Je raakt zwanger, hebt plannen om zwanger te worden en dan ga je natuurlijk over namen nadenken. De reden waarom ik het vraag is dat mijn man ik een kinderwens hebben en ook kwamen namen ter sprake. En nog geen paar dagen nadat we dat naar elkaar uitspraken werd er toevallig hier in het dorp een kindje geboren met een van de namen die we mooi vinden. Bij ons is het nog lang niet aan de orde en veranderen we vast nog tig keer. Maar wat zouden jullie doen? Hebben jullie het weleens meegemaakt?
Niet meegemaakt van heel dichtbij, wij wonen in een boeren dorp waar de namen Lotte,sanne enz standaard zijn. Jaylin is hier dus totaal iets anders. Maar verder op in de kennissenkring kwamen we ineens wel 8 kindjes tegen die zo heette ! Sommige vlak voor onze dochter geboren en andere daarna. Wel vaak met een andere spelling, maar dezelfde uitspraak.
Yep, dochter van mijn broer heeft een naam die maar 1 letter verschilde met onze droomnaam voor een meisje. We hebben even gebaald en hebben daarna een hele mooie naam op internet gezocht en gevonden. Als de relatie wat verder weg was geweest (lees vrienden of verre familie) dan hadden we waarschijnlijk wel de eerste droomnaam gehouden.
Nog niet meegemaakt maar voor ons staan de namen vast. Al gebruikt de koning ze, wij veranderen niks.
Yip... Op mn werk kwam een kindje met de naam die ik altijd al wilde gebruiken als we een dochter zouden krijgen... Nou, nu vind ik hem niet leuk meer...je hebt dan toch een associatie met een ander kindje he?
Ja Liv hoor ik vaak in de omgeving maar dat kan mij niks schelen eigenlijk. Lemmy daarentegen hoor je nooit.
Gelukkig niet, bij de meisjes naam wel, maar mochten we nog een meisje krijgen houden we de naam wel. (Denk ik) Ik zou hem niet veranderen omdat het 'ver weg' is. Staat de persoon dicht bij verander ik hem wel, omdat ik het niet leuk vind om dezelfde naam te hebben xD
Niet meegemaakt, maar ik zou me er weinig van aantrekken als t wat verderweg is. Alleen bij close vrienden of natuurlijk in nabije familie zou ik t anders doen.
Goh ik heb eens gezocht op mijn zoons naam en toen kreeg je over de jaren het aantal kinderen. En ook hoeveel nu in totaal. Heb toen gezocht op term hoeveel kinderen geboren met naam..... EN toen stond het totaal in Nl erbij.
Mijn dochter wat er aan komt zijn er 117 met deze naam. En maar 1-4 in M'tricht waar ik woon. Mijn zoon is de enigste in M 'tricht
Ik kan nergens de naam invullen, wel of ik per provincie of per gemeente eil zoeken maar de naam ho maar
NVB : voornaam Seyhan rechts waar nu mijn zoon zijn naam ingevuld is, je zoontje zijn naam invullen±'