Beginletter van voornaam is hetzelfde als achternaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marieke1234, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1234

Marieke1234 Nieuw lid

22 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik houden beide van andere namen. Eigenlijk is Hanna de enige die we echt mooi vinden, maar mijn vriends achternaam begint ook met een H. Ik wil zijn achternaam hier niet op zetten. Als voorbeeld gebruik ik Hazeleer, zijn achternaam lijkt er op.
    Johanna vinden we minder mooi, maar past beter.

Wat vinden jullie, kan Hanna Hazeleer?
    Is Johanna Hazeleer (veel) beter?

Het kindje krijgt nog een 2e voornaam.
    Mijn achternaam haat ik, dus dat is geen oplossing.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Is het bij jullie, net zo als in het voorbeeld, dan dat de tweede letter ook hetzelfde is? Dus Ha en Ha?

3. Marieke1234

Marieke1234 Nieuw lid

22 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas wel.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het heel goed kunnen!

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik twijfel een beetje... Ik neig toch meer naar niet doen. Hanna vind ik een erg mooie naam, maar toch vind ik de combinatie niet geweldig.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mee eens.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry ik zie hier echt geen probleem in hoor... Heb met de namen bij ons nooit om dit soort dingen gedacht. Je vind een naam mooi of niet. zo kun je over alles wel na gaan denken.

8. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Hmm, ik zou het denk ik niet doen. HH vind ik eigenlijk niet kunnen.. Wel zonde, ik vind Hanna een erg mooie naam (zo heet ik zelf ook, zij het met een h erachter). Johanna vind ik ook erg mooi, maar wel veel ouderwetser aandoen dan Hanna. Wat vinden jullie van Suzanna/Susannah?

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik vind de combinatie zeker wel belangrijk. Mensen die daar helemaal niet over nagedacht hebben, hebben nu kinderen als Andre Nus of Fokje Modder, haha. Dat gaat natuurlijk wel veel verder, maar ik begrijp TS goed dat ze hierover twijfelt. En ik zou in geval van twijfel dus voor een andere mooie naam gaan.

10. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Zo denk ik er ook over.
    En een 2e naam` breekt` natuurlijk ook.

11. krullenkop

Vinden jullie dit een probleem omdat voornaam en achternaam met dezelfde letter beginnen of omdat de initialen dan de eerste letters van de hitlergroet zijn?

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    woww.... daar had ik echt nog niet aan gedacht! Zover zou ik zelf dan weer niet denken:)

13. krullenkop

Haha, het viel mij gelijk op. Zal wel aan mij liggen dan :). Ik denk wel dat dit iets is voor ts om mee te nemen in de overweging. Misschien merken niet veel mensen het op, maar ik zou deze initialen niet aan mijn kind mee willen geven.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook twee keer dezelfde voorletter. Ik vind dat wel kunnen, maar ik zou niet twee keer dezelfde beginklank nemen.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind Hanna(h) Hazelaar niet klinken en het idee van een 2de naam erbij lost het probleem niet op. Roepnaam blijft Hanna Hazelaar ook al heet ze voluit Hanna Elizabeth Hazelaar. Wel los je de HH op, maar daaraan had ik niet gedacht. Ik vind Hanna Hazelaar meer een naam voor een meisje in een kinderboek, sorry.

Optie: jouw achternaam aan het meisje geven :p, mag tegenwoordig ook. Stond volgens mij in de nieuwste kinderen een stukje over in die dat ook gedaan hadden.

16. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik dacht gelijk hetzelfde... Hanna..gewoon doen!! Johanna...vind ik echt niet kunnen..

17. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij wilde juist voor onze zoon graag een alliteratie.
    Hebben daar echt de naam op gezocht. Vind het altijd prachtig klinken! Het is dat we voor een meisje echt geen leuke naam met een G kunnen vinden anders hadden we daar zeker weer voor gekozen.
    Die Hitlergroet zou ik snel vergeten, helemaal als je nog een tweede naam geeft.
    Hanna Hazelaar, ik vind het echt prachtig!!

Het is niet voor niets dat schrijvers graag hun hoofdpersonen namen met een alliteratie geven :)

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het niet doen. NIet vanwege die initialen (vind het nogal gezocht), maar omdat ik het in combinatie niet leuk vind klinken. Hanna Hazelaar... Ze zal het toch zo'n tien keer per dag moeten zeggen, tenminste in mijn werk moet dat echt om de haverklap (als je de telefoon opneemt, als je je aan iemand voorstelt, als je een presentatie geeft en ga zo maar verder). Je tweede naam noem je dan niet ook nog om het te 'breken'.
    Dat schrijvers er vaak voor kiezen is voor mij juist een reden om het niet te doen; het klinkt zo 'verzonnen', alsof het een romanfiguur is en geen echte vrouw.

Ik vind Abel een leuke naam, maar hij rijmt op mijn achternaam en dat zou ik dus ook never nooit doen. Sommige namen moet je loslaten, omdat het niet past bij de naam die erachter komt.

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Je kunt ook de H van Hanna weghalen..dan krijg je Anna...
    Tja alleen dan krijg je weer AH...appie ;)

20. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik zou haar gewoon Hanna noemen! Ik vind het een prachtige naam en ook in combinatie met jullie achternaam.

Als ik veel van de andere reacties vreemd. Want ja het klinkt wel wat apart (ik vind leuk), maar zou het echt zo zijn dat mensen moeten gaan lachen als jullie kindje die naam krijgt????
    Mischien dat ze even opkijken als ze het horen, maar ik denk echt dat dat al een "overdreven" reactie is.

Gewoon lekker doen dus!

Deel Deze Pagina