We willen misschien de carnaval ontvluchten en een weekendje naar Landal Sonnenberg gaan. Nu heb ik totaal geen ervaring, maar is dat te doen zonder sneeuwkettingen? Ik heb winterbanden op de auto. Wil eigenlijk juist voor zuidelijker Duitsland kiezen ivm de kans op sneeuw daar wat groter is. Lijkt me heerlijk om samen met onze dochter in de sneeuw te wandelen, te sleeën etc. Evt ervaringen van het park zelf zijn ook welkom, we zijn overigens weinig eisend!
Ik heb geen ervaring met Landal Sonnenberg, maar volgens mij zijn in Duitsland sneeuwkettingen verplicht zodra er sneeuw ligt!
Onder sommige omstandigheden zijn in Duitsland sneeuwkettingen verplicht. Dit wordt aangegeven dmv borden. Dus ik weet niet hoe het op die route is maar zou dat eerst goed nagaan, zeker omdat het toch wel zuidelijker ligt.
Landal Warsberg vonden wij erg leuk (mei) ik begreep dat Sonnenberg nog iets completer was dan Warsberg - dus het staat nog op mijn lijstje . Veel plezier alvast!
Twijfel toch nu. Misschien dat ik toch voor Centerparcs Eifel kies.... Stel het is het hele weekend vies (regen), dan kunnen we ons wel vermaken in het zwembad....
Uhm... Landal Sonnenberg ligt boven op een berg.....een hoge berg....Dus met sneeuw lijken me sneeuwkettingen niet overbodig, anders denk ik eerlijk gezegd dat je niet eens boven komt Wel prachtige omgeving, leuk park, al vonden wij (in juli) dat de voorzieningen zoals restaurant en bar op het park erg vroeg dicht waren (21.00 uur)
Ervaring met Sonnenberg en Hochwald. Hochwald heb je meer kans op sneeuw,ligt nog iets hoger en in de buurt ligt zelfs een skipiste. Ook zijn er op het park langlaufski's te huur en is er een schaatsbaan en langlaufloipes vanaf het park. Naast het park ligt ook een heuvel waar ze veel met de slee vanaf gaan. En het ligt aan de rand van de bossen waar je heerlijk kunt wandelen. Het park is ook beter aan te rijden dan Sonnenberg. Sonnenberg ligt op een steile berg die je dus op moet met de auto. Hochwald ligt ook hoog maar dat gaat geleidelijker. Het park op zich heeft oa een eenvoudig zwembad en een indoorspeeltuin.