Hallo allemaal! Mijn mannetje heeft ineens een knalrode vlek op zijn wang. Hij had toen hij een maandje of 3 was ook van die vlekken maar we zijn achter de oorzaak en voorkomen dit nu (kwam door het spugen in bed en er dan in gaan liggen, verschoon zijn bed meestal 2x per dag..). Het kan hier echt niet van komen nu, zijn bed is helemaal droog, hij is net in bad geweest en ik heb zijn speelkleed net weer verschoond. Maar nu heeft hij het dus ineens weer. Wat is dit?? Ik heb een foto bijgevoegd van toen hij 3 maanden was, manlief legt hem nu net in bed namelijk. Vlek nu is hetzelfde maar dan aan een kant. Kan het zijn dat dit door door tandjes komt? Hij heeft twee bulten boven, onder zijn er al 2 door. Maar boven zwelt steeds meer op dus ze zullen er wel aankomen, maar waarom dan maar een wang? Hij heeft vandaag voor het eerst aardappel gehad, kan het daardoor komen? Ik heb er bepanthen op gesmeerd, normaal is het dan zo weg(lichte plekjes) maar dat is nu dus niet zo. Ben ook niet buiten geweest, het kan niet door de kou komen. Pffft ik weet het niet hoor Iemand ervaring?? PS Het is droog en hij lijkt er geen last van te hebben. Edit: Ik bedenk me net dat hij wel heeeeeeel veel kwijlt, kan het van het kwijlen komen?
Finn heeft dit heel erg gehad, en idd bij zn tanden en kiezen. Allemaal! Dus ik denk dat het daardoor komt, ook in jullie geval!
Ja...maar Finn heeft sowieso eczeem. Dus of dat bij elkaar hoort weet ik niet. Nu het kouder wordt heeft ie ook weer meteen meer last over heel zn lijfje. Maar bij tanden was het altijd erger en idd knalrood!
En bij Finn kon het ook zo weg zijn! Legde je hem op bed was er niet...haalde je hem eruit...zat er zo'n knalrode plek. EN dan de volgende dag ineens aan de andere kant! En hier altijd gepaard met kwijlen!
herkenbaar. mijn zoon heeft ook hetzelfde en zijn ondertandjes komen nu door. het is geirriteerd door het kwijlen en roodheid zit vaak aan de kant waar het tandje doorkomt. ik smeer hem goed in meerdere keren per dag, maar denk dat het pas over gaat als hij stopt met zoveel kwijlen.
Mijn dochter heeft eczeem en zodra haar weerstand achteruit gaat uit zich dit met rode schrale wangen. Als je kindje tanden krijgt gaat zijn weerstand achteruit (mijn zoon werd altijd verkouden, mijn dochter dus de wangen rood en droog). Als ze schraal en droog blijven zou je je huisarts kunnen vragen of die je vaselinne lanette voor kan schrijven, dit is lekker vet en goed smeerbaar.
als het ineens overgaat en er vlekjes komen op het lichaam kan het de 5de of 6de ziekte zijn (weet even niet welke van beide begon met rode wang) komt dan ook koorts bij maar is verder niks erstigs (uitzieken maar hebben er meestal geen last van) is natuurlijk in het ergste geval anders kan het ook komen door de droge lucht in huis ivm verwarming, goed luchten kan dan al veel schelen en vaseline op de wangetjes ook succes
Ha super wat een tips! Het is alweer weg en het komt zo nu en dan ineens weer terug, zal idd wel door het vele kwijlen komen dan. Bedankt allemaal!