Hallo Ik heb een vraagje want iedereen verteld een ander verhaal. Ik ben net ongesteld geweest, om precies te zijn werd ik het Maandag avond afgelopen week. Gisteren ben ik voor het eerst begonnen met anticonceptie (de pil) Ik mocht vanaf dag 1 dat ik ongesteld werd beginnen met de pil tot 7 dagen daarna. Ik koos voor de 7e dag anders werd ik weer zo snel ongesteld. Ik moest alleen een week lang voorbehoedmiddelen gebruiken want de pil was dan nog niet veilig. Uitgerekend Zondag is mijn condoom gescheurd en ik zou gisteren beginnen met de eerste pil. (heb ik ook gewoon geslikt) Nu hoorde ik dat je de morning after binnen 72 uur kan slikken dus ik kan hem morgen nog halen en dan ben ik nog op tijd. Het klinkt heel raar, maar ik voel me sinds de condoom is gescheurd zo zwanger... (Dat had ik niet eens toen ik zwanger was.) Ik had gelijk weer een beetje ongiekrampen, ik ben misselijk en soms steken in mijn borst. Ik denk dat ik het mij inbeeld omdat ik gewoon bang bent, en nog niet toe ben aan een tweede kindje.. Je kan toch niet op het moment van bevruchting gelijk aan je lichaam voelen dat het raak is? Klopt het dat ik in de gevarenzone zit? Of was dat juist de laatste week van je pil? En de morning afterpil kan na 72 uur nog slikken? Want veel mensen zeggen namelijk 48 uur? En wat voor werking heeft dat op mijn lichaam? Sorry voor het verhaal. En ik hoop dat het niet raak is bij mij, maar wel bij jullie allemaal. Het is een beetje ongelukkig om dit hier neer te zetten misschien, ik wist alleen niet waar ik het anders moet doen. Gr
Ik denk niet dat je in de gevarenzone zat want het was pas de 6e dag? Nu zijn de wonderen de wereld nog niet uit dus je weet het niet zeker. Echter dat je zwanger voelt lijkt me sowieso te vroeg! Misschien heb je juits nu je eisprong en voel je je mede daardoor zo. Hbe geen ervaring met de morningafter pil. Anders bel je even je huisarts wat je het beste kan doen. Succes meid hoop voor je dat je niet zwanger bent!
Ik zou het overleggen met de huisarts of het nog zin heeft na 72 uur een morning after pil te nemen. Ik weet uit ervaring dat je van een keer een gescheurd condoom zwanger kan worden. Ik dacht, ach dat valt wel mee, de kans is zo klein. Maar dus toch. (Inmiddels )heel blij mee hoor! Maar goed, als je er echt niet aan toe bent, zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en een morning after nemen, mits dat nog zin heeft. Het bepalen van de gevaren zone is zo lastig. Sperma kan ook nog blijven leven, dus zekerheid heb je gewoon niet.
Als ze een eisprong heeft dan is ze dus niet beschermd tegen zwangerschap. Door de pil krijg je namelijk geen eisprong. Maar zo snel kun je eigenlijk nog geen zwangerschapsklachten hebben. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een morningafterpil gaan halen. Dan hoef je niet meer ongerust te zijn. X
De MAP kun je idd tot 72 uur na de onbeschermde sex innemen, maar! let er wel op dat deze dan niet meer 99% betrouwbaar is (100% is hij nooit) hoe langer je wacht des te groter is de kans dat het niet werkt. Als ik het zo lees zou ik denken dat je idd in de gevarenzone zit, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je al meteen kunt voelen dat je zwanger bent. Denk dat dat idd van je angst af komt, maar zeker weet ik dat natuurlijk ook niet