hallo allemaal, wij zijn bezig met zwanger worden. maar ik kijk wel erg uit met wat ik eet of drink houden jullie al rekening met eten wat wel en niet mag en met alcohol? hebben jullie dat ook?
Ik wel met alcohol, met eten en drinken nog niet tot ik een positieve test heb... Helaas hou ik met roken ook nog geen rekening, probeer al wel te minderen en zodra er hopelijk een positieve test komt stop ik
Sinds ik gestopt ben met de pil drink ik geen alcohol meer. Eten pas als er een positieve test is. Dit kan maanden duren, en ik hou toch wel van sushi etc
ik hou wel rekening met alles.. maar soms drink ik wel iets van alcohol maar ik let zeker wel op.. meestal 1 of 2 glaasjes.. als ik denk dat het kan.. en vooral en zeker niet rond me eiersprong.. en met eten houd ik zo ie zo wel rekening ik lust ook niet alles..
Ik ben afgelopen juni gestopt met roken en ik ben een stuk minder gaan drinken. Qua eten hou ik er niet zoveel rekening mee, vooral omdat het pas problemen op kan leveren als je een gedeelde bloedbaan hebt met je baby volgens mij...
ik hield er ook rekening mee, maar begreep dat er de eerste 5 weken nog geen bloedband is met de baby, dus dat er dan weinig mis kan gaan. Ik let dus nu wat minder op mijn eten, maar blijf wel voorzichtig met alcohol tussen mijn ei en menstruatie.
oke, fijn dat we zo allemaal wat weten.. dan ga ik er ook iets minder rekening mee houden.. kan ik donderdag en zaterdag toch wel een glaasje alcohol pakken om me verjaardag en misschien wel op een geslaagde examen.. dan is me stresstijd ook weer voorbij.. en ik ben er ook te veel mee bezig.. jullie ook?
In het begin (voor 1e zwangerschap) hield ik er wel rekening mee. Maar toen ik na bijna een jaar nog niet zwanger was, ging dat wel vervelen. Dus ik heb daarna gewoon alles gegeten en gedronken tot de positieve test. En dat ben ik de zwangerschappen erna gewoon blijven doen.
Ik rook en drink niet dus dat scheelt! Verder ben ik vast begonnen met foliumzuur slikken. Verder probeer ik wel beetje te letten op gezond eten maar dat lukt wel redelijk.
Hallo, Ik ben zeer kort geleden gestopt met de pil. Ik let wel op mijn eten en alcohol. Ook ik weet niet echt of dit al nodig is? Meetsal duurt het toch 6 maanden of langer eer dat je zwanger raakt?!
@Shunshine: Het kan de eerste maand raak zijn, maar het is ook niet raar als het een jaar of langer duurt. Je bent nu nog aan het ontpillen, dus waarschijnlijk duurt het inderdaad nog wel even. Maar het is ook best mogelijk dat het binnen een half jaar al wel raak is. Slik je al foliumzuur? Het advies is om daar al mee te beginnen voor je zwanger bent. Het verkleint de kans op een open ruggetje behoorlijk.
@tupp bedankt voor je reactie. Foliumzuur ben ik direct mee begonnen toen ik stopte. Dit was op eigen initiatief want toen ik mijn huisarts vroeg "wat te doen als ik stop met de pil om zwanger te worden?" Kreeg ik als antwoord " niets gewoon stoppen" ik zei " moet ik geen foliumzuur nemen?" Huisarts zei "dat kan" Ik vond het een beetje vreemd.
Nooit rekening gehouden eigenlijk voor ik postief testte. Anders kan je misschien heel lang geen glaasje meer drinken. Nu heb ik zaterdag een feestje en ben net zwanger. Gelukkig zou ik sowieso al bobben dus niemand merkt dat ik niet drink
Ik drink alleen als ik ongesteld ben, of net geweest. (eerste van mn cyclus ongeveer) Eten let ik wat minder op, ik eet geen filet maar een biefstuk of zalm dan weer wel. Volgens mij maakt het ook niet veel uit hoor, het is ook puur mijn eigen gevoel dan.
net als smnee drink ik alleen alcohol tijdens mijn menstruatie en vlak erna! Rood vlees en dergelijke eigenlijk hetzelfde verhaal, maar ben daar wel iets makkelijker mee! Mijn vriend en ik hebben de afspraak dat we uit eten zullen gaan elke keer als ik ongesteld wordt (zodat we iets leuks hebben tegenover het niet-zwanger-zijn ) en dan neem ik wel een lekker glas wijn!
gefeliciteerd! BlossomBaby dat is een leuke oplossing helaas ga ik dat bij me man er niet inkrijgen.. maar goed.. verzin er zelf wel wat op me eigen te verwennen met iets lekkers.. chocolade ofzo omdat het dan mag
Ik drink ook tijdens en na menstruatie. Verder slik ik foliumzuur en eet ik geen roofvis. Maar eten pas ik verder alleen aan na eisprong, dus niet de hele tijd.
@piemie. Gefeliciteerd. Spannend hoor! Wat een goed idee. Ik kan namelijk zo genieten van rood vlees met glaasje wijn en als ik dat dan doe tijdens menstruatie. Dat is misschien voor mij ook wel een idee het aanpassen na de eisprong. Dan valt het bij de omgeving ook niet zo op. Wel erg gemakkelijk en leerzaam om elkaar ideeën, ervaringen te lezen en te delen. Bedankt!