Welke zwangerschapsweek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babii, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi meiden,

Even een stomme vraag:

Ben nu 25 weken en nog wat dagen zwanger. Als ik op diverse sites, waaronder babysite.nl inlog, dan staat er: 25 weken zwanger, het is je 26e zwangerschapsweek......

Als ik op internet zoek op 25 weken zwanger, zie ik de wekelijkse ontwikkelingen. Maar waarom staat er vaak: 25 weken zwanger, het is je 26e zwangerschapsweek?

Moet ik dan qua uitleg bij 26 weken zwanger kijken, of 25? Bedoel, maakt de baby dan de ontwikkelingen van week 26 al mee, of?

Hoop dat m'n vraag er duidelijk staat.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha:) je bent idd 25 weken maar je gaat naar 26 dus zit je in de 26ste week.
    Gewoon bij 25 kijken klopt meestal wel hoor als je je datum in toetst xxxxxx

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou dan geven meerdere sites andere info...

Babysite zegt hetgeen voor week 26 en de andere zeggen dat dus in week 26.

Verwarrend, maar duidelijk :D.

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Bekijk het zo: als je 1 dag zwanger bent zit je in je eerste week. Als je 7 dagen zwanger bent, zit je dus in je tweede week. Als je 14 dagen zwanger bent zit je dus in je derde week, enzovoort. Net als met eeuwen: de vorige eeuw was de 20e eeuw, terwijl de jaren begonnen met negentien honderd.
    Maar het is wel verwarrend inderdaad, want de sites zijn niet altijd even duidelijk wat ze bedoelen.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik kijk altijd zo.
    ben nu 22 weken. dan bij 22 weken. bij 22,5 week kijk ik bij 23 weken.
    dan klopt het ook wel ongeveer ;)

6. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik heb een applicatie op mijn telefoon, daar staat dat de leeftijd van mijn baby nu 28.1 weken is, en ik ben vandaag 29.1 zwanger... Soms snap ik er ook niets van hoor. ;)

7. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Jij bent op dezelfde dag uitgerekend als ik :D .

Zoals hierboven al wordt gezegd, het is een beetje net als met de eeuwen. Wij leven nu in 2012, maar het is de 21e eeuw :) .

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Die info heb ik alleen de eerste 12 weken met veel interesse gelezen, daarna heb ik het een beetje met een korreltje zout genomen. Het ene kindje krijgt nou eenmaal een week eerder iets als het andere kindje als ze voorbij die 12 weken zijn... Het zijn leuke stukjes om te lezen, maar ik zie het maar als dingen die op dit moment bij mijn kind zouden kunnen gebeuren, kan dus ook pas volgende week zijn, of misschien is het al gebeurd. De stukjes over mezelf kloppen ook al lang niet meer wat je als moeder zou kunnen voelen. Het begon al bij de eerste echo... de meeste stukjes schrijven dat je je eerste echo met 12 weken krijg, terwijl mijn termijn echo's bij 8 en 10 weken waren... ;)

9. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik ben vandaag precies 19+0.

De weken geven aan hoeveel weken je al compleet hebt (bij mij dus 19), de dagen daar achter geeft aan hoeveel je van de volgende week al hebt (bij mij 0).

Ik bevind me dus vandaag bij de eerste dag van week 20.

In jou geval heb je dus 25 weken afgerond en ben je nu in de 26ste week van je zwangerschap.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, dat snapte ik.... Maar op de site van babysite.nl stond echt duidelijk dat er al bepaalde zaken waren afgerond, terwijl deze volgens heel internet pas in week 26 worden afgerond (als ik google op 26 weken zwanger).

En op de babysite stond dus week 25, het is je 26e zwangerschapsweek en dan de dingen die in week 26 zouden moeten gebeuren, waren NU afgerond.

Heel frapant, maar inderdaad, wellicht moet ik het maar met een korreltje zout nemen :D.

Deel Deze Pagina