toevallig hebben mijn man en ik een roepnaam met dezelfde voorletter. puur toevallig heeft ons eerste kindje ook een naam met die letter, dat vonden we nu eenmaal de mooiste naam. nu hebben we voor het 2e kindje een mooie naam maar mijn grootste twijfel is dat het wederom dezelfde letter is! zo m'n best gedaan om iets te vinden zonder die letter is nog niet gelukt (al vind de familie dat lullig voor t beebje haha, de enige met een andere letter ) in officiele namen heb ik andere voorletters overigens, en eventueel zou het 2e kindje een 2e naam kunnen krijgen zodat het niet exact dezelfde voorletters heeft als zijn broer, maar toch! zouden jullie rekening houden met dat je 4 roepnamen zou hebben met dezelfde voorletter, of niet? afgezien van de voorletters lijken de namen overigens niet op elkaar (gelukkig 8))
hoi hoi, onze oudste en jongste zoon hebben dezelfde voorletter als hun vader. gewoon omdat wij dt de mooiste namen vonden. ze hebben wel een tweede naam erbij,zodat we weten voor wie er post is enzo. mijn dochter en ik hebben overigens niet dezelfde voor letters. dus als jullie het mooi vinden ,gewoon doen! groetjes Diana
Als het DE naam is voor jullie zou ik het zeker doen. Als onze 2e een jongen is krijgt het waarschijnlijk dezelfde voorletter als z´n broer. een meisje krijgt dezelfde voorletter als mijn man. Groetjes, Nelly.
Zoiets zou ik niet mijn keuze laten bepalen! Gewoon doen wat je mooi vindt, zelkfde voorletter of niet!
hahaha zo worden wij nu ook vaak als gezin bij de voorletter genoemd (daarom vonden diverse familieleden het ook niet leuk als 1 kindje daar van af zou wijken ) ik had eigenlijk verwacht dat mensen het heel vreemd zouden vinden
dat idee zou ik ook hebben: jullie 3 de zelfde letter en dan je 2e kindje niet? Beetje sneu en dat het toevallig zo uitkomt is alleen maar hartstikke mooi meegenomen . Ik hoor ook weleens andersom. Van; ik wil perse die ene letter, maar daar kunnen we geen leuke naam mee verzinnen...
Heel herkenbaar hoor. Wij hebben allemaal een voornaam met een D. Eigenlijk was Damian gewoon toeval, het was de leukste naam die wij tegenkwamen en stond zelfs al vast voordat ik zwanger was. Maar nu ben ik zwanger van nr2. En de één zegt, het word toch wel weer een D he anders valt ie buiten de boot. En de ander zegt het word toch niet weer een D. En wij? wij zijn al blij als we een naam vinden die we leuk vinden met of zonder D
Wij beginnen ook allemaal met dezelfde letter, behalve mijn zusje. Die werd daar altijd mee 'geplaagd' dat ze er niet echt bijhoorde door haar andere letter: zielig! Ik zou gewoon de naam nemen die je leuk vindt en dan een tweede naam om de initialen anders te maken. Is namelijk niet alleen handig ivm post, maar ook later is het qua financien makkelijker.
Als je zorgt voor een 2e naam, kun je gewoon dezelfde 1e letter geven. Maar als beide kindjes maar 1 naam hebben, dan zou ik het zeker niet doen verwarring met i.v.m. post, bankafschriften, etc. Ik ken een gezin met 4 kinderen. Alle kinderen hebben dezelfde voorletter. Dat bleek in de praktijk dus heel lastig met de post!
ik vind het wel een leuk idee, ik zelf heb ook een naam met dezelfde voorletter gekozen als ik zelf heb. toevallig hoor. alleen ik heb nog twee doopnamen en ons kindje heeft maar 1 naam. dus dan zie je toch wel van wie de post is haha. en anders maak ik de post open en zien we het vanzelf wel toch... groetjes
'Jalea' (goh dat ik jou nu hier tegenkom ik herken je wel hoor haha) Ik vind het juist wel leuk, allemaal dezelfde voorletter, al is het in de praktijk inderdaad toch wel lastig m.b.t post enz.. Als je een leuke naam weet met desbetreffende letter, gewoon doen toch..! Jullie 'bijnaam' als gezin wordt er alleen maar 'smakelijker' van als je begrijpt wat ik bedoel hahahaha! Moet ik helpen zoeken? Liefs