Welke zwangerschapsvitamines gebruik jij?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mrs Smeerkaas, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilnia

Cilnia Lid

7 dec 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vitaal Zwanger van de Kruidvat. Erg grote pillen, maar dat vind ik niet zo erg. Zit wel lekker veel in dus lijkt me goed...

2. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ik denk dat ik ook ga voor vsm puur mama. Had ook wat gelezen over solgar producten. Dat die erg goed zouden zijn, biologisch zeg maar.. Maar nu heb ik op de site van de consumentenbond gesnuffeld en daar zag ik dat de producten van solgar erg slecht uit de test komen. De zwangerschapsvitamines worden niet getest, maar anderen wel. Ik zie 3,5, 4,4 en zelf een 1,8! :$ Dus die neem ik toch maar niet!

Wel vraag ik me af of het niet een beetje zonde is om al die vitamines al te gaan slikken vóór de zwangerschap. Misschien handiger om ervoor alleen foliumzuur te slikken en als ik dan eenmaal zwanger ben te starten met de multi. Ook gezien de kosten ;)

3. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Ik slik dagelijks een VSM Puur Mama, een vitamine b-complex en één of twee Visoliecapsules van Orthica. Drink fruitsapjes met vitaminen en eet veel yoghurt. Best gezond ;)

4. 1985K

1985K Actief lid

27 jan 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    eventjes een tip, vsm mama en kruidvat vitaal zwanger zijn gelijk, ook allebei 90 tabletten, maar scheeld gewoon 10 euro op een potje!

5. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
  6. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Ik slik alleen foliumzuur (hema), als ik zwanger ben ga ik ook multivitamine voor zwangeren slikken, vind ik nu nog niet echt nodig.

7. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik gebruik ook de vitamines van kruidvat en inderdaad wel een lekker smaakje. Ze zijn ook niet duur en alles zit erin zoals ijzer, vit C, foliumzuur,... te veel om op te noemen. Best tevreden over. Ik slik ze nu al een week of twee en ben bezig om zwanger te worden je mag ze dus voor je zwangerschap al nemen. Alleen spijtig dat ze de pillen niet in België verkopen, ik moet er speciaal voor naar Nederland. Veel succes in je zoektocht

8. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Hmm tsja.. daar ben ik dus ook bang voor. Synthetische troep. Kan je die pillen ook ergens anders dan online kopen? Mijn man is er niet zo'n voorstander van om medicijnen e.d. online te kopen.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als je verder gezond eet, is het ook nergens voor nodig!

Ik heb heel wat verschillende gebruikt in de anderhalf jaar die ik nodig had om zwanger te raken, maar uiteindelijk slikte ik alleen nog foliumzuur van het Kruidvat, makkelijk slechts 1 pilletje per dag (vond ik namelijk echt een nadeel van die Etos zwanger worden capsules). Toen ik positief testte het potje leeggemaakt en daarna overgestapt op Davitamon Zwanger.

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik slikte eerst Kruidvat vitaal zwanger, ze zijn vies en groot, maar hoeven maar 1 x per dag. En ze zijn goedkoop. Toen ik zwanger werd ben ik overgestapt naar Gravitamon. Klein, geur en smaakloos en hoeft ook maar 1 x per dag. Nadeel, ze zijn duur! Maja het is voor een goed doel he :)

11. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Amlie, elke apotheek kan het zo voor je bestellen als ze het niet al op voorraad hebben, en misschien hebben ze het dan na 1 dag in huis. En ze hebben beroepsgeheim, da's wel fijn. Anders bel je ff met je apo?

Deel Deze Pagina