Binnenkort word onze zoon 5, en dacht dat het misschien wel leuk was om lego te geven. Maar wat is leuk om mee te beginnen? Zijn er "makkelijkere" sets ?
Junior sets zijn makkelijk. Al speelt zoon van 4 jaar met alle sets hij die mooi vind maar hij speelt dan ook al vanaf 3 jaar met lego Dus ik kijk niet meer naar de leeftijd op het doosje maar naar wat hij leuk vindt.
Ik heb gekeken naar wat hij leuk vindt (politie). Het bouwen gaat prima, het moeten zoeken van de stukjes vindt hij niet zo leuk, dus dat doe ik dan vaak voor hem.
Hij heeft playmobil maar speelt daar niet mee, alleen met de auto's die daarbij zitten. Wilde nu dan van lego ook iets met voertuigen/auto's halen. Laatste tijd is hij ook met duplo dingen aan het maken.
Hier heeft hij sinds Sinterklaas wat Lego. Gewoon Lego city, de junior leek mij voor onze zoon wat te eenvoudig. Hier is hij vooral continue aan het bouwen, spelen doet hij er eigenlijk niet mee. Hij pakt een voertuig uit de bak, haalt het helemaal uit elkaar, met boekje ernaast bouwt hij het weer op en begint dan weer aan een volgende. Hij heeft hier nu de vrachtwagen transporter met helikopter, een tractor achtig ding en wat losse autootjes.
Lego junior had onze zoon toen hij 3 werd gekregen. Ik zou kijken naar waar zijn interesse naar uit gaat (politie, brandweer, Ninjago etc.) en dan iets voor zijn leeftijd (staat op de doos) uitkiezen. Of een grote doos met allemaal verschillende losse blokjes, dat vind onze zoon ook heel leuk.
Onze zoon is net vier en heeft twee lego junior sets gekregen en een aantal lego city. De junior sets waren wel al best eenvoudig, dus ik zou voor een 5-jarige gewoon de city kopen
Inderdaad lego juniors. Ons zoontje heeft twee van die koffers met lego erin. Superhandig. De rode van de brandweer en een gele met 'algemene' steentjes.
Hier ook de Lego Juniors. M’n zoontje is vorige maand 4 geworden en speelt heel graag met z’n luchthaven doos. Welke ook een hit zijn hier, kleine doosjes Lego Classic. Kleine bouwwerkjes die ermee gemaakt kunnen worden.
Mijn 3 jarige bouwt met ons de lego junior dingen, je hebt er van cars of met dino’s. De blokjes zijn groter, en het is makkelijk in elkaar te zetten. Onze 5 jarige maakt allerlei lego, wij hebben pakketjes uit de lego city reeks van 4-7 jaar, en dat lukt hem meestal zelf. Maar hij is het meest enthousiast als hij met allerlei blokjes een eigen bouwwerk mag maken, dat kan met lego classic.
Onze zoon heeft voor zijn 4de verjaardag junior gekregen, hij is heel goed in bouwen, als je zoon ook handig is met bouwen zou ik kijkem voor gewone setjes Wij kijken ook wat hij leuk zou vinden en niet naar de leeftijd. Grote setjes bouwen we zelf mee, nou ja wij zitten er naast en hij bouwt stap voor stap en ook grotere setjes gaat prima. Wij helpen hem met welke stap hij is en eventueel pakken we de stukjes.