Landal Sonnenberg in februari

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Casara, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    We willen misschien de carnaval ontvluchten en een weekendje naar Landal Sonnenberg gaan. Nu heb ik totaal geen ervaring, maar is dat te doen zonder sneeuwkettingen? Ik heb winterbanden op de auto. Wil eigenlijk juist voor zuidelijker Duitsland kiezen ivm de kans op sneeuw daar wat groter is. Lijkt me heerlijk om samen met onze dochter in de sneeuw te wandelen, te sleeën etc.

Evt ervaringen van het park zelf zijn ook welkom, we zijn overigens weinig eisend!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb geen ervaring met Landal Sonnenberg, maar volgens mij zijn in Duitsland sneeuwkettingen verplicht zodra er sneeuw ligt!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Onder sommige omstandigheden zijn in Duitsland sneeuwkettingen verplicht. Dit wordt aangegeven dmv borden. Dus ik weet niet hoe het op die route is maar zou dat eerst goed nagaan, zeker omdat het toch wel zuidelijker ligt.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Landal Warsberg vonden wij erg leuk (mei) ik begreep dat Sonnenberg nog iets completer was dan Warsberg - dus het staat nog op mijn lijstje ;) . Veel plezier alvast!

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Twijfel toch nu. Misschien dat ik toch voor Centerparcs Eifel kies.... Stel het is het hele weekend vies (regen), dan kunnen we ons wel vermaken in het zwembad....

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Uhm... Landal Sonnenberg ligt boven op een berg.....een hoge berg....Dus met sneeuw lijken me sneeuwkettingen niet overbodig, anders denk ik eerlijk gezegd dat je niet eens boven komt ;)

Wel prachtige omgeving, leuk park, al vonden wij (in juli) dat de voorzieningen zoals restaurant en bar op het park erg vroeg dicht waren (21.00 uur)

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ervaring met Sonnenberg en Hochwald.
    Hochwald heb je meer kans op sneeuw,ligt nog iets hoger en in de buurt ligt zelfs een skipiste.
    Ook zijn er op het park langlaufski's te huur en is er een schaatsbaan en langlaufloipes vanaf het park.
    Naast het park ligt ook een heuvel waar ze veel met de slee vanaf gaan.
    En het ligt aan de rand van de bossen waar je heerlijk kunt wandelen.

Het park is ook beter aan te rijden dan Sonnenberg.
    Sonnenberg ligt op een steile berg die je dus op moet met de auto.
    Hochwald ligt ook hoog maar dat gaat geleidelijker.

Het park op zich heeft oa een eenvoudig zwembad en een indoorspeeltuin.

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina