Tuin aan water

Discussie in 'Rondom water' gestart door maryflair, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hallo

    Mijn kind is 5 en zit net op zwemles. Nou heeft ze 1 vriendin die een tuin aan het water heeft. Deze is niet beveiligd met met een hek of wat dan ook. Het gaat om een grote diepe sloot. Ouders zijn makkelijke personen waarbij naar mij idee niet geweldig wordt opgelet met allerlei andere zaken. Te laat komen, niet op komen dagen op speelafspraak. Tijdens feestje kinderen alleen achter laten in ballorig speeltuin etc. Nou heb ik eigenlijk geen vertrouwen in hen in hoeverre ze opletten met het spelen bij hen. Gaan ze zelf de in de tuin spelen als ouder boven gaat bellen etc. Eigenlijk durf ik het niet aan om ze daar te laten spelen. Wat kan ik zeggen? En overdrijf ik misschien. Mijn ouders hebben ook een huis aan het water maar er staat een grotere hek met slot en zijn sowieso mensen die ze dan nog niet alleen laten. Wat zouden jullie doen? O ja ouders zeggen natuurlijk wel op te letten maar gezien gedrag twijfel ik hier aan.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een onafgeschermde diepe sloot zou hier een no go zijn. Zelfs met oplettende ouders.
    Een ongeluk is in een paar seconden gepiept.

    Hier wonen schoonouders aan een kanaal, met goed hek ervoor. Maar ondanks dat hek moeten de kleinkinderen van hen een zwemvest aan als ze in de tuin willen spelen. Hun woorden : "je weet het nooit en kan niet constant toezicht houden doordat je soms afgeleid word"
     
  3. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Absoluut een no go!
    Veel te gevaarlijk een ongeluk is zo gebeurd. Ik schrik er elk jaar van hoeveel je hoort dat kinderen verdrinken, vreselijk. Als het niet fijn en veilig voelt en je daaraan sterk twijfelt niet doen.
     
  4. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Zou ik zelf ook niet willen. Nu wonen mijn schoonouders ook aan het water en geen hek of iets. Je moet eerst een trapje af om naar het lagere terras te gaan. Mijn zoon van 3 durft niet alleen van het trapje af, dus die speelt wel in de tuin. Altijd met toezicht!
    Mijn jongste is een echt daredevil dus even afwachten hoe dat loopt straks.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zou dat een no go zijn, mijn jongste (4,5 jaar) is echt een kind dat geen risico ziet, die vertrouw ik voor geen cent bij zo’n sloot.
     
  6. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hoi bedankt voor de reacties. Het probleem is alleen dat deze kennis vindt dat ik op ze moet vertrouwen. Ik weet niet zo goed wat ik hier op kan zeggen. Tips? Diegene heeft zelf kinderen maar blijkbaar vinden ze een afsluiting niet nodig.
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou aangeven dat jij er zelf gewoon geen goed gevoel bij hebt. En dat je niet tegen je gevoel in wil gaan.
    Geen hek betekent niet spelen, jammer maar helaas.
    Stel dat je nu wel tegen je gevoel haar erheen laat gaan, omdat je niet weet wat je moet zeggen en daardoor maar toegeeft, en er gebeurd wél wat, dan vergeef je jezelf dit nooit.
    Kleine kinderen horen nog niet eens zonder toezicht in bad, laat staan in een tuin met sloot, zonder hek. Je kunt er gewoonweg niet continue bovenop zitten als kinderen in de tuin spelen.
     
  8. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ik heb besloten om deze speelafspraken te stoppen. De vraag is dan ook wanneer kan je kind wel alleen laten bij zwemdiploma? Of toch als ze wat ouder zijn en zwemdiploma? Wat is redelijk veilig.
     
    ansje1982 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina