Krijg zo'n brief binnen van NUON, of we de prijs van elektriciteit en gas voor 1, 2, 3 of 5 jaar wil vastzetten. Hoe langer de periode, hoe hoger de prijs, dat wel. Is het verstandig dit te doen? Of niet? Want de prijzen zijn nu momenteel wel aan de hoge kant he?
Wij doen het niet, want de prijzen gaan ook regelmatig naar beneden maar dat verschil krijg je niet terug, je blijft dan de afgesproken prijs betalen. Bovendien kun je in die periode (meen ik) ook niet overstappen naar een andere maatschappij.
wij zetten het altijd voor 3 jaar vast.. vooral nu de prijzen drastisch omhoog gaan nog snel ff vastgezet
Ik heb het zelf 5 jaar vast gezet, en daarvoor 3 jaar. Als ik kijk naar het nieuwe contracten met de vaste prijzen en de prijzen van nu dan scheelt dat wel voor ons. Maar wij hebben het toen ook vast laten zetten toen de tarieven een stuk naar beneden gingen. Volgens mij staan de tarieven nu vrij hoog
ik heb het voor 1 jaar vast gezet. Volgens mij heeft het voor echt langere periode vastzetten alleen een paar jaar geleden echt goed voordeel gehad, voor de stijging van de olieprijs. Waar ik het meeste voordeel uit heb gehaald? Overstappen naar een andere partij! En dan via een site als energieleveranciers.nl etc.. dan kan je de partijen vergelijken en vaak hebben ze actietarieven (bij verlenging bij Greenchoice kon ik dus opnieuw een actietarief krijgen ook al ben ik al klant, je moet alleen zelf wel actie ondernemen anders zou ik alleen een vast percentage korting krijgen en stijgt de prijs gewoon met NUON mee). Wij zaten voorheen ook bij NUON, scheelt ons serieus bijna 400 per jaar!!!! (en dat vind ik veel geld)
Wij hebben 't ook vast staan voor 3 jaar. En het is in de tussentijd alleen maar gestegen, dus ook de volgende periode zetten wij het waarschijnlijk weer vast.
meestal als ze beginnen over vast leggen van energie en gas betekend dat de prijzen zakken, bij essent is dat in iedergeval wel zo
Wij hebben het ook 3 jaar vast staan. Zal voor ons de volgende keer wel een klap worden, want wij hebben het vast laten zetten in een hele goede tijd, en dan nog eens de korting erover omdat je het 3 jaar vastzet. Wij betalen echt heel weinig nu... Loopt ook bijna af die 3 jaar, dus ben er een beetje bang voor.
Wij hebben het begin dit jaar vast laten zetten weer. En ben er blij van, kreeg bericht van een fikse prijsstijging
Laat je goed informeren. Ik heb bij een grote energieleverancier gewerkt. En vaak doen andere leveranciers of het een stuk goedkoper is en dat valt vaak vies tegen. We hebben heel veel mensen naar 1 jaar weer terug zien komen. Houd er rekening mee dat je altijd je netwerkkosten nog hebt. Die nemen de meeste nieuwe leverancier namelijk niet over. En kijk niet alleen naar de kwh of M3 prijs. Je betaald namelijk ook vaste kosten per jaar. Bij sommige leverancier is dit bijv. 25 euro op jaar basis. Maar bij andere leverancier wel meer dan 100 euro. Mensen kijken daar vaak niet na. En stap echt niet over naar de NEM want die mensen daar gaan heel triest met hun klanten om. Wij blijven mooi zitten waar we nu zitten. Wij hebben altijd goede service en nooit problemen en dat is me ook wel wat waard
precies, en daarom doen we het ook nooit, en zo hebben we altijd nog terug gekregen en nooit bij hoeven te betalen! maar wel bij ESSENT, dus hoe dat bij de rest zit weet ik niet.
ik zit nu bij de nuon en ik betaal echt geen reet 90 euro per maand en we kregen nog geld terug ook. overstappen zou ik niet doen. ik heb gewerkt bij de rwe en e.on en wat een ellende was dat. want een hoop kosten (alliander bijv) blijven altijd van de net beheerder en meestal ben je dan echt niet goedkoper uit
Wij hebben laatst een man van de NUON op bezoek gehad ivm isolatie. Wij hebben daar overigens niet ons energiecontract lopen. Hij vertelde dat de gasprijzen flink gaan stijgen. Ook vertelde hij ons iets over de NEM: ze lijken goedkoop te zijn, maar ze schijnen een regiotoeslag toe te passen waardoor het uiteindelijk nog heel duur kan uitvallen. Het schijnt dat de consumentenbond deze regiotoeslag ook niet heeft meegenomen in hun onderzoek naar de goedkoopste energieleverancier.
Als ik overstap is het zeker niet naat NEM of oxxio.. Dan wordt het indd iets als greenchoice of anders Essent, die is ook goedkoper.. Nuon is echt wel een van de duursten. Voor ik dat doe wil ik weten wat de netwerkkosten zijn ed. (Ik weet dat Nuon in deze regio indd netbeheerder is..)