ik word er niet goed van.. de één zegt je moet er zoveel hebben, weer een ander blad zegt..als je er zoveel hebt is genoeg. Dit is mn eerste kindje, en ik wil wel genoeg (niet teveel, maar gewoon genoeg..snappen jullie dat??) in huis hebben. dan heb je ook nog dat punt van lange mouwen en korte mouwen. ik ben 15 okt. uitgeteld, dan kan het koud wezen, maar ook warm. (ik ben zelf ook begin okt. jarig en de laatste jaren is het soms nog best warm)dus moet lange en korte mouwtjes hebben..of is dat overbodig?? ik hoop dat jullie (ervaren mama's) me even kunnen helpen met hoeveel je van welke maat nou echt nodig hebt. ik wil sowieso wel een paar van die overslagrompertjes halen voor de eerste weken..lijkt me iets prettiger. ik hoop dat jullie me kunnen helpen..dan kan ik alles gaan halen.
Er zijn heel veel topics over de hoeveelheid. Ik zou voor oktober uitgaan van lange mouwen shirt en lange broeken. De meeste kindjes die in juni/juli/augustus ed geboren worden dragen dat al vooral, dus een kindje van oktober zal dat zeker vrijwel alleen maar dragen. Ik zou een stuk of 10 rompers per maat aan houden en minstens 5, maar liever ietsje meer, setjes kleding. En een paar mutsjes (2 of 3 ofzo) en een jasje of vestje (laatste vind ik zelf fijner) en/of een omslagdoek.
dank je voor je snelle reactie..in heel veel blaadjes staat dat je er 6 van de kleinste maat moet hebben, en 2 van de rest van de maten. vind 10 iets beter klinken..daar hebben we wat aan!! ik had nog gekeken naar andere topics maar kon zo gauw niets vinden vandaar dat ik het er maar op heb gezet:s
Ik zou ook gaan voor een stuk of tien. Maten geen idee, gezien het feit dat het ene kind begint in mt 50 en de andere (zoals die 2 van mij) in 56/62. Ik zelf vind rompers met lange mouwen de eerste tijd een crime. In het begin gebruik ik het liefst rompertjes zonder mouwen. Succes!
hoi, mijn zoon en dochter die in de zomer geboren waren, hadden alleen rompers met korte mouwtjes. En idd overslaghempjes zijn heeeeel makkelijk!!! De rompers met lange mouwtjes gebruikte ik dan bijvoorbeeld in het slaapzakje of bakerdoeken. Bij mijn zoon uit de herfst eigenlijk idem dito. De lange mouwtjes zijn best een hoop gepriegel, vooral als je er dan ook nog een truitje overheen doet. Maar onder een jurkje dan wel weer heel leuk.... Qua hoeveelheid, idd een stuk of 10 per maat. grtz Anne
bij lydia (aug.kindje) had ik het allebei omdat ik paar setjes had waar lange mouw onder moest maar had meer zonder mouw. Denk 10 zonder mouw en 4 met mouw? Eerste week had ik nog niet veel nodig, daarna kwamen de spuitluiers en gingen er zo 5 per dag doorheen maar die kan je altijd later bijhalen als je weet welke je fijn vind
Ik zou vooral rompers halen met een kort mouwtje of mouwloos. Een romper met lange mouw onder een shirt met lange mouwen doen is echt een kunst. Ik gebruik bij die kleintjes het liefst overslag rompers. Dat is zoveel gemakkelijker en prettig voor de baby. 10 stuks lijkt me een mooi aantal. Ze zijn wel heel handig voor onder een t-shirtje ofzo. Dus zou ik die halen afhankelijk van je kleidng. 2 stuks ofzo en kijkennwat je straks fijn vind.
Ik vind 10 stuks per maat echt als érg veel klinken hoor. Ik had een stuk of vijf rompers in maat 50 en iets meer in maat 56. Vooral rompers zonder mouwtjes, makkelijker voor onder een truitje.
Hier heb ik een 2ling en ik heb maar 5 rompers in maatje 44 (zit ninthe nog in, heb jij niet nodig hoor!) 6 rompertjes in maat 50 waarvan ik 4 korte mouwen heb en 2 lange mouwen. Ik heb ze de lange mouwen nog niet aangedaan. Korte mouwen met lange mouwen shirtje vind ik makkelijker. Wel heb ik die lange mouwen net aangeschaft omdat ik wat tshirtjes gekregen heb, met lange mouw eronder kunnn ze die tenminste aan (gezien het rot weer is!!) Zoveel heb je er niet nodig hoor. Hier dragen ze ze 2 dagen (mits ze niet vies worden) en dan gaan ze met het in badje gaan de was in) ik was de witte was 2x in de week dus zo kom ik makkelijk uit succes! Oohja, de overslag rompers zijn IDEAAL!
Het ligt er ook wel aan of je een droger hebt of niet. Ik heb het niet en heb best wat rompers nodig. Ook in de grotere maten (mijn mannetje zit nu in 62) heb ik er wel 10 liggen minimaal. Xander heeft vaak een witte romper aan met lange mouwen en een gekleurd t-shirt met korte mouwen er over heen. Maar ik zie dat jij een meisje krijgt, dus dat is wel anders. Ik zou er gewoon wat aanschaffen en zelf meerdere setjes compleet hebben. Maar 6 setjes vind ik niet veel (als je geen droger hebt). Voor de eerste weken zeg ik: overslagr'ompers. Als je kleintje toevallig klem zit met de bevalling, of een vacuumpomp is nodig, wil je niet aan het hoofdje/nekje sjorren voor een romper. Baby's hebben dan gewoon pijn en een overslag gaat niet over hun hoofd heen. veel plezier nog met winkelen!
Het is natuurlijk heel verschillend en hoe je zelf ben, ik zet namelijk voor 5 kledingstukjes me wasmachine niet aan! ik had van maat 50 zeker 15 tot 20 rompers persoonlijk zou ik adviseren de mouwlozen rompers die werken het makkelijkst of die overslag rompers die hoeven namelijk niet over het hoofdje heen. die van de hema zijn het fijnst en blijven het mooist 3 voor 5 euro soms heb je bij elke luier die verschoont een nieuwe romper nodig dat zijn er in begin dus al 8 op een dag! wat ik adviseer is : 10 mouwloze rompers 5 lange mouw is ook handig met een t-shirtje en dan 5 korte leuke gekleurde ofzo en dit dan in maat 50,56 en 62.
bedankt voor de tips.. het worden dus rompertjes zonder mouwtjes. dat is idd niet zo'n gepriegel lijkt mij. en voor heel in het begin doe ik dan wel die overslag dingetjes. en dan nog een paar lange mouwen voor onder een shirtje met korte mouw, of onder een jurkje (zoooo schattig). maar die maat 50..hoelang kan je baby daarin?? want dat is misschien wel handig om rekening mee te houden. en die andere maten?? hoelang kunnen ze daar in?? sorry misschien stel ik allemaal rare onzin vragen, maar wil goed voorbereid zijn. oja..ik heb WEL een droger, en ik ben niet iemand die voor een paar dingetjes de wasmachine aan zet. meestal doe ik dan even een handwasje.
Ik zou gaan voor 10 rompers in maat 50/56. 2 met lange mouwen, rest met korte mouwen. Eventueel 2 in maatje 50. En alvast 2 in maatje 62 als opvolg maat. Dan merk je vanzelf wat handig is. Ik gebruik vooral rompers met korte mouw, lange mouwen doe ik wel onder een jurkje ipv een tshirt maar dat is bij een meisje.
bij ons bij de hema in gouda hebben ze die en in nieuwegein ook is met zo geel voordeel iets. het ligt aan het gewicht van je kindje in mijn geval heeft jari zeker 3 maanden maatje 50 aangekund maar goed hij was ook maar 2170 gram bij ze geboorte, 56 maar heel even en 62 weer een tijdje 68 zo uit en 74 weer heel lang en nu 80 en soms al 86 ligt ook hoe het valt! en vragen staat altijd vrij he en er zijn geen domme vragen beter 1 keer teveel gevraagd als een keer te weinig!
Ik ben kraamverzorgende en ik vind het altijd fijn als er 2 of 3 lange mouw rompers zijn. Als je kindje zich niet goed warm kan houden zijn die net weer ietsje warmer dan half mouwtje. Je kan ze daarna ook gebruiken met een t-shirt erover. De rest half mouwtje en korte mouw. Idd als je alles ophangt dan is het wel fijn als je een wat ruimere voorraad hebt in de kast. Zeker als je het ook nog gestreken wilt hebben want meestal gebeurd dat s'middags. De stretch rompertjes van de hema zijn erg fijn. Ook de overslagrompers van bijv. prenatal, wel de ervaring dat die meestal iets kleiner vallen. Zeeman valt over het algemeen weer groot en die rompers trekken vaak ook scheef na een paar keer wassen. Maar ieder heeft zijn eigen voorkeur weer en het is toch uitproberen wat je fijn vind en wat niet. Hoe lang ze er in kunnen is afhankelijk van de lengte en gewicht van je kindje. Mijjn kindjes waren allemaal rond de 6 pond en rond de 48 cm en hebben wel ruim 2 a 3 maanden 50/56 aangehad.
Mijn zoontje is geboren in november en heb alleen maar korte mouwen rompers gebruikt. Had ook 1 lange mouwen romper, maar vond dat echt helemaal niets! En je kunt er wel een stuk of 10 van 1 maat hebben.
super bedankt voor de reactie's, tips enz. heb het nu een beetje duidelijk allemaal..ik ga deze week mooi even naar de hema denk ik.. ik heb nog van die korting stickers
De stretch rompers van de hema zijn nu in de aanbieding, 2 voor 7,50. Daar kan je dan ook nog weer de kortingstickers opplakken. Ik heb juist wel weer veel rompers met lange mouw gebruikt. Blijkbaar is het toch heel persoonlijk wat je fijn vind.
ik vind dat je in principe veel hebt aan rompers met lange mouw. Die van mij krijgt pas korte mouwen aan met heel warm weer en dat zie je niet zo vaak hier in nl