong had, dus misschien werkt temperaturen wel niet bij jou.
oke ja ik lig altijd wel even wakker te worden 2 min ofzo! dan ga ik voortaan gelijk tempen! ik ga wel vaak snachts naar de wc is dit ook erg dan? ik heb altijd 36.6 tot 37,0 en vorige maand met mijn ei sprong 37.5 dus daarom twijfel ik ook of ik hem wel gehad heb
oh nou ja misschien ook wel niet dan. ik weet niet wat de redenen kunnen zijn op geen ei sprong? stress? l
dan denk ik ook dat je hem gehad hebt, ik had meestal maar een verschil van 0,4 dus de eerste helft ongeveer 36,5 a 36,6 en na de eisprong een dagje 36,8 en dan tegen de 37 of 36,9 dus het meet heel nauw! die keer dat je 37,5 had was er misschien iets anders, beetje verhoging ofzo
Het kan ook helpen als je het in een kaartje zet op FertilityFriend, dan zie je het ineens een stuk beter en je wordt ermee geholpen zeg maar (eisprong wordt automatisch vastgesteld).