Wellicht opname 27 wk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    #1 Dani27, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt: 14 apr 2015
    Hey dames

Gister weer in het zkh geweest ivm weer bloedverlies.
    Dit gaat al vanaf week 19 zo.

Thuis lig en zit en hang ik veel maar mocht van de gyn wel af en toe rondlopen en gewoon douchen etc.
    Mijn baarmoederhals wordt wekelijks gemeten maar dit willen ze nu alleen nog maar uitwendig doen. Dit is wel minder nauwkeurig.

In week 19 was de meting 3.7. Vorige week 3.3 uitwendig en gister 2.9 uitwendig.
    Volgens de gyn kan er qua meting best een verschil inzitten en zegt het niks.

Echter is hij niet gerust op de bloedingen. Ik mag er rekening mee houden dat ik 1 deze dagen opgenomen wordt.
    Enerzijds vervelend maar nu om de 2 dagen naar het ziekenhuis zorgt ook voor stress.
    Ik ben contini bang dat ik te laat ga zijn..
    Longrijping duurt nl 48 uur..
    Morgen weer controle en dan hoor ik meer.

Ik heb ook helemaal geen grote buik en ben daardoor ook bang dat de kleine niet zo groot is.
    Dat wordt morgen ook bekeken geloof ik. Waar ik een beetje mee zit is dat ik bijna niks meer durf..maarja de hele dag liggen dan zit ik weer met trombose in mn hoofd.

Misschien heeft er nog iemand tips of een positief verhaal?

2. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Jee wat pittig meis en wat een onzekerheid!
    Ik heb er geen ervaring mee, dus helaas geen adviezen, alleen de cliche "pas goed op jezelf en luister naar je lichaam". Al neem ik aan dat je dat zeker al doet ;)
    Hopelijk blijft je kleintje nog even plakken. Gelukkig ben je de 24 weken grens voorbij, maar toch..mama's buik is toch het beste.

Heel veel sterkte en succes! Blijf plakken gupje!

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Is er ook een oorzaak voor de bloedingen gevonden? Opname is echt niet leuk maar wellicht beter voor jou en de baby. Ik ga ervan uit dat zodra je baarmoedermond nog korter word en de baarmoeder ook geprikkeld raakt dat ze zullen starten met longrijping. Maar ik hoop dat je het uit kunt zingen tot minimaal 37 weken!

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi dames

Bedankt voor jullie reactie.

Er is een oorzaak denken ze. Ik heb schaafplekjes op mijn baarmoedermond waardoor er bloed ontstaat ondanks rust.
    Ik blijf buikpijn houden door het bloed.

De gyn vind niet dat de hoeveelheid bloed daarvsn kan komen..ook omdat er kleine rode stolseltjes bij zitten.
    Maar de placenta lijkt goed en er is uitgebreid gekeken naar van alles.

Eerlijk gezegd hoop ik op een opname..niet dat ik wil dat de baarmoederhals verder inkort maar omdat ik doodsbang ben signalen te missen.

Bij bruinverlies en krampjes bel ik bijv. Niet want dat hoeft niet zeggen ze. En toch...wat als?

Dus bel ik bij veel pijn of rood/roze bloed. Meestal roze.
    Dit is elke week inmiddels. Het lijkt niet echt volledig te stoppen. Bij 20 en 22 weken heb ik ook weleens een week geen last gehad. Nu blijft het bruin afgewisseld met nieyw bloed.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey meis,

Ik begrijp je volledig! Ik wou eigenlijk dat ik in jouw schoenen stond bij de 1e. De VK vond de bloedingen niet interessant genoeg om me door te sturen.. daardoor ben ik met 26 weken bevallen. Onze dochter maakt het goed maar wat een hel!
    Ze houden je goed in de gaten en hebben ze maar iets het idee dat de bevalling niet lang op zich last wachten zullen ze er alles aan doen om je beeb gezond ter wereld te brengen. Bij mij ging het heel acuut kwam binnen met 2 cm ontsluiting en doorhangende vliezen en een week weten te rekken incl alle rijpingen etc. Dus denk met alle aandacht die je nu krijgt he ruim op tijd bent mocht je baby te vroeg komen.
    Je doet het heel goed meid lekker rustig aan doen en probeer je hoofd koel te houden.
    Met de manier waarop je het nu doet heb je enorm veel kans om het nog heeeel lang uit te houden.
    En wat betreft je baby, als de groei niet goed was hadden ze je daarover al ingelicht.
    Bij mij waren de alarmen voornamelijk het slijmerige bloed wat inneens kwam, dat was dus de slijmprop. Verdenk je dat dit tevoorschijn komt, bellen!
    Ik wens je alle geluk! Ik hoop dat jij HET succes verhaal word :)
    Heel veel liefs!

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Wat trouwens is blijven hangen is dat de gyn tegen de vk zei dat de ctg in principe prima was. De hartslag was niet heel variabel maar dat hoefde ook niet met deze termijn dus hij had geen bezwaren.

Ik heb natuurlijk weer gegoogled..het hoort variabel te zijn.
    Wil dit morgen wel navragen..

7. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt voor je positieve reactie lala :)

Jullie dochter maakt het dus goed? Wat fijn zeg..
    Hoe lang heeft ze in het zkh moeten blijven?

Ik snap alleen niet zo goed van die ctg..beeb is heel actief nl.

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nou het was een slopende weg van 3 maanden. Een dag na de uitgerekende datum mocht ze mee naar huis. Helaas geen schadevrije weg.. ze moest geopereerd worden en er komt er nog 1 aan maar die is niet heel zwaar. Ik ga absoluut niet beweren dat het vanzelf is gegaan en ik wens het niemand toe om een extreem prematuur kindje op de wereld te moeten zetten. Maar je bent onder controle, ze weten van je en als er maar ook iets is grijpen ze in! Hebben ze het met je ook over een cerclage gehad? Misschien is dat wel interessant voor jouw geval als je baarmoeder verder verkort.
    Bij mij willen ze dat alleen doen als mijn baarmoedermond onder de 2,5 komt.
    Maar je bent al een eind en iedere week verder is er week 1 :) Blijf zo door gaan en twijfel je, bel dat ziekenhuis!
    Je bent heel goed bezig hoor! X

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh en ctg meet ook baarmoederactiviteit vandaar dat je daar even aan moest denk ik.

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Maar hadden ze niet verder moeten kijken omdat de ctg van de baby niet heel variabel was?

Deze hoort toch juist erg variabel te zijn?

Een cerlage..nee hebben ze nog niet over gesproken. Ze blijven ook vrij positief tot zover.
    Het is alert blijven continu..

11. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Geloof me meid als ze zich zorgen maakte over het welzijn van je kindje hadden ze daar geen doekjes omgewonden. Zo zijn ze gewoon niet.
    Inderdaad blijf alert en dan kan je op deze manier echt je a term halen!
    Bij ons is het ook spannend hoor, afwachten en nog eens afwachten. En veel controles. Hopelijk blijft dit manneke nog lang zitten! Rond de 25 weken zal ik wel extra gespannen zijn maar we hebben er vertrouwen in!
    Mocht je verder nog dingen willen weten je mag me altijd pb sturen hoor!
    Nogmaals alle geluk! Liefs

12. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Kan me voorstellen dat je het spannend vind.

Ben jij bij je dochter ook vervoerd naar een ander ziekenhuis?

Liefs

13. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ik zat trouwens met 21 weken ook met samengeknepen billen hoor..

Als je die 24 eerst maar voorbij bent he

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja ik ging met 25 weken naar de VK omdat ik eiste dat ze gingen kijken want ik voelde me echt niet goed. Daar een flinke oops gemerkt en moest van ze naar het plaatselijke ziekenhuis. Ze hadden me daar al eigenlijk moeten laten ophalen door de ambu maarja.. ook geen verassing prutsers.
    In het plaatselijke ziekenhuis bleek de ontsluiting echt een feit en kreeg direct de longrijping en 2 infusen met weet ik niet wat erin allemaal. En door naar het dichtstbijzijnde academische ziekenhuis.
    Ik hoop echt dat dit ons word bespaard dit keer!

Ik ben nu trouwens 20 wkn en 2 dgn die banner klopt niet hihi
    Dus kan nog alle kanten op! En inderdaad ik wil zooooo graag 5 weken verder zijn! Maar meer dan rustig afwachten kunnen we niet doen.

15. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Belachelijk dat ze zo lang gewacht hebben bij jou. Heb je in deze zwschap ook bloedingen?

Ik probeer positief te blijven maar soms ben ik zo bang dat ze opeens niet meer leeft in mijn buik.

Gister moesten ze echt zoeken naar haar hartslag. Bleek dat ze weggedoken onderaan lag..

16. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28

17. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dankje mijnxander voor je reactie

Ik draag geen steunkousen nee. Zal het morgen bespreken bij de gyn.

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Klopt hoor wat ze zeggen, met dit termijn hoeft een CTG nog niet heel variabel te zijn. Heeft puur te maken met de rijping van je kindje. Hoe verder hoe meer variabels er op een CTG te zien moet zijn. Don't worry! De artsen nemen echt geen risico. Als ze denken dat je kindje het niet meer fijn heeft in je buik gaan ze echt wel ingrijpen!

19. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dankje baukje..ik maak me zoveel zorgen over van alles.

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Begrijp het wel hoor. Ik weet wat het is om geen onbezorgde zwangerschap te hebben. Al is mijn verhaal heel anders, maar heb vaak ctg's gehad en heel veel gesprekken met gynaecologen en kinderartsen. Dus weet er helaas wat meer van dan me lief is eigenlijk..

Deel Deze Pagina