Welke e-reader?

Discussion in 'De lounge' started by RoBiJe, Jun 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik ben van plan om een e-reader aan te schaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Schermverlichting of een los lampje, wifi of niet.. Wat is nou wel of niet Handig?
    Wat is jullie ervaring, welk merk is fijn (en niet zo duur)?

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Ik lees even mee :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Ik heb een kobo glo, met ingebouwd lampje en dat is zo fijn, dat zou ik sowieso aanraden.

RoBiJe likes this.
  4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb een kobo aura. Zou sowieso voor schermverlichting gaan, en ik vind wifi ook erg handig zodat ik meteen kan synchroniseren met mijn bol.com account.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier een Kobo Aura H2O, erg blij mee. Ik lees vooral in bad, bed en onderweg; voor al die locaties is hij ideaal. Waterdicht, fijne achtergrond verlichting, en ik gooi 'm gewoon in m'n tas als ik weg ga; altijd al mijn boeken bij me, batterij is super goed (zeker als je 'm automatisch uit laat schakelen en wifi handmatig aanzet).

Hiervoor had ik een Sony met los lampje; schermverlichting van de Kobo vind ik toch veel prettiger. Scherm is dan gelijkmatig verlicht, je kan zelf de sterkte regelen, geen gespiegel van het lampje...

En wifi is ook ideaal, met 1 druk op een knopje synchroniseer je met bv je bol.com-account (die je weer kan koppelen aan een Kobo-account), zo koop ik een boek via m'n telefoon en heb ik 'm drie tellen later op m'n ereader.

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Bedsnkt voor de reacties. Schermverlichting en wifi gaan het dan zeker worden! Kobo is een goed merk dus (is ook een van de bekendste merken zeker?).

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,920
    5,179
    113
    Ik heb een kobo glo hd. Erg tevreden :)

Koekie1 likes this.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,875
    4,132
    113
    Hier kobo glo en daar erg tevreden over. Heb geen ervaring met andere ereaders.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,818
    802
    113
    Hier ook een Kobo Aura H20. Heel erg blij mee! Schermverlichting is goed, niet irritant met lezen (daar was ik van tevoren bang voor), hij reageert goed op aanraken, batterij gaat niet te snel leeg (hoewel ik er nu teveel op heb staan voor een update en dan blijft ie zoeken, dat is niet handig maar ligt meer aan mij :)), en deze kan ik ook in bad gebruiken en dat vind ik echt een plus. Kobo is sowieso een goed merk, ik heb toen ook de resultaten van de test van de consumentenbond erbij gepakt en daarbij kwam deze goed uit de bus. Maar goed, dat is inmiddels al weer een jaartje geleden.

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,679
    2,002
    113
    Female
    Hier sluit ik me bij aan :D

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ook goede ervaringen met Kobo.
    Wifi vind ik niet nodig. Met een kabeltje prik je hem net zo makkelijk in de pc.
    Backlight vind ik echt prettig. Mijn vorige had dit niet, maar het is echt een goede ontwikkeling dat die nu wel verkrijgbaar zijn.

Sommige e-readers hebben ook een toetsenbord (mijn 1e had dit). Dat lijkt handig, maar in de praktijk gebruik je het nooit

Share This Page