Mijn lieve schat van 8 weken had het de laatste dagen niet gemakkelijk precies. Veel wenen, niet tevreden zijn,... jullie kennen het vast wel. Hij sliep ook niet naar behoren overdag leek het mij. Dus heb ik het besluit genomen om hem in denamiddag te laten slapen in zijn eigen bedje waar hij anders benedeb ergens lag. Box, zetel, relax,...! Nu heeft hij echt flink geslapen, maar horen jullie mij al afkomen? Dadelijk slaapt hij mij vannacht niet dus duimen maar!
Ik duim voor je. Meestal is het zo dat als kindjes overdag goed slapen, ze 's nachts ook juist goed slapen. Komt vast goed!
Komt vast goed! Hier maakt het bij zoon niet uit, heel soms slaapt hij best veel overdag en dan pakt ie 's nachts ook gewoon 10 a 12 uur slaap (hij is 10 weken oud).
Komt helemaal goed!!!! Hier een mannetje wat `s middags alleen de slaap te pakken krijgt als hij in een bedje ligt op een plek waar het rustig is. Waar hij tot hij 8 weken oud was gewoon in de box ging liggen slapen, slaapt hij nu alleen nog in zijn bed, in de auto of op mijn arm. Prima keus dus van jouw om hem `s middags in zijn bedje te leggen!!
Ik duim voor je!!! Hier een goed slaper overdag en slaapt s'nachts al 2 weken door!! Dus heb goede hoop dat hij lekker gaat slapen vannacht.
Leggen jullie hem ook nog in bed bijvoorbeeldna 4u in de namiddag? Spannend dadelijk papje en dan slapen. Bedankt boor de goede hoop.
Hier 2 ritmes wat slapen betreft van ons ventje: 1: - 10.30 tot 11.30 - 13.45 tot 15.45 - 18.00/18.15 tot 19.00/19.15 2: - 10.30 tot 11.30 - 13.45 tot 15.00 - 17.15 tot 18.45 Heel soms slaapt hij `s ochtends niet, dan slaapt hij van 13.00 tot 14.30 en van 17.00 tot 19.00
mijn zoontje is (helaas) al wat ouders, 16 maanden bijna. maar mijn ervaring is juist dat als ze overdag goed slapen ze dat s nachts zeker doen. als ze over vermoeid zijn slapen ze er s nachts niet beter op. als mijn zoontje overdag slecht heeft geslapen weet ik dat hij de volgende ochtend ook heel vroeg wakker is en dus die dag niet te genieten is omdat hij te weinig heeft geslapen... dus ik zie een goede nacht aankomen voor je!
Eerlijk? Mijn nacht was helemaal niet toppie. Hij sliep zijn 5u ongeveer weer achter elkaar, maar daarna kwam hij iedere 2u. Ik heb maar het gedacht dat hij in een sprongetje zit ongelofelijk deze nacht. Hele nacht wenen, om de 2uur honger hebben en dan maar 3 min drinken. Eerste deel van de nacht doet hij altijd zo goed. Slaapt 5u en daarna is het altijd vechten precies tot de ochtend. Tips? Ik ga hem vandaag toch weer in de namiddag in bed leggen en in vroege avond misschien in draagmand beneden ofzo. Nu heeft hij ongeveer uurtje geslapen in box en is nu alweer homgersignalen aan het uitzenden. Zucht wanneer gaat hin in de nacht eens wat langer slapen. 1 nacht heeft hij 6u en 5,5 uur geslapen. Ik ben zo moe he en overdag lukt het mij niet om de slaap te vatten.
Wat vervelend! Misschien dat je overdag als je kindje slaapt wel op bed kan gaan liggen! Dus ook al slaap je dan niet, je hebt dan wel even "rust". Dus lekker boven op bed liggen (niet op de bank, dat rust toch anders) en lekker televisie aan en een serietje op zetten. Ik heb dit in mijn kraamtijd ook moeten doen ivm keizersnee mocht ik weinig trappen lopen. Nou die momenten 's middags in bed leverde toch meer op dan dat je denkt! Die hongersignalen, ik weet precies hoe je je voelt! Je denkt iedere keer ooh nee niet nu al! Welke voeding heeft hij? ik kreeg namelijk de tip van de Nutricia voedingslijn om over te stappen vna omneo voeding naar standaard voeding (krampjes zijn voorbij). nu heeft hij minder honger dus slaapt hij langer. Het is maar een wilde gok...
Hij krijgy borstvoeding, dus veel keuze heb ik niet. Voormiddag heeft hij goed geslapen, namiddag ook, juist heel vrolijk wakker geweest en nu terug proberen te laten slapen. Ik ga er even vanuitmdat het een sprongetje is. Hij heeft eerder al bewezen 5uur door te kunnen op mijn borstvoeding dus in principe zou hij dat moeten kunnen. We proberen gewoon opnieuw.