Hoi allemaal. Ik ben nu 13 weken zwanger en slik nogsteeds dezelfde vitaminen met foliumzuur als de eerste weken. Maar is dit wel goed? Foliumzuur hoeft niet meer. Ik heb echt geen idee wat ik nu moet slikken.ik wil wel graag wat vitaminen extra slikken tijdens mijn zwangerschap vanwege gezondheidsproblemen. Wat slikken jullie na die 10e week? Ik ben heel benieuwd. Zelf gebruik ik nu nogsteeds VSM puur mama zwangerschapsvitamines met foliumzuur. Alvast bedankt,
foliumzuur mag je mee stoppen na de 10e week, maar het is niet schadelijk om toch te blijven gebruiken. ik gebruik alleen vitamine D erbij. in principe heb je niet meer nodig als je gewoon normaal eet. maar als je gezondheidsproblemen hebt dan zal een extra vita kuurtje alleen maar goed zijn
Hier slik ik gravitamon voor in de zwangerschap en tijdens borstvoeding. Zit ook gewoon nog foliumzuur, die mag je gewoon de gehele zwangerschap hebben. @ zonne bloem, hmm dat werd mij afgeraden wegens de vitamine A die erin zit....
Ik gebruikte eerst VSM Mama Puur, maar dat lukte niet met het innemen ivm misselijkheid en ben toen overgegaan op Gravitamon wat ik nu nog steeds gebruik. Juist in deze periode is het heel belangrijk dat ik extra vitamine krijg. Mijn baby maakt nu een extra groeispurt dus extra voeding is niet verkeerd.
Ik gebruik van Solgar Prenatal Nutrients, ze zijn niet goedkoop, maar schijnt wel 1 van de beste te zijn. Vriendin van me werkt bij reformwinkel en raadde dit aan, al bij vorige zwangerschap. Deze kan je gebruiken tijdens de zwangerschap, maar ook na de tijd, mocht je borstvoeding gaan geven. Bij de vorige zwangerschap, was rond 35 á 36 weken zwanger, bloed geprikt en de internist (sta onder controle, heb colitis ulcerosa), maar hij was super verbaasd dat alle mijn bloedwaardes zo enorm goed/ hoog waren, voor de duur van de zwangerschap.... kreeg de vraag "wat slik jij voor een vitamine..." Ben met enig regelmaat bij een bioresonantietherapeut geweest en die heeft deze tabletten 'doorgemeten', om te kijken of ze goed zijn/ waren, hij gaf hem terug en zei "die zijn van Solgar, die heeft gewoon perfecte vitamines, dus die kun je prima slikken" Vriendin zei toen dat de goedkope varianten, vaak bestanddelen gebruiken, ik weet niet meer welke, maar bv calcium, zijn er 3 varianten van, waarvan er maar 1 kan worden opgenomen door het lichaam, maar in de goedkope varianten zit 1 van de andere 2 bestanddelen, dus het zit er wel in, maar kan niet worden opgenomen... dus je denkt dat je het slikt, maar krijgt het eigenlijk niet binnen. (hoop dat het duidelijk is ) Ze zijn wel duurder, maar wel heel goed en ik heb het er graag voor over.
Ik gebruik de zwangerschapsvitaminen van Kruidvat, heel af en toe een extra vitamine C tabletje omdat ik vrijwel zeker weet dat ik niet alles uit m'n voeding haal. In de zw-vitaminen zit ook foliumzuur maar m'n verloskundige gaf aan dat dat geen kwaad kan. Tot ca. 10 weken wordt het gebruikt voor de baby, na die periode doet het lichaam er niets meer mee.
Ik gebruik Gravitamon! Ook te gebruiken voor het herstel na de zwangerschap & tijdens borstvoeding geven. In Gravitamon zit, om verwarring te voorkomen, geen Vitamine A, dit is namelijk niet goed voor het ongeboren kind. Eerste 13 weken heb ik Mama compleet + visolie geslikt.
Ik neem Duomine en is ook totaal niet duur. 14 voor 84 capsules en je kan er dus 2,5maand mee door Ik ben er heeel goed mee
Ik gebruik die van solgar prenatal, 1 stuks p.d. (staat op de verakking 2 st. per dag) en daarbij visolie omega capsule van pure, ook 1 st. per dag (staat op de verpakking 2) Ik neem minder dan aanbevolen omdat ik anders met de vitamine e te hoog uit kom. Daarnaast neem ik nog salus magnesium drankje 10 ml i.p.v de aanbevolen 20 ml, ook omdat ik anders te hoog uit kom met de aanbevolen dosering. Totaal bij elkaar kom ik aan de aanbevolen hoeveelheden vitamines, visolie (ik lust geen vis) en aanbevolen hoeveelheid magnesium(belangrijk tijdens zwangerschap) Ik voel me er goed bij. Vraag anders even advies bij een goede reformzaak! het beste is om natuurlijke vitamines te nemen en niet de synthetische, die worden niet opgenomen. Ook visolie moet goed zijn! Deze kan kan namelijk verontreinigd zijn.
ik gebruik die van de Hema zwangerschapsvitaminen. Vergelijk maar eens wat ingredienten, het maakt nauwelijks uit... Naar mijn idee is het een fabeltje dat goedkoper slechter is. Het geld zit in de reclame, denk ik . Hema had minder toegevoegde vulstoffen, daarom heb ik voor deze gekozen. Maar naar mijn idee is het toch echt het beste om 2x fruit, veel groente, zilvervliesrijst, bruin brood en water/thee te eten en drinken. Al gaat er af en toe ook echt wel een hand chips in .