Welof niet je hond laten enten.

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ishetzover

Ishetzover Actief lid

19 jul 2011
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja wij enten onze hond in via het entingsprogramma van Nederland. Als je een hond of wat voor huisdier dan ook hebt moet je hier ook zo goed mogelijk voor willen zorgen en niet op een paar tientjes per jaar beknibbelen vind ik.

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ieder jaar. En een ontwormingspilletje 2x per jaar.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Alleen de ziekte van Weil jaarlijks aangezien onze hond heel graag zwemt. De rest 1 keer per 3 jaar

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    heeft niks met beknibbelen te maken. zoals al gezegt is, het is niet nodig om elk jaar te enten. heeft de dierenarts hier zelf verteld;)
    dus een beetje dom om dan geld uit te geven en stoffen in je hond te laten spuiten, terwijl dit niet nodig is.
    mijn hond zn bloed is na gekeken en hij blijkt nog voldoende afweerstoffen te hebben. en dit al 5 jaar achter elkaar dus ook niet nodig om hem dan te enten.

5. pinkpanter

pinkpanter Actief lid

14 feb 2014
    215
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tot nu toe hebben ze beide alle entingen gehad. Tenminste onde 2e bull is een herplaatser en die heeft een volledige check inclusief entingen gehad. Vanaf nu wil ik ze om de 2-3 jaar enten. Preventief ontwormen en ontvlooien heb ik nog nooit gedaan. Zelfs niet terwijl de jongste als pup erge giardia heeft gehad. Toen heb ik alleen nog eenmalig een x gegeven nadat de kuren klaar waren. Sindsdien niet meer. Ff afkloppen maar ze hebben bij ons nog nooit vlooien of wormen meer gehad.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Preventief ontwormen is ook zoiets geks. Je neemt toch ook geen antibiotica voor zen ziekte die je niet hebt?

En heeft inderdaad helemaal niks met geld besparen te maken. Vaccinaties zitten vol rotzooi, je hond elk jaar ziek maken terwijl dat niet nodig is, is dat dan goed zorgen voor je dier? Lijkt me niet anders..

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja, netjes elk jaar.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Word jouw hond er ziek van dan?
    Die van mij mankeert niks hoor.

Over dat ontwormen, bij honden zie je lang niet altijd wormen in de ontlasting. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zitten.
    De kuurtjes zorgen ervoor dat als er wormen in de darmen zitten dat die loslaten, en pas dan zul je ze in de ontlasting zien.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    gedeeltelijk mee eens. je kan de wormen inderdaad niet altijd zien maar het is niet nodig om preventief te ontwormen.
    ik laat de ontlasting van mn hond 2x per jaar bij de dierenarts checken. ze kijken dan onder de microscoop of er eitjes of wormen in zitten. zo niet, dan krijgt hij ook geen ontwormmiddel. ik ga niet onnodig geld uitgeven terwijl hij geen wormen heeft. van onnodig ontwormen kunnen ze ook resistent worden.
    ik heb ook paarden en alle paarden op stal werden vroeger standaard om de zoveel tijd ontwormd. gevolg: veel wormen zijn resistent geworden voor de middeltjes.
    de mest van de paarden word 2x per jaar door de dierenarts onderzocht op eitjes en wormen. et voila, 90% van de paarden bleken dus geen wormen te hebben. er gaat alleen ontworming in, als er daadwerkelijk wormen aangetoont zijn. mijn paard is bijv al 2 jaar niet meer ontwormd. (a 160 euro totaal).

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    een hond kan onder de wormen zitten, zonder dat je het in de gaten hebt. op het moment dat wij als leek ze zien krioelen in de poep, dan is het vaak al veel te ver gegaan. er kan dan al inwendige schade toegebracht zijn en het is ook nog eens een gevaar voor jezelf.
    ik zou ze gewoon 1x per jaar ontwormen of de ontlasting laten checken op wormen en of eitjes.
    preventief ontvlooien heb ik ook nooit gedaan. hier ook nog nooit vlooien gehad.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En ontlasting nakijken doen ze gratis?? Kan ik me namelijk niks bij voorstellen.
    Ik heb een klein hondje, 2 wormtabletjes per half jaar. Daar ga ik niet failliet aan. En is stukken goedkoper dan iets laten checken bij de DA.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    kost me 4 euro. sommige dierenartsen doen het gratis. en het gaat me niet om het goedkope. het gaat me om zn gezondheid. ontwormingsmiddelen zijn ook troep en helemaal als je het onnodig geeft omdat hij geen wormen heeft. het is toch een aanslag op zn lever/lichaam. en, de wormen kunnen er resistent van worden. iets wat steeds vaker voorkomt. ook 1 van de redenen dat de antiwormmiddelen voor paarden al een tijdje niet meer vrij verkrijgbaar zijn en alleen via de dierenarts.

13. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik krijg de indruk dat mijn da dan alleen maar geld wil verdienen, een onderzoek is boven de 80 euro. De pilletjes zijn goedkoper. Mijn hond heeft nog nooit wormen gehad, ik heb dan ook besloten vanaf nu nog maar 1 keer per jaar te ontwormen, als ik dit al doe. Hij wordt namelijk echt ziek van het ontwormen.

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Beknibbelen doe ik ook zeker niet maar een hond onnodig ziek laten spuiten wil ik ook niet.
    En ja mijn jongste teef wordt er erg ziek van. (Lees: minimaal een week hefitge diarree, lusteloos, niet willen eten, veel braken en uitslag)

ja ze wordt er erg ziek van dus zowel ontwormen, ontvlooien als enten doen we met gepaste voorzichtigheid.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je kan ook rondbellen bij andere dierenartsen. Zonder dat je over hoeft te stappen. sommige dierenartsen doen dit standaard voor een paar euro. |Dus bel eens rond...
    En sowieso een dierenarts die "het voor het geld doet" was ik vlot weggeweest.

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Hier ook een zieke hond. Ook overgeven en rustig en meer dan een week pijn op de prikplaats , zelfs met aaien schreeuwde ze van de pijn. Harnas om buiten te gaan was dus onmogelijk, hoop dat ze de pijn niet linkt aan het harnas nu. Deze week nog eens proberen. Zelfde geld wil ze dat ook niet meer. Ben ik nog verder van huis.. allemaal voor een injectie...

En dan nog, wil niet zeggen omdat je uiterlijk niks merkt dat er innerlijk niks verandert is. Bij mensen wordt autisme, dementie en ms gelinkt aan de vaccins. Daar merk je in het begin ook niks van.

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote en bewezen onzin.

Maar laten we on-topic blijven.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Ja en kanker wordt veroorzaakt door chemo's, toch? ;)

19. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Mijn honden hebben de puppy entingen gehad meer niet. ze komen weinig in contact met andere honden, en ik vind het zelf onzin. Ook ontvlooi of ontworm ik ze niet preventief.

Maar iedereen moet doen wat goed voelt :)

Deel Deze Pagina