Welke zwarte kranen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minoesje, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Wij zijn bezig met het aanschaffen van de spullen voor onze nieuwe badkamer. Mijn man wil heel graag zwarte kranen (en uiteraard vind ik het ook mooi)
    Ik heb al uitgezocht dat we kranen moeten kopen die door en door zwart zijn zodat ze niet kunnen afbladderen maar ik wordt er niet zo goed wijs uit.
    Qua budget wil ik een beetje in het middensegment blijven. Het hoeft echt geen budgetkraan te zijn maar €1200 ofzo per stuk wordt me wel wat te gek aangezien we er 3 nodig hebben.
    Iemand tips, of ervaring met een bepaald merk?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Is het met zwarte kranen niet hetzelfde als met andere kranen, gewoon een goed degelijk merk uitkiezen, dan doe je het nooit verkeerd? Wij hebben in ons huidige huis de badkamer 7 jaar geleden laten vervangen en we gaan in het nieuwe huis voor bijna dezelfde spullen, kranen en douche zijn van Grohe of Hans Grohe, die bevallen nu heel goed, dus daar gaan we opnieuw voor. Maar wij hebben geen zwarte kranen, dus ik weet niet zeker of daar nog veel variatie in zit.

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Neem je ook een water ontkalker? Anders heb je veel aanslag. Wel mooi zwarte kramen.

4. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik werk bij een webshop voor kranen.

wees je er van bewust dat je het goed moet schoonhouden ivm kalk en dat het wel wat gevoeliger is met stukjes er af. Er zit natuurlijk een laag over heen.

5. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

We hebben een ontkalker op de leiding zitten, en volgens mij sowieso vrij zacht water hier. Wat je zegt heb ik inderdaad gelezen, daarom was ik op zoek naar kranen die door en door zwart zijn maar zie door de bomen het bos niet meer :eek:
    Heb nu deze site gevonden, die kranen zijn gegalvaniseerd. Maar kan verder weinig vinden over de webshop dus ik vind het lastig, het is ook zo’n uitgave..
    (En dan moeten we nog tegels, sanitair, binnendeuren, keuken, vloeren en ga zo maar door... het is niet te doen zo, kan moeilijk bij 30 winkels afspraken gaan maken...)

https://tworooms.nl/

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Zover ik weet hebben alle gekleurde kranen een laag. Door en door zwart is er dacht ik niet.

Het maakt alleen veel verschil welk merk je koopt. Goede sanitairzaken kunnen je verschillende opties laten zien. Hotbath is wel een goed en degelijk merk. Grohe ook.

Hou er met schoonmaken rekening mee dat je geen schoonmaakmiddelen gebruikt (kan vlekken en krassen geven en maakt de coating dof).

Bij ons scheelde het 1000 euro of we zwart of chroom namen (exact dezelfde kranen maar puur de kleur).

Oh en natuurlijk een goede (daar zit veel verschil in!) waterontharder.

7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    @Zinnia door en door zwarte kranen zijn er niet. Het is altijd gespoten. Grohe vinden wij dan weer helemaal niks.

Wij hebben met name Italiaanse en Portugese kranen.

Deel Deze Pagina