Weekendje Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Joycey, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien wel topic 294945045034023 hierover; maar nog niet voor mij - dus ik open hem toch.

Mijn lief en ik zitten er aan te denken om dit najaar (ja, dit jaar nog) naar Parijs te gaan voor een weekend.

Ik vroeg me af of hier forumleden zijn die ervaring hebben met een leuk hotel. Het mag een goedkoop-hotel-tip zijn, maar ook wel een luxueus-hotel-tip want ik weet eigenlijk nog niet welk van de twee we willen.

We zitten namelijk te dubben of we een goedkoop maar goed hotel willen, waarbij we gewoon daar slapen en verder niet. Of juist een luxueus hotel nemen met een jacuzzi (noem maar iets) waarbij we het er echt van gaan nemen. Het zou mijn eerste keer Parijs worden; mijn partner wilde eerst niet mee, maar ik heb hem over weten te halen en wil nu de boel gaan vormgeven. Maar hoe weet ik nog niet precies. Ik wil wel de typische Parijs-dingen gaan bezoeken en dus een toerist uithangen en zulks; dus daarom twijfel ik wbt het hotel. De kans is groot dat we niet zoveel op de hotelkamer te vinden zijn, maar als we er dan zijn, dan is luxe best cool.

Anyways, ik zoek ervaringen. Wat vinden jullie?

(extra: ons lieve kind gaat niet mee! Hij heeft een date met opa en oma)

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben al 2 keer in het Venice hotel geweest in Parijs.

Voordelen:
    -24 uurs receptie, er is gewoon altijd iemand, ook in de nacht.
    Ze helpen je ook geweldig met vragen.

-Dichtbij de metro, echt 2 minuten lopen en je bent er. Deze lijn verbind je rechtstreeks met bijvoorbeeld het Louvre en vanuit het Louvre lopen wij naar bijvoorbeeld Notre Dame, Dome des Invalides, Eiffeltoren of juist de andere kant op: Arc de Triomphe/Champs-Elysee.

-Heerlijke stortdouche, nette kamers

-Meerdere goede betaalbare restaurantjes vlakbij, bijvoorbeeld italiaans etc, maar ook een Mac. En een supermarkt tegenover en om de hoek!

-Goede WiFi

-Fijne, nette buurt + metro.

Nadelen:

-Duur ontbijt (8,50 p.p), maar wij ontbijten gewoon in de stad, vind ik veel gezelliger en ik eet nooit zoveel in de ochtend.

-Gehorig! Maar wij zijn alleen in de ochtend maximaal een uurtje op de kamer en in de avond een uurtje voor we gaan slapen..
    Heb bijvoorbeeld geen oordopjes nodig gehad.

Maar kijk gerust verder, hotelletjes uitzoeken is zo leuk werk!:D
    En Parijs? Gewoon geweldig!
    Ga vooral ook naar de Sacre Couer en slenter heerlijk rond in Montmarte.. jeetje.. wat een prachtig deel van de stad..

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij zitten er nu! Heerlijke stad. Ons hotel zat wat buiten centrum v parijs dus dat zoek je niet vermoed ik. Lag in defence (bij de zakelijke hoge gebouwen v parijs. Met de metro in 15min in centrum.) Nu in novotell nabij disney ;)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En neem volle portomonee nee als je luxe in parijs wilt ;).
    Biertje 7,- spa rood 5,-. Wij zijn met ons zoontje en picknicken dus heerlijk in het park bij de eifeltoren.

5. Muuske

Muuske Lid

10 mrt 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, Novotell is goed en op loopafstand van de metro. Ach en Parijs kost eenmaal geld, dat wist je van te voren. Veel plezier!!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij zijn het luxueuze type die een godsvermogen uit zouden geven aan een hotelkamer - en stiekem wel de aanmaaklimonade en toastjes in onze koffers proppen :) Whahahahaha. Dus we gaan niet 'all out' ofzo.

Alvast bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen! Ik ga er zeker naar kijken. Ik heb er echt zo'n zin in!

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij hebben gezeten in hotel Le Rocroy.
    Op loopafstand van Gare du nord.
    Ideaal!!

Simpel hotel met goede bedden en fijne douche.
    Lekker ontbijt met genoeg keuze.

Wij zijn overigens met het vliegtuig gegaan en hebben op het vliegveld een Paris-Visite kaart gekocht a €50,- p.p.
    Daarmee konden we onbeperkt met het openbaar vervoer gaan.
    Echt heel handig!
    En hadden we nodig om in Parijs te komen haha.
    Was een rechtstreekse lijn van vliegveld naar gare du nord. Ongeveer half uurtje.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij boeken 'altijd' een paar dagen voor vertrek met Booking.com, vaak mooie aanbiedingen dan. Maar wij nemen nooit een heul duur hotel. Eerder goedkoop eigenlijk, maar om de reden; je slaapt er maar. Via Booking .com heb je ook vaak kleine, schattige, romantische hotelletjes, waar je uiteraard wel drie trappen omhoog moet met je koffers, maar oh zulk mooi uitzicht heb.
    Vorig jaar in de zomervakantie voor het laatst in Parijs geweest (zooooo leuk daar! :)) en toen hadden we een hotel in Versailles, half uurtje met de metro/trein naar centrum Parijs.
    Veel plezier. Zoeken zelf is al leuk :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vet !

Bedankt voor jullie tips. Ik ben bijna zo ver in mijn stappenplan.

Stap 1: Prik een datum en zorg dat *naam partner* vrij heeft (vrijdags/maandags)
    Stap 2: Regel oppas voor ons liefste mooiste mannetje dat niet mee mag van zijn papa
    Stap 3: Regel vervoer naar het treinstation (heen en terug)
    Stap 4: Boek de Thalys
    Stap 5: Boek een hotel
    Stap 6: Regel hoe je bij het hotel komt
    Stap 7: Plan de bezichtigingen en het OV

Ik heb zojuist stap 4 doorlopen en de Thalys geboekt :D !
    Ik ben al halverwege :cool:

Deel Deze Pagina