Welke zwemband?!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Aloha, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat lijkt he, maar dat is in de praktijk echt niet zo. Als kindjes sterker worden, kunnen ze zich voorover gooien met de swimtrainer, waardoor de zwemband over het hoofd heen valt en het hoofd naar beneden (onder water) duwt. Met name in ondieper water, waar ze zelf even willen lopen.

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Aaah duidelijk verhaal.

Mijn zoontje wiegt veel van voor naar achteren. dus dan is de swimtrainer misschien niet zo'n goed idee? Beter 1 waar die dan rechtop inzit en niet moet liggen ( waardoor die dan denk ik steeds gaat proberen te zitten en gaat schommelen/wiegen?)

Ik blijf er uiteraad ten alle tijden bij ;)

Lopen en pogingen daartoe ben ik niet bang voor in ons geval.

3. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Mijn dochter heeft seimtrainer gebruikt tot 4+ ook in zee enz. Ze is echt nooit omgekiept en ze is echt wel wild. Mijn zoon ook wild in water maar nog jong ook nooit omgekiept.

4. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Ik merkt dat mijn kindjes het trouwena to 1, 5 fijner vonden om te liggen dobbere un water dus liever liggen.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier tot 12 maanden een swimtrainer en daarna vleugels

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier eerst zo'n gele band gehad waarin ze alleen kon zitten. echt geen ene bal aan want ze kunnen niet met hun handjes bij het water. alleen dobberen. hierna heb ik een swimtrainer gebruikt. super ding. ze liggen meteen in de zwemhouding en kunnen zo ook leren om vooruit te komen. en ze kunnen lekker met hun handjes in het water spartelen. kleine heeft hier tot 1,5 jaar ingelegen en vond het super. is ook nooit omgevallen terwijl ze megawild is. als ze omvallen met dat ding dan staat hij niet goed afgesteld. en als het goed is, sta je er altijd bij....

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier ook een swimtrainer. Ideaal!
    Hij ligt in een goede 'zwem houdeing' en ik merk echt dat hij nu steeds meer met zijn beentjes begint te bewegen om vooruit te komen. Erg leuk om te zien!

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    swimtrainer it is dus! Thnx meiden!

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dit dus. De swimtrainer is M.I. erg gevaarlijk en onbetrouwbaar.
    Ik zou ook kiezen voor gewoon zwemvelugeltjes of zo een band waar ze in zitten

10. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Gebruik nu voor mijn zoontje nog zo,n gele band van de hema hij is nu 10 maanden en krijgt voor zijn verjaardag de zemvleugeltjes van speedo van 0 tot 2 jaar.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    zoals ergens al gezegd is, dit is onzin. ALS hij al omkieperd dan is hij verkeerd ingesteld. en dan nog, je moet ten aller tijde bij je kleine blijven en opletten dus kan je kleine ook niet omklappen. en al ZOU hij omklappen dan is hij zo weer omgekeerd. even geschrokken en klaar. geen drama van maken.....

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik ben het meest favoriet van de swimtrainer. Heb (of had?) ook zo'n band waar ze inzitten maar vonden ze allebei niks. Vleugeltjes vind ik iets voor kindjes vanaf 1,5jaar

13. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter werd hysterisch in zo'n swimtrainer achtig ding, ze wilde zich echt aan mij kunnen vasthouden in het water.
    Vleugeltjes om dus, zodra het aardig goed paste. Ik liet haar alleen los in het peuterbadje (zéér ondiep) terwijl ik er dichtbij bleef. In het diepere hield ik haar sowieso op de arm. Maar zo kon ze in elk geval wennen aan die vleugeltjes. Ze is nu 3, en de regel is nog steeds: zodra je bij het zwembad komt, MOETEN de vleugeltjes om. En dat doen we al zolang als zij zich kan herinneren. (zoon trouwens idem dito, alleen hebben we zo'n swimtrainer bij hem nooit geprobeerd, we gingen pas zwemmen toen hij 1,5 was geloof ik)

En wat je ook kiest, je moet altijd direct bij je baby/dreumes blijven in het water en ze niet uit het oog verliezen... geen enkel drijfmiddel is veilig genoeg, behalve misschien een goedgekeurd en goed passend zwemvest. En om ze dat nou standaard aan te trekken in het zwembad..

Deel Deze Pagina