Het hulpmiddelen topic

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piscean, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Soms vraag ik me wel eens af wat ik mijn peuter kan geven bij bepaalde kwaaltjes.

voor de mama’s die ook wel wat willen uitwisselen voor hun peuter of kleuter. Tips willen of juist tips willen geven start ik dit topic!

Ik begin meteen: wat geven jullie juist wel of juist niet bij jullie kindjes met keelpijn en hoesten?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Thee met een beetje honing bij keelpijn. Kamille thee.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kinder hoestdrank

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier idd ook kinder hoestdrank, en soms een waterijsje

5. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja, allemaal gedaan maar lijkt weinig te doen eigenlijk. Ik ga de kamille thee maar weer eens proberen!

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Thee is juist niet goed. Warme dingen prikkelen de hoestprikkel en irriteren de keel . Ook met honing.

Water uit de koelkast. Verdoofd de keel en slinkt waardoor ze minder ook hebben.

wishfulthinking en piscean vinden dit leuk.
  7. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik kreeg bij 3 verschillende drogisterijen het advies om Vinceel te gebruiken dat is een spray. Het is homeopatisch. Ik ben benieuwd!

8. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Got it! Ga ik doen. Nooit zo over nagedacht thx

Evanesco vindt dit leuk.
  9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bisolvon hoestdrank, verse kippenbouillon en zoute neusspray.

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik gebruik eigenlijk nooit huis/keuken/zelfzorg middeltjes voor kleine kwaaltjes. Tot nu toe ging alles vanzelf weer een keer over ;):p
    Alleen om vlekken te verwijderen, die gaan niet altijd vanzelf weg helaas :roflmao:
    OK, en havermout bij de waterpokken, sudocreme voor rode babybillen, lanettecreme bij eczeem, dat is het denk ik. Maar ik doe niks met cremes tegen blauwe plekken en dat soort dingen, vind het altijd wat overbodig. Hoesten ook niet.

11. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Boter erop wanneer ze gevallen zijn of gestoten ivm tegen gaan zwelling.

En de tip waar ik vorige week erg blij mee was: kleding zat onder aardbeienvlekken. Normaal krijg ik dat er niet uit. Kokend heet water er over gegoten en t lost direct op. Top!

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.477
    10.394
    113
    Bij bulten stoten creme. Hij had een mega hij op zijn hoofd en met een dag de helft minder. Naast dat het echt werkt is het rustgevend voor hem.

Verkoudheid/ hoesten. Luuf onder de voeten en borst/rug. Een ui heel fijn snijden en naast zijn bed zetten.

Lanette crème en vaseline voor eczeem.

Verder niks bijzonders.

Deel Deze Pagina