Vraag, welke zwemvleugeltjes voor de dunne armpjes van een peuter van 2,5 passen écht goed? Ik heb laatst van die bekende oranje zwemvleugeltjes gekocht (uiteraard passend bij leeftijd/gewicht), maar die vallen in opgeblazen toestand zó van haar arm af. Niet erg veilig dus... welke moet ik wél hebben?
Welke oranje vleugels heb je precies?? Wij hebben die van intex van de action. Die zijn een maatje kleiner en passen ook om smalle armpjes!
De oranje van intex blijven hier altijd goed zitten. Die van de hema heb ik mindere ervaringen mee. Als bandjes niet gaat kun je ook nog kiezen voor zo'n swimsafe vest.
Ik heb ze van bestway, die blijven dus echt niet zitten. Intex is dus wel goed? Dan ga ik die even zoeken, dankje!
Wij hebben ook Intex en als je in het juiste gewicht zitten vallen ze absoluut niet af. Eerder flink duwen om ze er aan te krijgen en trekken om ze er af te halen
Klopt, hier precies dezelfde ervaring. Armpjes nat makan voordat je ze om doet schijnt te helpen bij het makkelijk om doen.
We gebruikten hier met een jaar al zwemvleugels, bleven prima zitten. Maar idd, eerst om de arm en dan opblazen.
intex is inderdaad fijn en anders kijken voor een puddlejumper - die zit ook om de buik vast.. wel wat duurder, maar wel fijn.
Wij hebben ooit bandjes van CZ gekregen, waren de enige die bleven zitten hier. Een keer op vakantie van Intex gekocht, die gingen op zich ook, maar als ze haar armen onhoog deed en zelf onder water ging was ze ze toch echt kwijt.
Wij hebben van die gummybandjes, die niet opblaasbaar zijn (van datzelfde spul als die drijfslurven zeg maar). Deze blijven heel goed zitten, ook om smalle armpjes en hebben veel drijfkracht. Nadeel is alleen dat je alle zonnebrand van de armpjes haalt met om en af doen.
https://lekker-zwemmen.nl/product/set-ronde-zwembandje-beginners-gevorderde/ Wij hebben deze. Ideaal, prikken niet in de oksels en naar t schijnt meer voorbereid op t zwemmen straks.
Inderdaad aan de armen de laatste helft pas opblazen, dan kunnen ze strakker (weet niet of je dat al doet?). Ik heb Bema bandjes van 1-6 jaar. Die hebben ook geen scherpe randjes. Dochter paste ze met 13 maanden al. En anders een Puddle jumper, die kan niet los.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat bandjes afzakken als je de goede maat koopt. Zoontje draagt hier al sinds hij 1,5 is gewoon die oranje bandjes van intex en zijn nog nooit afgezakt, nu met bijna 4 draagt hij ze nog steeds.