Welkom kleintje!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Diddeltje, 1 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Hoi hoi dames!!

    het is alweer even geleden en ben ondertussen alweer 24 weken zwanger.
    Toch wou ik het melden, dit omdat bijzonder blijft. Dit kleintje is via de natuurlijke weg gekomen.
    Geen medisch traject, was niet helemaal de bedoeling, maar toch meer dan welkom
    Na een mislukte tp in april, kwam alles stil te liggen door Corona. Weer op de wachtlijst en dit werd alleen maar langer omdat er geen behandelingen meer werden ingepland. Bewust gekozen voor even geen hormonenspul in mijn lichaam. Afgelopen jaren hormonen gespoten, pil en dat wou ik even niet meer.
    Rust en alles in balans en de hoop dat we in november/december weer konden starten.
    Maar ja toen bleef menstruatie uit:rolleyes:, ik had niet verwacht, meestal zegt men je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Ik kan gewoon via natuurlijke weg zwanger raken, maar deed icsi/pgd om mijn erfelijke aandoening niet over te dragen. 50% kans dat dit kleintje het heeft, maar we hebben het geaccepteerd. Zie het wel en hoop dat het allemaal meevalt. Ik ben ook gelukkig en kan er prima mee leven. Men weet alleen niet als kleintje het heeft in wat voor mate, dit zal dan met de jaren zichtbaar zijn.

    Maar we zien het vanzelf, nu genieten en dit kleintje verwelkomen in januari 2021:)
     
  2. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat spannend!
    Mag ik vragen om wat voor soort erfelijke aandoening het gaat?
     
  3. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Ja hoor, ik heb zelf neurofibromatose type 1. Afgekort nf1. Het is een neurologische aandoening. Verloop is grillig. kan alle kanten opgaan. Ik heb zelf er weinig last van.
    maar ja dat bied geen garantie. Omdat het zo grillig is en je er ook wel heel veel last van kan hebben, denkend aan, tumoren, grotere kans op kanker, autisme, epilepsie, leerstoornis, scoliose, hebben we keuze gemaakt om medische molen.
     
  4. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ah vandaar. Ja dat kan ik wel begrijpen. Ik hoop voor jullie dat de kleine bij de 50 procent zit die het niet heeft.
     
  5. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Eerlijk.. ik schrik er best van dat je het risico durft te nemen dat jouw kind straks met een lichte of zware "afwijking" zit voor de rest van zijn of haar leven.

    Uiteraard hoop ik dat de kleine gewoon gezond is.
     
  6. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Wat onnodig om dit te schrijven. Zo te lezen heeft ts een periode doorgemaakt van zorgen en heeft ze er nu vrede mee en kijkt ze naar dit kindje uit. Haal dat dan alsjeblieft niet neer :)
     
  7. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Wat is jouw probleem ?
    Ik mag toch mijn mening geven of niet dan ?

    En verder zeg ik toch ook dat ik ook hoop dat de kleine niks heeft. Amen. :thumup:
    Was je even vergeten dat we in een vrij land leven?tenminste
     
  8. Dass

    Dass Lid

    21 aug 2020
    73
    77
    18
    Vrouw

    Dat we in een vrij land leven betekend niet dat je altijd alles hoeft te zeggen wat je denkt. Ik zit zelf ook in een pgd traject en dat is echt zwaar. Ik zie in het onderschrift dat to al meerdere puncties heeft gehad is al jaren bezig is met haar wens. Ik snap haar keuze om dit cadeautje te laten komen. Het traject is slopend en heb echt respect dat ze het zo lang heeft geprobeerd op deze manier.

    @Diddeltje gefeliciteerd! En hoop dat de kleine gezond is! Geniet ervan.
     
    YellowEyes en Nr3 vinden dit leuk.
  9. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    dank voor je woorden, het is inderdaad een heftig en zwaar traject.


    @Mila1988 de kans is aanwezig klopt, maar ja zoals gezegd lange weg en dit kindje weghalen omdat misschien nf heeft kon ik ook niet. Klinkt allemaal erg, maar ik ben zelf ook gelukkig en gewoon afgestudeerd, werk in de zorg. Weet dat ik mij hoeft verantwoorden maar krijg toch dat gevoel. Dit kindje is zo meer dan welkom en we zien wel wat er op ons pad komt.
     
    Nr3 vindt dit leuk.
  10. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie kleine wonder! Fijn om te lezen dat je er zo positief instaat. ♡
     
  11. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Gefeliciteerd! Wij zaten toen in dezelfde groepje van juli 2018.
    Ik ga duimen dat je kindje gezond is en geniet van de zwangerschap:)
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wauw, wat mooi! Ik herinner je naam nog wel van hier op t forum. Gefeliciteerd! Hopelijk een gezond kindje voor jullie, of dat het anders mee valt qua aandoening. Goede zwangerschap nog gewenst verder!
     
  13. 3mooiekids

    10 jul 2014
    26
    1
    3
    Ik voel me geroepen om te reageren, zeker op de opmerking van @Mila1988.
    ik vind het nogal een harde opmerking van je. En doet mij als moeder van een kind met een “afwijking” (hoewel ik dit zelf niet zo zie) zijnde best verdriet.
    Er kan zoveel “mis” gaan tijdens de zwangerschap en/of bevalling. Het blijft altijd een risico .
    Wij hebben een zoon van 7 met NF1, wij wisten dit niet van tevoren, ondanks de combinatietest die we hebben gedaan (ze kunnen nog lang niet alles zien van tevoren) Maw het was een spontane mutatie. We kwamen er pas na 3 maanden achter doordat hij café-au-lait vlekjes kreeg.
    Het is een vrolijk bijzonder mannetje, die wel op een speciale school zit, maar verder gelukkig is. En gelukkig tot nu toe nergens last van heeft. Ja soms is het zwaar met hem ja, maar ik had hem voor geen goud willen missen.

    @Diddeltje ik hoop dat je ondanks je zorgen toch kan genieten van deze bijzondere tijd en hopelijk is hij/zij gezond, en zo niet dan komt het ook vast wel goed met zijn/haar eigen moeder als ervaringsdeskundige.
     
    Diddeltje vindt dit leuk.
  14. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

    Dankje voor je woorden. Ik zie het ook niet als een afwijking hoor! 50% kans dus kan ook zo maar niet. We zien het wel!
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.144
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En ik begrijp heel goed dat je het kindje niet laat weghalen hierdoor, zeker als je al zo lang bezig bent. En ik denk dan ook: dan was het toch voorbestemd dat het kindje via de natuurlijke weg kwam ❤
     

Deel Deze Pagina