Wij hebben zó enorm lang getwijfeld en zijn uiteindelijk bij Alexander beland. Sinds gisteren twijfel ik echter alweer... Ik hou eigenlijk meer van korte namen, en vind Lucca ook wel lief en stoer klinken, maar toch... Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Als ik tussen beide namen zou moeten kiezen zou ik kiezen voor Lucca. Zou het zelf eerder als Luca schrijven. Of gaan jullie je zoontje Alexander noemen met als roepnaam Alex? Anders zou ik die weer leuker vinden. Hihi, duidelijk he? Zelf ging ik naar het eind van mijn zwangerschap toe ook twijfelen, maar heb me toch vast gehouden aan mijn 1e keuze. Maar als je zegt meer van korte namen te houden is dat afkorten van Alexander misschien een optie? Ik roep maar wat
Ga je Lucca uitspreken als 'Loeka'..?? Want dat vind ik leuker dan Alexander. Maar Alexander met roepnaam 'Alex' vind ik dan weer leuker dan Lucca.. Dus eigenlijk hetzefde als Nina4 hierboven zegt..
Nou juist daarom vind ik Alexander veel en veel leuker! Een mooie klassieke naam in tegenstelling tot modieuze Luca...
Wat een leuke namen! De tweede naam van een van mijn zoontjes is Alexander, en mijn hondje heet Luca (ok, misschien niet wat je wilt horen, maar ik heb die naam als eerste gekozen, mijn hondje is mijn 'eerste kind' ). Alexander is ook al de naam van mijn broer, anders was het de eerste naam geworden van een van mijn zoontjes. Tja, welke kiezen... Alexander vind ik iets mannelijker, langer en statiger. En het is een tijdloze naam die kracht uitstraalt. (En kan afgekort worden, als je dat leuk vindt.) Luca is korter, 'hipper', Italiaans en kan ook een vrouwennaam zijn. Zelf zou ik uiteindelijk Alexander kiezen. Geeft je zoon ook meer opties tegen de tijd dat hij een eigen smaak ontwikkelt: Alexander, Alex, Lex, Xander etc.
Alexander. Lucca vind ik heel raar, hoe spreek je dat uit? Luca vind ik op zich wel leuk, maar Alexander vind ik leuker.
Alexander. Lucca vind ik met deze schrijfwijze een beetje vreemd staan, met 1 c is logischer volgens mij.
Hé wat leuk dat er al zoveel reacties zijn Bij Alexander is het zo dat wij allebei Alexander graag horen, maar het zéker niet afgekort willen zien naar Alex of Lex. Xander kan nog wel, maar dat vind ik allemaal niet zo mooi klinken als Alexander. Het moet dus telkens languit, en da's dan weer écht lang.. Luca (ja hoe schrijf je dat dan weer, met 1 c ziet er inderdaad leuker uit) uitgesproken als 'Loeka' is kort, hip en lief. Maar is dat binnen 20 jaar ook nog zo? En als laatste, bij de doopsuiker zitten een 15tal doosjes waar de naam Alexander al op gedrukt staat, daar zou ik dan wel een sticker overheen moeten plakken of zo Vriend wou eerst persé Luca, maar ik niet. Nu staat alles vast, en ik neig weer naar Luca. Zou ik het op de hormonen steken? 8)
Ik vind Luca leuker! Als je het met een 'u' uitspreekt. Schrijf je het als Lucca, dan zou ik het uitspreken als Loeka.