fundushoogte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isademi, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Haai haai

Mijn VK controle liep vandaag goed, bloeddruk goed nog steeds op de -5/6 kilo (dus afgevallen nog steeds)

Vorige keer was mijn fundus 22 cm (bij 25 weken)
    en nu was mijn fundus 29 cm (bij 29 weken)

De vorige keer was mijn fundus iets kleiner als bij ons vorige kindje (die was 23 cm bij 24 weken) maar NU is de fundus groter als bij mijn zoontje (die was pas 29 cm bij de 31 weken ergens) nu was mijn zoontje vrij groot en ben ik hiervoor ingeleid (hij zou over de 10-11 pond worden met verschillende groeiecho's) nu ben ik bang dat ze straks NOG groter word als mijn zoontje (4160 gram met 38 weken zwangerschap en een hoofdje van 37! cm)

Ik was vrij relax omdat ik dacht dat ze een stuk kleiner was (zo voelde het) maar nu blijkt het toch niet zo te zijn (qua BM dan) ze doen nog wel groeiecho's ivm de vorige bevalling maar moet ik me echt zorgen maken of even de volgende meting even afwachten of die weer zo groot is?

groetjes

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja het is trouwens ook nog een dwarsliggertje qua voorkeurshouding op dit moment dus echt hoog ligt ze qua gevoel helemaal niet (vandaar dat ik dacht dat ze kleiner zou zijn)

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi imd,

Je kan inderdaad beter even de volgende meting afwachten. Is deze meting door dezelfde verloskundige gemaakt als de vorige keer? het kan namelijk wel 2 cm verschillen per persoon,iedereen meet net weer wat anders. Uiteindelijk zegt de groei echo meer dan de meting van de baarmoeder. Als zijn gewichtschattingen van kinderen boven de 8 pond erg lastig en niet 100% betrouwbaar.

Imke

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja was dezelfde persoon en vandaag heeft een leerling ook gemeten en kwam op hetzelfde uit..

We wachten even volgende keer af en krijg zoiezo een groeimeting bij onze zoon zaten ze er 100 gram vanaf (twee verschillende groeiecho's door gyn gedaan met 34/35 weken en 36 weken..)

Onze zoon had ook erg last van zijn glucose de eerste tijd en dronk meteen het dubbele van wat eigenlijk mocht (hij heeft ook in de couveuze gelegen mede hierdoor) dus wil het gewoon goed in de gaten houden de vorige keer was er volgens hun ook niets aan de hand (de VK) maar de gyn was het daar niet mee eens.. dus het word weer een strijd tussen die twee heb ik soms het gevoel...

Ik had bij Dean een ruptuur die bijna totaal was (er moesten wel 3 mensen checken en iemand moest speciaal geroepen worden om te hechten want het was te ingewikkeld voor de persoon die onze zoon ter wereld had gebracht? dus ook daarom wil ik het goed in de gaten houden.. ik vond het toen net op het randje zittenj en wil daar nu niet overheen gaan snappie?

Dankjewel voor je info!

Deel Deze Pagina