Ik en mijn vriend hadden altijd voor meisjes naam Anna. Nu is mijn zus bevallen afgelopen zomer en haar dochter heet Anne. Zouden jullie de naam Anna doorzetten of toch een andere naam kiezen? En als jullie toch voor Anna zouden gaan wat zouden jullie dan vertellen tegen je zus?
Ik zou absoluut niet dezelfde naam gebruiken als iemand in mijn familie, zeker niet zo dichtbij. Ik had van te voren ook een naam in mijn hoofd, al jaaaren. Maar toen ik zwanger was, vond ik niet dat die naam paste bij het kleintje in mijn buik. En volgens mij gebeurd dat heel vaak.. Ik weet niet of je al zwanger bent, maar ik zou me niet zo druk maken om namen.. Dat komt vanzelf wel!
Nee, dit zou ik niet doen. Als het nu om de dochter van een collega of nichtje ofzo ging, zou ik er wel voor gaan als het echt DE naam is. Maar een zus of beste vriendin zou voor mij te dicht bij zijn. Wist je zus dat jullie deze naam in gedachten hadden?
Ik vind het niet kunnen, tenzij het een rechtstreekse vernoeming is naar jullie moeder. Anders kun je misschien Anna als tweede naam gebruiken?
Ja.. Ik wel. Mijn broer en schoonzus hebben 4 kinderen. Gezien de namen van hun eerdere kindjes was ik bang dat hun 3e zoon de naam zou krijgen die wij voor een zoon in gedachten hebben. Dat was niet zo maar het zou onze naam niet gewijzigd hebben. Ik woon in een andere provincie en we zien elkaar eens per maand, genoeg afstand dus. Mijn broer weet dit en staat er hetzelfde in. Overigens lijkt onze meisjesnaam op de naam van hun dochter. Zelfde argument, nog steeds geen probleem.
Nee ik zou het niet doen. Je kan altijd iets met een deel van anne doen zoals Marianne, marie-anne Annemarie annebel Maar niet alleen anne
Vind ik niet kunnen, Maar wist je zus dat jullie deze naam hadden? Zoja vind ik het ook niet kunnen van haar..
Nee zelf vind ik het niet kunnen omdat het je zus is, te dichtbij. Dan krijg je Anne en Anna...Anne en Annalie bijv. is net even anders en kan op zich wel, mocht je per se een Anna naam willen...
Wist je zus trouwens dat jij deze naam altijd al had staan voor jullie kindje? Vind het wel apart dan. Maar goed zou ook een andere naam kiezen (of als tweede naam ofzo) lijkt teveel op elkaar
Bah dit probleem gaan wij ook krijgen. Schoonzus heeft onze naam ingepikt en zit me ermee te treiteren dat als het een jongen word ze hem zo noemt. Aangezien ik mezelf voorlopig nog niet zwanger zie zal het wel janken worden. Ik ga mijn kind dan namelijk niet dezelfde naam geven.