Op vakantie met een bijna 2 jarig kind

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Antje88, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Goedemorgen!

Wij gaan begin augustus naar Italië op vakantie met de auto. Ons zoontje is dan bijna 2 jaar. Vorig jaar kroop hij en kon hij nog niet lopen, nu rent hij natuurlijk alle kanten op. Het is een grote avonturier en soms een ongeleid projectiel 😜 Wat zijn jullie ervaringen met een kind van bijna 2? Mijn moeder begon over een tuigje, zodat jezelf wat meer rust hebt ofzo, maar dat zie ik niet zitten en mn zoontje kennende ook niet.

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hangt erg af van waar je zit. Afgrond? Water? Ook hier hebben wij zo'n ongeleid projectiel rond lopen. We zijn net terug van vakantie en gemerkt dat hij zo'n nieuwe locatie ook wel weer spannend vindt en veel in de buurt blijft en veel samen wilt spelen. We hadden z'n bal en fiets mee. Tuigje begin ik niet aan, maar zou ook geen locatie opzoeken die veel gevaar met zich mee brengt.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.179
    4.492
    113
    Als je het zelf fijn vindt kun je zo'n tuigje nemen. Zelf zou ik dat niet doen, wij hebben vorig jaar onze toen 2 jarige gewoon rond laten lopen op de camping en als we ergens waren, was in spanje. Als het echt te moeilijk was om hem in de gaten te houden op drukke plekken ging hij in de buggy of op de schouders/nek.
    Het is al spannend op een nieuwe plek, misschien loopt jullie kleintje dan ook wel minder snel weg, en voor ons hoort het ook wel bij opvoeden, dat hij gaat leren luisteren, dus dat je 300x zegt, nee nu hier blijven...etc. Hoe vermoeiend dat ook is! Succes en geniet van de vakantie!

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hadden een stacaravan van eurocamp met terras met een hekje dat afgesloten kon worden, ideaal!
    Mss zijn er optis?

5. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Een tuigje vind ik ook niks! Snap opzich wel dat mensen het doen, maar ik vind het er altijd een beetje zielig uit zien. Ons zoontje gaat sowieso in de buggy als we naar drukke plekken gaan. Ik denk dat we het gewoon moeten gaan ervaren. Het scheelt dat we met meerdere gaan, dus die kunnen ook een oogje in het zeil houden en idd wie weet blijft hij bij ons omdat het onbekend terrein is 😉

Thanks voor de reacties!

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb onze dochter zoet kunnen houden met haar tablet en magic board als wij even ergens rustig wilden zitten. Aan het stand was ze lekker met haar schepjes en emmer bezig. Zij heeft echt iets nodig om mee bezig te zijn, anders rent ze ook alle kanten op :) Dus iets om hem er lekker mee bezig te houden? Iets waar hij gek op is

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    #7 EdN, 25 mei 2016
    Laatst bewerkt: 25 mei 2016
    Hier 2 ongeleide projectielen :). De jongste gaat op drukke of gevaarlijke plekken in de buggy. Maar verder hou ik er altijd wel rekening bij dat onze accomodatie zich een beetje leent voor lekker ongedwongen spelen. Nu gaan we bijvoorbeeld naar een ruime stacaravan op een autovrije camping. Het blijft natuurlijk een kwestie van opletten, maar in principe kan hier fijn gespeeld, gerend en gefietst worden. Als we ze even ergens rustig willen houden, bijvoorbeeld in een restaurant, dan mag de auto's vaak even een spelletje doen op onze telefoon en voor jongste neem ik wat speeltjes of kleurtjes mee.

8. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hadden wij vorig jaar ook, zo goed bevallen!! Dit jaar was dat voor ons een vereiste bij het uitzoeken van de vakantie. Geeft zoveel rust!

Collega van me gaat met de tent en neemt een rol gaas/hekwerk mee. Zet ze dan rond de tent met haringen vast, schijnt ook ideaal te zijn!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    waarom geen tuigje, je hebt hele leuke die eruit zien als een rugtasje. onze meid had toen ze klein was op vakantie een simpele zwarte. maar jeetje wat een uitkomst. kind was gek op lopen en vond het een crime inde wagen. dus jah als we langs drukte liepen ging ze in het tuigje en ze vondn het prima. het is niet zo dat we haar een stik in een weiland zetten ofzo. maar die kleine pootjes zijn zo weg. en dat was mij teveel risico.

wat je ook hebt , is zon armband die heb je beide om maar zit een soort van telefoonsnoer tussen. dan heb je miss minder het idee van een hond aan een lijntje. deze hadden we ook. maar met tuigje was er meer vrijheid vond ik.

en anders is het gewoon veel nee zeggen en miss aardig wat stresmomentjes hebben als hij wel ineens wegvliegt. of onder dwang in de buggy. als hij dit wel leuk vind moet dit geen probleem zijn natuurlijk

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier een iets jonger kindje, maar loopt al wel. Daarom ook het tuigje mee gehad op vakantie. Ook om een kinderstoel te creeren indien nodig trouwens. Uiteindelijk hebben we hem maar 1x gebruikt.
    Scheelt wel dat onze dochter gewend is om gedragen te worden. Dat was voor ons ideaal (we zijn naar Marokko geweest, een rondreis en de wegen zijn daar niet op buggy's berekend).
    Waar ben je vooral bang voor? Je zou een noodarmband met je telefoonnummer om kunnen doen. Verder op drukke/gevaarlijke stukken in de buggy/drager en op kindvriendelijje stukken lekker rond laten rennen (bijv grasveld op een camping, speeltuin etc)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Vorig jaar heeft onze zoon wel aan een tuigje gezeten op de camping. Met een lijn zolang als wij wilden. Hij kon gewoon over de hele plek lopen, maar verdween niet op de camping. Na 1 dag wist hij waar hij aan toe was en bleef over het algemeen binnen de plek en af en toe vergat hij het. Bij een dagje weg zat hij of in de rugdrager of liep hij aan de hand. Dan gebruikte ik het tuigje weer niet.

Dit jaar gaat het tuigje voor zoonlief wel weer mee voor op de camping, maar weet niet of we hem dit jaar o de camping nodig hebben. Wel gaan we naar de bergen en gaan daar ook wandelen, dus ook al zit hij dan in de rugdrager hij gaat wel mee. Voor dochter heb ik een rugtasje met looplijn, maar die luistert goed. Ze vind het ook gewoon een leuk rugzakje.

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik ben meer een zwembadfan dan een strandfan, maar met onze toen bijna 2 jarige zijn we alleen maar op het strand geweest. Sowieso is het water niet gelijk diep zoals een zwembad, met zand spelen is al een en al vermaak en het belangrijkste: op zand kunnen ze iets minder hard wegrennen dan op een vlakke ondergrond:D
    Verder om en om opletten zodat de ander even kan uitrusten.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb ook echt een hekel aan een tuigje. Maar toch gaat hij dit jaar mee voor onze jongste. Die loopt (lees rent) overal achteraan en naartoe, klimt overal in en op, ziet geen gevaar ed. Als ik nog enigszins een beetje rustig wil zitten af en toe dan is dit mijns inziens echt de beste oplossing. Ik houd hem met alle liefde in de gaten, thuis heb ik genoeg veilige plekken waar hij kan zijn als ik naar het toilet moet, eten maak, etc etc. Op de camping niet, daar is het een groot wegloop walhalla.

Maar ik vind het er niet uitzien. Nou ja so be it. Overigens gaan we hem alleen gebruiken in en om de caravan en bij het zwembad. Ik ga hem niet uitlaten, dat vind ik echt verschrikkelijk.

Bij onze dochter hebben we het nooit gebruikt of nodig gehad. Maar die was toen nog alleen en daarbij een stuk minder wild met weglopen en klimmen ed.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik begrijp niet goed waarom het op vakantie anders zou zijn dan als je thuis naar een stad of een pretpark oid gaat? Wat doet hij daar? Hoe reageren jullie dan? Hoe pakken jullie een stadsbezoek aan met jullie zoon? Hetzelfde lijkt me van toepassing op een vreemde bestemming.

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb ook (nog) geen ervaringen met een tuigje. Echter zitten wij daar ook over na te denken om deze aan te schaffen voor de vakantie.
    Onze dochter is dan 1,5, maar is echt een ontdekker. Ze wil vaak niet meer in de buggy, en wil alleen maar lopen lopen en lopen. Ik vind zo'n tuigje er inderdaad gek uitzien. Liever niet, maar je zou het jezelf nooit vergeven als je je kind uit het oog verliest. Wij gaan met een ander gezin, en hun dochtertje is dan 2 jaar en ook zo'n ontdekker. Zij zitten er ook over na te denken om een tuigje aan te schaffen. Misschien toch maar eens gaan kijken naar zo'n rugzakje.

16. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Je beschrijft onze zoon!! 😂

Shakes: Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen

Deel Deze Pagina