Herkent iemand dit rond 9/10 maanden? Tanden poetsen is een drama geworden...hij slaat de borstel weg en houdt zijn mondje stijf dicht. Ook als ik zeg aaien aaien is het nu niet meer aaien (wat het eerst wel was) maar krijg ik gewoon klappen in mijn gezicht. Hij lijkt erg bozig constant, ik had ook gelezen dat dit een fase is waar kindjes doorheen gaan. Een driftkikker periode. Weet iemand of dit een fase is die lang duurt? Gister waren ook de blokken de pineut en kregen een aantal flinke klappen. Hij vraagt ook de hele dag enorm om aandacht, ik kan nog niet eens koken of de afwas doen o.i.d. terwijl hij meestal (begin van de dag zeker) wel lief kan spelen in de box.
Hoi, Hier precies hetzelfde. Ons zoontje is nu 10,5 maand en sinds een paar weken precies hetzelfde. Hij kan heel boos worden en begint dan met van alles te gooien. En ook het niet alleen kunnen spelen is hier zo, terwijl hij dat eerst prima zelf kon. Dus helaas geen tips maar wel herkenning. Ik ben ook erg benieuwd hoelang deze periode duurt? Vind het af en toe wel erg pittig en ook moeilijk wat nu wel/niet goed is.
ja het is zeker moeilijk, en gister vond ik het extra moeilijk omdat mijn man na zijn werk weg was dus ik echt een hele dag alleen met hem was. En hoe gaat het tanden poetsen bij jouw kindje? Ook zo'n drama nu?
Ja ik herken t ook. Ons zoontje is nu 10 maanden. Gezelig op schoot zitten wordt heel gezellig, slaan in je gezicht. Hij is dan niet boos, hij lacht erbij de boef. Maar hij kan wel boos zijn, dan is hij gefrustreerd wanneer m iets niet lukt en zet een keel op.... Ik vind dat ons zoontje de laatste tijd zich ook minder goed kan vermaken, dat irriteert me wel s. Want iets doen wordt zo moeilijk omdat ie dan constant jammert. Sinds t weekend heb ik het anders aangepakt, ik geef nu meer toe aan zijn gejammer, hij wil gewoon constant bij mij zijn. Dus dan ga ik bij hem zitten op de grond en samen op de bank hangen. Na 10 a 15 minuten gaat hij toch weer zijn eigen gang en zoekt zijn speelgoed weer op. Hij heeft mijn nabijheid/ veiligheid nodig denk ik. Maar hoop dat deze fase niet heel lang meer gaat duren, want het is wel vermeoiend soms. Dames succes met jullie kindjes, en het is zo een fase he? Het gaat weer over.
Onze zoon slaat niet, maar dat ineens heel driftig worden en zichzelf niet meer kunnen vermaken wel. Hier duurde die fase 2 weken. Er waren ook dagen dat hij aan mijn broek zat vastgeplakt en ik absoluut niet de kamer uit mocht. Door zijn papa wou hij niet geholpen worden enkel door mij (soms echt tot vervelends toe!) Gelukkig is die fase hier weer voorbij. Sterkte en ik zal zeker toegeven als hij zich niet kan vermaken. Niet altijd natuurlijk.
Tandenpoetsen is hier ook een tijdje wat moeilijk gegaan, maar dat gaat nu weer redelijk. Wel is het verschonen nu een ramp. Hij draait zich steeds om naar zijn buik en blijft echt niet meer op zijn rug liggen. Erg herkenbaar jullie verhalen. Vind het ook vermoeiend dat hij zich bijna niet zelf kan vermaken... Succes ermee en hopelijk is deze fase snel voorbij.
herken het wel hoor.. ook het schrikken als 1 van ons 1 keer hard hoest bijvoorbeeld gaat hij ook huilen
Herkenbaar, was hier precies hetzelfde. En zo van de 1 op de andere dag was het over, gelukkig! Dus troost je, het komt weer goed nu is het wachten op de volgende fase (schijnt rond de 11 maanden te zijn)... Liefs
Zijn ze bij jullie ook zo aan het dreinen ook als iets niet lukt boos worden heel gemeen kijken haha ik was vorige week een week vrij en ik ben nu ff blij dat ik weer aan het werken ben oh en hij hangt zo aan mij de laatste tijd vooral als hij moe begint te worden dan wilt hij alleen bij mij en bij niemand anders soms wel lekker hoor maar ook wel vermoeiend
Och hier ook zo'n rolmops! juist op het aankleedkussen vind ik het eng, hij is nogal een brokkenpiloot en is wel vaker gevallen dus de angst dat ie van de commode afdendert zit er wel goed in. Voor de rest herken ik weinig, tanden poetsen vind ie geweldig! en wil het liefst het "zelluf" doen. Ben ik erg blij mee! ondeugend is wel zijn middle name; overal aanzitten wat niet mag is natuurlijk het leukst, en dat geniepige gezicht erbij laadjes in de keuken, laadjes van het dressoir, deurtjes van de kasten en de oven en de vaatwasser. op schoot zitten is er ook eigenlijk bijna niet niet meer bij. hij houdt het 10 minuten vol en dan zie je hem echt worstelen om er vanaf te komen. Eenkennig is hij gelukkig (nog) niet, effe afkloppen! Slaan doet hij ook niet, wel haren trekken maar op een speelse manier. Alleen in zijn box als ie zich verveeld, is hij agressief en gooit hij met zijn speelgoed.maar dat vind ik niet zo erg
Haha zo herkenbaar allemaal! Hier ook een dametje die constant aan mij hangt, kan helemaal niets meer doen. Slaan en krabben in mijn gezicht, en als ik zeg "nee dat doet pijn, mag niet" etc. dan gaat ze lekker door. Ik zet haar nu maar voor straf even in haar box. En verschonen is een drama!! Pff ik dacht dat ze verwend was geworden en daarom zo deed, maar heeft dus blijkbaar met de leeftijd te maken. Hoop dat het snel voorbij is!
Ohh jah dat woelen op schoot!! en verschonen is nu echt een ware hel geworden je moet zowat prof. Worstelaar zijn om hem in bedwang te houden en dan vooral als je ze billen schoon moet maken haha!
Ja hij wordt dan ook heel boos, dan probeert hij iets te pakken en lukt het niet en dan gaat hij heel bozig kijken en jengelen. Pff vermoeiend. Ik vraag me af vanaf welke leeftijd je moet leren dat ze nie tmogen slaan. Nu snapt hij het nog niet...maar wanneer eignelijk wel? Ik merk echt dat hij sommige moment geirriteerd raakt en dan schopt hij bozig de fles weg en alles duwt of slaat h9ij weg dat dichtbij komt, boterham lepel alles!
Fijn om te lezen dat meerdere hier last van hebben, en dat het dus waarschijnlijk ook bij de leeftijd hoort. Hopelijk gaat het voor ons allemaal snel over!
Als tandenpoetsen een drama is, kan het ook een doorkomend tandje zijn. Ik merk het altijd meteen, want normaal gesproken is poetsen geen probleem.
Bij ons is het tandenpoetsen en snoetenpoetsen ook ineens drama. Hij wringt zich echt in alle bochten zodat het dus niet lukt. Soms lijkt het wel een judo wedstrijd. Ik heb zo'n vingertandenborstel aangeschaft, in de hoop dat hij dat wel toelaat, maar nope. En nu is hij ziek en snot verkouden, maar zijn neus afdoen is echt een drama. Hij smeert het geloof ik liever aan mijn trui Ook zit hij in een rare fase, hij kruipt de hele tijd naar me toe, hangen, dreinen, zeuren, zit i'e eindelijk op schoot, wil ie' er weer af. En zo blijven we bezig.. Dan maar weer even in de box hoor pfff ... Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet eigenlijk..
precies wat mijn zoontje doet! Dan komt hij naar me toe, jengelen en op schoot klimmen en dan denk ik ahhhh lekker knuffelen en wil hij weer weg als hij op schoot zit!
die fases komen en gaan. Mijn zoontje is nu 16 maanden en nu beginnen de peuterpuber driftbuien, hou je hart vast want die zijn nog veel erger. Gelukkig gaat het weer over